Chidaneh.com placeholder image

چراغ بالای میز ناهارخوری، چند اصل کلیدی

به قلم: تحریریه چیدانه

داشتن نور طبیعی در دکوراسیون یک نعمت بزرگ است اما گاهی کافی نیست و یا ممکن است برای جلوه دادن به فضا از یک روشنایی مصنوعی استفاده کنید. لوستر و یا چراغ آویز در هر فضایی که باشند علاوه بر ایجاد روشنایی و نور وخصوصیت مهم دیگری نیز دارند: زیبایی و شیک بودن. یک منبع نوری زمانی می تواند کارایی مناسب را داشته باشد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز، با سایر عناصر دکوراسیون نیز هماهنگ بوده و بتواند خود به عنوان یک عنصر تزیینی عمل نماید. در این مطلب به شما کمک خواهم کرد تا با توجه به فضای خانه بهترین لوستر را انتخاب کنید. 

در این مطلب خواهید دید:

قالیشویی ادیب
  • انتخاب لوستر با توجه به شکل میز غذاخوری
  • اندازه مناسب لوستر غذاخوری
  • میزان روشنایی لوستر غذاخوری
  • انتخاب لوستر با توجه به سبک اتاق 
  • نکات مهم در انتخاب چراغ بالای میز غذاخوری

امیر صادقی
ویلای خانواده زندی در قلب مزرعه
امیر صادقی

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

انتخاب لوستر با توجه به شکل میز غذاخوری

ممکن است فکر کنید که شکل و ظاهر میز غذاخوری تاثیری بر میزان روشنایی و نوردهی یک لوستر یا چراغ ندارد اما نکته اینجاست که در انتخاب مدل و طرح آن می تواند راهنمای خوبی باشد. اگر ابعاد یک میز بزرگ بوده و نمی توانید از یک لوستراستفاده کنید، انتخاب مدل های دوتایی می تواند ایده آل باشند. زیرا علاوه بر تامین نور در همه قسمت های میز تعادل بصری را نیز برقرار می کنند. 

مطلب پیشنهادی : مدل لوستر اتاق خواب، کدوم رو بخرم بهتره؟

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

اندازه مناسب لوستر غذاخوری

مسلما یکی از موارد مهم در انتخاب چراغ و لوستر اندازه آن هاست. اگر نمی دانید که مدل کوچک یا بزرگ را باید انتخاب نمایید، بهتر است به نمای کلی فضای غذاخوری دقت داشته باشید. به این معنا که یک فضا به غیر از میز و صندلی غذاخوری عناصر دیگری مانند کاغذ دیواری، آینه، تابلوی هنری و …. داشته و طرح و مدل چراغ شما می تواند بر دیده شدن یا نشدن آن ها تاثیر مستقیم بگذارد.

مطلب پیشنهادی : 11 نکته کلیدی در خرید لوستر!

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسماعیل پور
حسین گلیار

میزان روشنایی لوستر غذاخوری

مسلما نوع لامپ میزان نور و روشنایی لوستر و چراغ را تعیین می نماید، اما مدل کلی چراغ نیز در این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال، لوسترها با بدنه سلب و پوشیده، نور را بیش تر در یک نقطه متمرکز می کنند و برعکس، بدنه های شفاف تر و شیشه ای روشنایی را پخش خواهند کرد. امروزه مدل های مشبک زیبایی طراحی و ساخته می شوند که با تابیدن نور چراغ سایه های زیبایی را در فضا خلق می کنند. 

مطلب پیشنهادی : لوستر آشپزخانه، در کدوم نور آشپزی دلچسب تره؟

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

انتخاب لوستر با توجه به سبک اتاق 

یک منبع نور می تواند به تنهایی تاثیر مستقیم بر سبک دکوراسیون یک فضا داشته باشد. شما می توانید یک مدل کاملا هماهنگ با سبک خانه تان انتخاب کرده و یا برعکس، نمونه ای متفاوت در نظر بگیرید. معمولا مدل های فلزی، کریستال و درخشان حس و حال رسمی در فضا به وجود می آورند در حالی که لوستر های چوبی، حصیری و پارچه ای فضایی خودمانی و سنتی تر ایجاد می نمایند. چراغ آویزهای شیشه ای اگر ساده و بدون تزیین باشند سبکی مدرن را القا کرده و اگر پر تزیین و جزییات باشند سمت و سویی کلاسیک به خود می گیرند.

مطلب پیشنهادی : آنچه در انتخاب لوسترها باید بدانید!

امیر صادقی
ناهار خوری آشپزخانه
امیر صادقی

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

نکات مهم در انتخاب چراغ بالای میز غذاخوری

  • در انتخاب لوستر یا چراغ آویز می توانید به عناصر کنار آن مانند آینه ها یا آویزهای دیگر توجه کنید. 
  • دیمرها می توانند نقش اساسی در نورپردازی اتاق ناهار خوری دارند، طراحان به اتفاق آراء موافقند که دیمر برای ایجاد یک محیط جذاب مهم است.
  • ارتفاع استاندارد چراغ آویز بین 70 تا 90 سانتی متر بالای میز غذاخوری است. اگر فضای شما سقف بلندی داشته می توانید آن را در ارتفاع 75 سانتی متری بالای میز نصب نمایید. 
  • در مورد اندازه چراغ آویز یا لوستر بالای میز غذاخوری نمی توان قانون ثابتی در نظر گرفت اما به طور معمول لوستر باید نزدیک به 15 سانتی متر از دو طرف عرض میز فاصله داشته و بتواند روشنایی کل میز را تامین نماید.

 

برای انتخاب لوستر مورد نظرتان از قسمت اهالی فن و شرکت های مرتبط با نورپردازی دیدن کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه