Chidaneh.com placeholder image

آینه حمام و دستشویی، 20 مدل برای بهترین انتخاب!

به قلم: گلنار

در طراحی داخلی یک حمام و سرویس بهداشتی عوامل مهم بسیار زیادی وجود دارند که برای رسیدن به یک اجرای خوب و قابل قبول باید رعایت شوند. از مسائل اجرایی مانند لوله کشی و عایق بندی و جلوگیری از نم و رطوبت گرفته تا انتخاب سینک و روشویی و… همگی باید با دقت و سلیقه انتخاب شوند تا شما بتوانید درعین استفاده با کیفیت از آن فضا از زیبایی اش نیز رضایت داشته باشید. آینه یکی از این عناصری است که می تواند تاثیر زیادی بر طراحی حمام و سرویس بهداشتی گذاشته که شما تنها با رعایت چند نکته ساده شاهد این تاثیرات خواهید بود.

آینه مناسب حمام

سرویس خواب بالسا

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی

مسلما شما هم دوست دارید خودتان را در بهترین نور با یک آینه با اندازه مناسب و نور کافی ببینید. اما این را فراموش نکنید که ما با نگاه کردن در آینه تنها خودمان را نمیبینیم، بلکه بازتابی از فصای اطراف و وسایل دور و برمان را نیز مشاهده می کنیم که همین مهم بودن آینه را بیش تر می کند. بنابراین در زمان انتخاب یک آینه ایده آل باید به اندازه، شکل و فرم و حتی محل نصب آن دقت داشته باشید. 

آینه مناسب حمام     

               خرید آینه سرویس بهداشتی   

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
مدل کابینت روشویی مدرن سفید
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
               

انتخاب آینه متناسب با روشویی

هنگام انتخاب اندازه آینه شما نه تنها باید عملکرد را در نظر بگیرید، بلکه باید به تناسبات نیز توجه داشته باشید. برای ایجاد یک ظاهر متعادل، در مورد اندازه آینه نسبت به روشویی تان فکر کنید.

به طور معمول، استفاده از آینه با طول بیش تر از روشویی خیلی رایج نیست بنابراین بهتر است آینه دقیقا اندازه روشویی باشد به طوری که خطوط کناری آن ها دقیقا در امتداد هم قرار بگیرند. اگر نمی توانید یک آینه دقیقا برابر با روشویی تهیه کنید دوراه پیش رو دارید: اولین مورد این که آینه را سفارش داده و از مدل های آماده استفاده نکنید، دومین راه این است که اندازه آن را حدود 70 تا 80 درصد طول روشویی در نظر بگیرید. در این صورت کوچک تر شدن آینه بازهم متناسب خواهد بود. 

ارتفاع آینه از نکات مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. معمولا این اندازه باید به گونه ای باشد که 30 سانتی متر بالاتر و پایین تر از خط دید انسان را پوشش دهد. البته این یک قاعده کلی نبوده و می توانید بزرگ تر از این اندازه نیز انتخاب نمایید. در این حالت مسلما فضای بیش تری از حمام یا سرویس بهداشتی در آینه دیده می شود. 

مطلب پیشنهادی: 8 ایده خلاقانه در حمام و سرویس بهداشتی کوچک

خرید آینه سرویس بهداشتی

انتخاب آینه حمام

تجهیزات بهداشتی کارنو
سنگ فرنگی وال هنگ برند Bocchi مدل Etna
تجهیزات بهداشتی کارنو

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

یک روشویی بزرگ با چند آینه

اگر شما یک روشویی بزرگ دارید که دارای یک یا دو سینک است، هم می توانید از یک آینه بزرگ و هم از دو آینه کوچک تر استفاده نمایید. نصب دو آینه بلند و باریک دیوارهای حمام را بلند نشان می دهند و این دقیقا زمانی که سقف کوتاهی دارید برایتان مناسب خواهد بود. برعکس یک آینه طولی بزرگ، دیوارها را کشیده تر و در نتیجه فضا را بزرگ تر نشان می دهد. بنابراین انتخاب بین این دو گزینه کاملا به شرایط حمام شما و سلیقه تان بستگی خواهد داشت. 

مطلب پیشنهادی: 10 سینک و روشویی شیک برای سرویس بهداشتی و حمام

بهترین مدل آینه حمام

بهترین مدل آینه حمام

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
شیک ترین کابینت روشویی دستشویی
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز

کابینت هیمان
سرویس روشویی مدرن و شیک
کابینت هیمان

البته باید این نکته را یادآوری کنم که استفاده از دو آینه برای یک روشویی و سیک نیز قابل قبول است. گاهی اوقات با بزرگ بودن روشویی، این کار می تواند تعادل بصری ایجاد کرده و شکل زیباتری به فضا ببخشد.

مطلب پیشنهادی: تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

انواع مدل آینه حمام

ثمین موسوی
کابینت روشویی سرویس بهداشتی
ثمین موسوی

آینه حمام و دیوارکوب

یکی دیگر از دلایل استفاده از آینه های کوچک تر روشویی این است که به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید عناصر دکوراتیو مانند دیوارکوب ها را در کنار آن نصب نمایید. این باعث می شود که نور مناسبی در کنار آینه قرار گرفته و در نتیجه چهره شما بهتر نشان داده شود. با این کار شما عملکرد و زیبایی را در کنار هم به وجود خواهید آورد. 
هنگام استفاده از دیوارکوب، یک آینه با عرض نزدیک به 60 تا 70 درصد عرض روشویی انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی: حمام و سرویس بهداشتی مشترک، دردسر خانه های کوچک

نصب صحیح آینه در سرویس بهداشتی

نصب صحیح آینه سرویس بهداشتی

نصب صحیح آینه حمام

علیرضا نعمتی/studio bazi
سرویس بهداشتی مدرن
علیرضا نعمتی/studio bazi

گروه معماری داخلی طرح نو
روشویی کابینت دار در دکوراسیون سرویس بهداشتی
گروه معماری داخلی طرح نو

آینه حمام و دستشویی دیوار به دیوار

یک روش دیگر برای انتخاب آینه مورد نیاز در حمام یا سرویس بهداشتی این است که اندازه روشویی را نادیده گرفته و بیش تر به اندازه خود دیوار دقت نمایید. در این مورد، شما می توانید آینه را به معنای واقعی کلمه از یک دیوار تا دیوار کناری اجرا کنید و از فضای بزرگی که به وجود می آورد لذت ببرید. البته در این حالت باید قسمت زیر آینه را با وسایلی به غیر از روشووی وسینک پر نمایید تا اندازه آن غیر معقول و نامتناسب به نظر نرسد.

مطلب پبشنهادی: 10 ترفند در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی کوچک

آینه فریم دار برای حمام

آینه حمام بدون فریم

آینه حمام قاب دار

آینه کلاسیک برای حمام

تجهیزات بهداشتی کارنو
دکوراسیون سرویس بهداشتی
تجهیزات بهداشتی کارنو

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
کابینت روشویی سرمه ای
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز

آینه حمام و دستشویی فریم دار و بدون فریم

به چند دلیل عمده، آینه های بدون فریم و قاب یک انتخاب محبوب در حمام هستند. اولین عامل این است که در عین ساده و ارزان بودن شیک هستند. دوم این که یک عنصر مدرن محسوب شده و حتی در خانه های سنتی نیز می توانند ظاهر مدرن و شیک به فضا بدهند. آینه های بدون فریم به راحتی در فضاهایی با سبک معاصر، مدرن و مینیمالیست، بدون این که ظاهری شلوغ و تجملاتی داشته باشند، قرار می گیرند. آینه با فریم و قاب پر تزیین و مدل دار بیش تر برای فضاهای سنتی و کلاسیک مناسب هستند. فضایی که سایر عناصر نیز با جزییات و تزیین انتخاب شده اند. بهتر است برای رسیدن به یک تعادل، از آینه با فریم باریک و بسیار ساده را امتحان کنید. 

مطلب پیشنهادی: حمام و سرویس بهداشتی لوکس و نکات مهم در طراحی داخلی

نصب آینه

نصب آینه در حمام

یک روش هوشمندانه برای رسیدن به یک طراحی مدرن و البته نصب مناسب، این است که آینه را دقیقا بر روی کاشی زیرش نصب نمایید. با این کار بندکشی کاشی ها خود به عنوان یک قاب باریک براای آینه ایفای نقش کرده و ظاهری بسیار تمیزی را ارائه می کند. 

مطلب پیشنهادی: استانداردها در سرویس بهداشتی کوچک!

مدل آینه گرد برای سرویس بهداشتی

مدل آینه گرد حمام

مدل آینه گرد حمام

بلومیس
کابینت روشویی سفید
diamondبلومیس

آینه گرد برای حمام و سرویس بهداشتی

ما اغلب آینه ها را به شکل مستطیل می شناسیم اما واقعیت این است که شکل های مختلفی برای آن ها وجود دارد. آینه گرد می تواند یک راه ایجاد فرم نرم و آرامش به جای گوشه ها و خطوط زاویه دار در حمام باشد. یک آینه که توسط بند یا زنجیر آویزان شده می تواند جلوه ای جذاب و سرگرم کننده برای حمام و سرویس بهداشتی باشد. معمولا آینه های گرد را با روشویی های پایه دار استفاده می کنند. زیرا آن ها نیز خود فرمی گرد و منحنی دارند. 

“برای سفارش و خرید انواع مدل آینه حمام و سرویس بهداشتی با اهالی فن چیدانه درارتباط باشید"

درمورد دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی بیش تر بدانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه