Chidaneh.com placeholder image

مدل چیدمان کاناپه، چگونه مبل بزرگ را در نشیمن کوچک جا دهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما به کاناپه های بزرگ علاقه مندیم، به خصوص زمانی که از یک روز پرکار و خسته کننده به خانه بازمی گریم و این کاناپه ما را به دراز کشیدن و استراحت کردن دعوت می کند. اما اگر تصور می کنید که منزلتان کوچک است و نمی توانید به سادگی یک گوشه راحت با کاناپه مورد علاقه تان داشته باشید، کمی بیشتر فکر کنید و به چیدمان نشیمن خود نگاهی دوباره بیاندازید. گاهی اوقات با یک طراحی یا چیدمان مجدد، فضا مناسب تر می شود. به همین منظور در ادامه نشیمن های شیک و زیبایی را برای شما در نظر گرفتم تا ببینید چگونه با ترفندهای هوشمندانه و الهام بخش، از کاناپه های بزرگ در دکوراسیون نشیمن های کوچک خانه هایشان استفاده کرده اند.  

در ادامه خواهید خواند:

سرویس خواب بالسا
  1. اندازه گیری 
  2. حذف کردن آیتم های غیر ضروری
  3. چیدمان صمیمانه کاناپه در نشیمن
  4. پایه های کاناپه را نشان دهید
  5. رنگ مناسب کاناپه برای نشیمن کوچک
  6. استفاده از فضای زیر پنجره
  7. گوشه ها را پر کنید
  8. مبلمان جدید پیدا کنید

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

اندازه گیری 

فضای نشیمن را اندازه گیری کنید، به طول و عرض دیوار ها توجه کنید. برای چیدمان بهینه هر فضا بهتر است آن را اندازه گیری کنید تا نقشه ای از آن در ذهنتان باشد. با چنین تصویر ذهنی راحت تر می توانید حتی در فضایی کوچک دکوراسیون متناسب داشته باشید.
داشتن یک طرح، حتی اگر دستی کشیده شده باشد، به شما اطمینان می دهد که اسباب و اثاثیه زیادی را انتخاب نکنید که برای فضا بسیار بزرگ باشد و رابطه آیتم های موجود در اتاق متعادل بماند.

مطلب پیشنهادی : بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون کدام است؟

کاناپه بدون دسته در نشیمن کوچک

حذف کردن آیتم های غیر ضروری

دسته های کاناپه را بر می دارید و ناگهان متوجه می شوید که می توانید به راحتی آن را در فضای مورد نظرتان جای دهید. این ترفند یک روش خلاقانه و عمدی برای استفاده از مبل های بزرگ و سه نفره است. در نتیجه کار، مانند تصویر بالا، مشاهده می کنید که این کار یک فضای نشستن بزرگ را در یک مکان جمع و جور در اختیار شما قرار داده و نبود دسته ها مشکلی پیش نیاورده است. 

مطلب پیشنهادی : ۴ نکته برای انتخاب درست کاناپه

ترکیب کاناپه و تخت خواب در نشیمن کوچک

چیدمان صمیمانه کاناپه در نشیمن

یکی از نکات مهم در چیدمان کاناپه بزرگ در اتاق نشیمن کوچک، ایجاد فضای مناسبی برای گفتگوی افراد است. به این معنا که مبلمان باید به‌ گونه‌ ای تنظیم شود تا کاربران علاوه بر راحتی و جابجایی آسان در هنگام نشستن، دید مطلوبی از چهره دیگر افراد داشته باشند و بتوانند چهره به چهره با آنها گفتگو کنند.

مطلب پیشنهادی : ۶ نکته برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون منزل

بهشته دادایی
دکوراسیون خانه من
بهشته دادایی

پایه های کاناپه را نشان دهید

گاهی اوقات این سبک مبلمان است که باعث می شود آن مبل کوچک یا بزرگ به نظر برسد نه اندازه اش! این موضوع زمانی که می خواهید یک کاناپه بزرگ را در نشیمنی کوچک جای دهید، خود را نشان می دهد. زمانی که سبک کاناپه شما مانند نمونه بالا، یعنی دارای پایه های چوبی و مشخص باشد راحت تر می تواند در فضا قرار بگیرد. دلیل این امر این است که پایه های ظریف فضای زیر کاناپه را نیز نشان می دهند و به طور کلی کاناپه از لحاظ بصری فضای کم تری را اشغال خواهد کرد. بنابراین علاوه بر حس سبکی و ظرافتی که به فضا انتقال می دهد در نشیمنتان هم جا می شود.

مطلب پیشنهادی : انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

کاناپه بزرگ در نشیمن کوچک

رنگ مناسب کاناپه برای نشیمن کوچک 

رنگ های روشن باعث بزرگ تر شدن و دلباز بودن فضا می شوند. اگر دوست دارید کاناپه بزرگ در نشیمن کوچک داشته باشید از ترفند رنگ ها استفاده کنید. با انتخاب رنگ روشن و ملایم برای کاناپه اجازه دهید فضا خودش را نشان دهد 

مطلب پیشنهادی : ۱۰ وسیله کم جا برای دکوراسیون جمع و جور

نشیمن زیر پنجره

استفاده از فضای زیر پنجره

یک مبل بسیار کوچک را انتخاب کنید اما آن را با یک صندلی پنجره مکمل کنید. طراحی یک محل نشستن جمع و جور و کوچک در یک فضای بدون استفاده ( فضای زیر پنجره ) در عین حال که قسمت نشستن را برای شما افزایش می دهد، فضا را در اطراف کاناپه بزرگ خالی کرده و از تنگ و کم جا شدن نشیمن جلوگیری می نماید و در عین حال شما دو نوع نشیمن گاه متفاوت در خانه تان طراحی و استفاده کرده اید.

مطلب پیشنهادی : مبلمان کوچک و رنگارنگ برای دکوراسیون خانه های نقلی

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

گوشه ها را پر کنید

گوشه های اتاق نشیمن فرصت مناسبی برای مبلمان ال هستند. کاناپه ال برای فضاهای کوچک و کنج یکی از مناسب ترین گزینه ها است. تنها چیزی که در همه خانه ها و نشیمن های کوچک پیدا می شود، کنج ها و گوشه های دیوارهاست. پس سعی نمایید از آن ها به بهترین شکل استفاده کنید. با این کار به راحتی کاناپه های راحتی بزرگ در فضای کوچک جای می گیرند. 

مطلب پیشنهادی : مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون منزل

گالری مبلمان صبوری
مبلمان کلاسیک مدل روبرتو
گالری مبلمان صبوری

مبلمان نواکی  ( Nevaki)
مبلمان مدرن
مبلمان نواکی ( Nevaki)

مبل نوین طرح
مبلمان راحتی مدرن آبی زرد
مبل نوین طرح

مبلمان جدید پیدا کنید

مبل در این آپارتمان کوچک کاملا حرفه ای در نظر گرفته شده است. تخت خواب و کاناپه به صورت کاملا هماهنگ با یکدیگر کار کرده و یکی مانع از حضور دیگری نبوده است. شما هم با یک بررسی در فضای کوچکتان، می توانید از مدل ها و طرح های کم جا و تاشو بهره بگیرید تا در عین حال که نیازتان برآورده می شود، کاناپه بزرگ مورد علاقه تان را نیز در خانه داشته باشید. 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه