Chidaneh.com placeholder image

طرحهای نقاشی روی پارچه، یک هنر تمام عیار در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر اهل هنر و خلاقیت باشید احتمالا از اینکه در گوشه و کنار خانه تان آثار هنری تان را ببینید لذت خواهید برد. دکوراسیون منزل هر کسی به نوعی نشان دهنده شخصیت و روحیات او است. این مسئله تا جایی خود را نشان می دهد که وقتی برای اولین بار به خانه فردی پا می گذارید به احتمال زیاد می توانید علت انتخاب هر کدام از وسایل را بر جسب حال و هوای شخصیتی صاحب خانه حدس بزنید.

یکی از کارهای هنری محبوبی که می تواند در جای جای دکوراسیون منزل شما نمایان شود نقاشی روی پارچه است. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به معرفی تعدادی از طرحهای نقاشی روی پارچه بپردازیم، پس توصیه می کنیم اگر شما هم عاشق هنر و خلاقیت هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اسکای اسکرپر

نقاشی روی پارچه در دکوراسیون منزل

نقاشی روی پارچه در دکوراسیون منزل

یکی از ویژگی های بارز نقاشی روی پارچه در دکوراسیون منزل آن است که شما می توانید از این هنر در جای جای منزل خود استفاده کنید. بنابراین همانطور که انتظار می رود گستردگی این هنر انکار ناپذیر است و فقط کافی است شما هدف مورد نظر را انتخاب کنید و با یادگیری این هنر آستین ها را بالا یزنید. معمولا می توانید از این هنر برای نقاشی روی کوسن، پرده، مبل، آباژور و هر سطح پارچه ای دیگری در خانه استفاده نمایید. در ادامه مطلب به تعدادی از طرحهای نقاشی روی پارچه می پردازیم.

نقاشی روی پارچه روی دیوار

نقاشی روی تابلوی پارچه ای در دکوراسیون منزل

یکی از محبوب ترین طرحهای نقاشی روی پارچه داشتن تابلوی پارچه ای است. البته همانطور که در این تصویر هم می بینید داستان به همینجا ختم نمی شود و شما می توانید پارچه آویخته خود را با طرح های کوسن خود هماهنگ کنید.

نقاشی روی پارچه بر روی دیوار

نمونه هایی از این کار را در این تصاویر به خوبی مشاهده می کنید. شما می توانید این طرح ها را به تناسب رنگ های استفاده شده در دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید.

نقاشی روی پارچه در دکوراسیون اتاق کودک

نقاشی روی پارچه برای دکوراسیون اتاق کودک

یکی از رایج ترین راه های برای استفاده از نقاشی بر روی پارچه، به کار گیری آن در دکوراسیون اتاق کودک است. طرحهای نقاشی روی پارچه برای دکوراسیون اتاق کودک می تواند در اشکال حیوانات و یا بعضی و گل و گیاه های فانتزی خود را نشان دهد. برای آنکه از این مورد ایده های خوبی به دست آورید توصیه می کنیم به این تصاویر با دقت بیشتری نگاه کنید.

نقاشی روی پارچه برای اتاق کودک

کوسن هایی که در این تصویر مشاهده می کنید می توانند با تنوع رنگی بالا، حال و هوای شاد و رنگارنگی را به اتاق کودک شما هدیه دهند.

مطلب مرتبط: نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل

نقاشی روی پارچه برای پرده  

طرحهای نقاشی روی پارچه در انواع پرده

یکی از متنوع ترین طرحهای نقاشی روی پارچه می تواند در دکوراسیون حمام خودش را نشان دهد؛ پرده حمام! همانطور که در این تصویر هم مشاهده می کنید شما می توانید با انتخاب اشکال رنگارنگ و زیبا برای طرحهای نقاشی روی پارچه پرده حمام خود دکوراسیون حمام را کامل تر و هم چنین زیباتر کنید. پیشنهاد ما این است که برای روح بخشیدن به دکوراسیون حمام به دنبال رنگ های برجسته و شادتری برای طرحهای نقاشی روی پارچه خود باشید.

نقاشی روی پارچه در دکوراسیون حمام

طرح های انتزاعی و همینطور طرح گل و گیاه نیز معمولا از پرطرفدارترین طرحهای نقاشی روی پارچه در دکوراسیون حمام به شمار می روند.

نقاشی بر روی پارچه برای پرده اتاق خواب

در کنار پرده حمام می توان به پرده پذیرایی و یا اتاق خواب نیز اشاره کرد. معمولا شما می توانید بر حسب رنگ و طرح دکوراسیون منزل خود به انتخاب طرحهای نقاشی روی پارچه پرده خود بپردازید.

با این حال توصیه ما این است که اگر رنگ دکوراسیون منزل شما برجسته و نسبتا تیره است می توانید به سراغ طرحهای تقاشی روی پارچه ساده تر و روشن تر بروید تا تناسب در دکوراسیون منزل شما شکل بگیرد. طبیعتا در صورت روشن بودن رنگ دکوراسیون نشیمن و یا دکوراسیون اتاق خواب شما می توانید این کار را برعکس انجام دهید.

مطلب مرتبط: آموزش دکوپاژ و نقاشی روی پارچه، کارگاه های یک روزه آکادمی چیدانه

طرحهای نقاشی روی پارچه

طرح های نقاشی روی پارچه بر روی کوسن

نقاشی روی پارچه کوسن از متنوع ترین انتخاب ها است چراکه شما می توانید با تنوع بسیار بالا و گستره ای به انتخاب طرح های نقاشی روی پارچه خود بپردازید. برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما از یک رنگ غالب استقاده می کند شما می توانید با کمک آن رنگ و همراهی اش با رنگ های متنوع طرح نقاشی روی پارچه خود را بر روی کوسن مورد علاقه تان درآورید.

نمونه این کار را هم در تصویر بالا مشاهده می کنید. قطعا استفاده از رنگ های دیگر بر روی کوسن می تواند رنگ در دکوراسیون منزل شما را تکمیل و یک دست تر کند.

طراحی روی پارچه در دکوراسیون ناهار خوری

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم آن است که به سراغ طرح های اروپایی بروید! تعجب نکنید. اگر به این تصویر نگاه کنید متوجه منظورمان خواهید شد. در دکوراسیون ناهار خوری این خانه بیشتر از رنگ های سرمه و سفید برای ظرف و ظروف استفاده شده است. شما می توانید در چنین شرایطی هوشمندانه عمل کنید و به عنوان مکمل این فضا یه سراغ طرحهای نقاشی روی پارچه با اشکال ظریف سفید و سرمه ای بروید.

نقاشی روی پارچه کوسن

در کنار تمامی این ایده ها شما می توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود به سراغ طرحهای نقاشی روی پارچه مورد علاقه خود بروید، چراکه در این هنر و انتخاب طرح ها دست شما کاملا باز خواهد بود.

مطلب مرتبط: هنر ویترای، نقاشی روی شیشه در دکوراسیون داخلی خانه

نقاشی روی پارچه برای رومیزی

طرح گل برای نقاشی روی پارچه

اگر از عاشقان گل و گیاه هستید باید این نوید را بدهیم که استفاده از بعضی طرحهای نقاشی روی پارچه حتما شما را خوشحال خواهد کرد، چراکه یکی از طرحهای پرطرفدار در هنر نقاشی روی پارچه انواع گل و گیاه است که اتفاقا با گسترگی بسیار بالایی هم برخوردار است. شما می توانید از طرح گل های رنگ برای انواع وسایل در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید که نمونه هایی از آن را در این تصاویر به شما نشان خواهیم داد.

نقاشی روی پارچه با طرح برگ

در این تصویر مشاهده می کنید که نقاشی روی پارچه کوسن با طرح برگ های متنوعی انجام شده است که می تواند با تنوع طرح های خود طرحی منحصر به فرد برای دکوراسیون نشیمن شما به ارمغان آورد.

طراحی نقاشی روی پارچه آباژور

طرحهای نقشی روی پارچه آباژور شما می تواند مثل این تصویر با رومیزی شما هماهنگ باشد تا با هم مکمل شوند و دکوراسیون ناهارخوری و یا نشیمن شما را منسجم سازند.

اگر شما هم ایده و یا تجربه مشابهی در این زمینه دارید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!


نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه