Chidaneh.com placeholder image

اپن آشپزخانه مدرن، ایده های چیدانه برای بازسازی خانه مخاطب!

به قلم: تحریریه چیدانه

از ما بپرسید مانند روال همیشه، این بار نیز پاسخ گوی سوال یکی از مخاطبان عزیز چیدانه است. مشکل زمانی شروع شده که در هنگام بازسازی خانه، اپن آشپزخانه ارتفاع حدودا 30 سانتی متری نسبت به سطح نشیمن داشته و ساکنان دوست ندارند که این سکو از قسمت نشیمن دیده شود. البته خواسته اصلی آن ها این است که علاوه بر پنهان کردن سکو، کارایی مفیدی نیز برای قسمت جلوی اپن تعریف شود. در ادامه با من همراه باشید تا ایده های چیدانه را بررسی کنیم. 

نیمکت در اپن آشپزخانه

تابلو فرش ریحان

نیمکت و نشیمن سکویی در دکوراسیون 

تصاویر بالا قسمت نشیمن و آشپزخانه و سکوی مورد نظر را نشان می دهند. اولین ایده ای که می تواند برای این کار مفید باشد، استفاده از نیمکت یا نشیمن های سکویی است. همان طور که می توانید در تصاویر زیر نیز مشاهده نمایید اولین کاربرد این نیمکت یا نشیمن گاه ها این است که می توانند دقیقا برابر با عرض اپن ساخته شده و پله را پنهان نمایند. در عین حال که یک فضای نشستن جداگانه ای را ایجاد می کنند، فضای ذخیره سازی زیادی را نیز در اختیار ساکنین می گذارند.

نیمکت و نشیمن سکویی در دکوراسیون

نیمکت و نشیمن سکویی در دکوراسیون

نشیمن سکویی برای ذخیره سازی

نشیمن سکویی برای ذخیره سازی

 

مدل و طرح این نیمکت بسیار به دکوراسیون کلی فضا بستگی دارد. در نتیجه برای رسیدن به یک نتیجه ایده ال می تواند چوب آن را هماهنگ با اپن یا کابینت های آشپزخانه در نظر گرفت و برای قسمت نشیمن، از پارچه ها و رنگ های هماهنگ با مبلمان و کوسن ها استفاده نمود. قسمت زیرین نیمکت می تواند کاربری های مختلفی مانند کتابخانه، کشو، کمد و … داشته باشد که انتخاب این مدل ها نیز بستگی به نیاز افراد خواهد داشت. استفاده از سبدهای حصیری نیز می تواند ایده ای شیک و جذاب برای تکمیل این طرح باشد. به نظر من به دلیل این که اپن در گوشه قرار گرفته، می تواند از مدل های ال نیز استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : مدل نیمکت چوبی، وقتی با این ۱۰ روش اتاق غذاخوری متفاوت می شود!

نشیمن سکویی برای ذخیره سازی

نیمکت و نشیمن سکویی کمد دار

نیمکت و نشیمن سکویی کمد دار

نیمکت و نشیمن سکویی کشودار

میز ناهارخوری نیمکت دار

ایده دومی که من برای حل این مشکل مخاطب پیشنهاد می دهم، استفاده از میز ناهارخوری نیمکت دار است. تصاویر زیر انواع طرح ها و مدل های این نمونه را نشان می دهند. البته این در صورتی است که در قسمت جلوی اپن، فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد. اما با در نظر گرفتن این فرض که ابعاد و اندازه جلوی اپن این امکان را به ما می دهند، می توانیم دو حالت مختلف را بررسی نماییم. حالت اول این است که نیمکت دقیقا جلوی اپن و سکو قرار گرفته و میز و صندلی های دیگر به ترتیب روبه روی آن جای بگیرند. که البته در این حالت هم می توان مانند نیمکت ها، از مدل ال شکل استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : چگونه یک نیمکت ساده برای فضای بیرونی خانه بسازید

 

 

میز ناهارخوری نیمکت دار

میز ناهارخوری نیمکت دار برای کنج

میز ناهارخوری نیمکت دار کنار دیوار

میز ناهارخوری نیمکت دار کنار اپن آشپزخانه

حالت دوم به این شکل است که نیمکت به صورت عمود بر اپن و در کنار دیوار قرار گرفته که در نتیجه آن میز و سایر صندلی ها نیز به صورت عمودی قرار می گیرند. انتخاب هر کدام از این حالت ها دقیقا به ابعاد و اندازه فضا بستگی خواهد داشت. با این کار به راحتی می توان در مراحل بعدی، دیوار پشت میز غذاخوری را تزیین کرده و از یک آویز زیبا و شیک برای بالای آن استفاده نمود.

میز ناهارخوری نیمکت دار کنار اپن آشپزخانه

میز ناهارخوری نیمکت دار برای کنج

میز ناهارخوری نیمکت دار

نیمکت های اشپزخانه در دکوراسیون کاربرد زیادی دارند و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. می توانید به سلیقه خودتان از این نیمکت ها در فضاهای مختلف استفاده کنید.

برای دیدن و نمونه های نیمکت آشپزخانه سری به بخش اهالی فن بزنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه