Chidaneh.com placeholder image

استفاده از فضاهای کوچک، 8 ایده برای خانه های بزرگ و کوچک!

به قلم: گلنار

نظم و ترتیب در خانه نیاز و خواسته همه ما در زندگی است و به بزرگ و یا کوچک بودن آن ارتباط زیادی ندارد. استفاده از فضاهای پرت و حتی فضاهای کوچک در خانه باعث افزایش فضای ذخیره سازی و در نتیجه نظم بیش تری خواهد شد. اگر چه نظم دهی و چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی ممکن است دشوارتر و سخت تر باشد، اما روش هایی که در ادامه می خواهم به شما پیشنهاد بدهم در همه خانه ها قابیلت اجرا دارند. ایده هایی که حتما در جلوی چشمانتان هستند اما همیشه آن ها را نادیده می گیرید :

  • فضای خالی پشت در
  • استفاده از درب کابینت
  • بهینه سازی فضای زیر کابینت
  • طراحی کنج دیوار
  • استفاده از فضای پشت تخت خواب
  • کاربرد سقف در نظم دهی
  • فضای زیر ظرفشویی و لباسشویی
  • شلف های کشودار

استفاده از فضاهای کوچک

تابلو فرش ریحان

استفاده از فضای دیوار پشت درب

در هر فضایی که درب دارد، یک فضای پشت درب هم وجود خواهد داشت! فقط باید بدانید که از کدام یک آن ها می توانید استفاده نمایید. معمولا دیوار پشت درب اتاق خواب، انباری، اتاق رخت شویی و حتی آشپزخانه می توانند فضاهای مناسبی برای آویزران کردن برخی از وسایل مورد نیاز روزانه شما باشند. تخته های سوراخ دار می توانند برای این منظور ایده آل باشند. 

مطلب پیشنهادی : تزیین درب اتاق، ۲۳ ایده شیک و مقرون به صرفه!

استفاده از فضاهای کوچک

استفاده از فضای پشت درب کابینت

پشت درب کابینت آشپزخانه نیز مانند یک فضای خالی ذخیره سازی خودنمایی کرده و می تواند گزینه مناسبی برای برخی از وسایل شما باشد. همان طور که در تصویر بالا می بینید، علاوه بر آویزان کردن وسایل کوچک، جاادویه ها و …. می توان از این فضا به عناوان یک بورد نوشتاری برای یادداشت های روزانه و ضروری آشپزخانه استفاده نمود.

مطلب پیشنهادی : ۱۵ ایده هوشمندانه برای استفاده از پشت درب کابینت!

استفاده از فضاهای کوچک

بهینه سازی فضای زیر کابینت ها

این فضا نیز مانند فضای بالای کابینت، همیشه نادیده گرفته می شود. در صورتی که مدل کابینت شما با زمین فاصله دارد، به راحتی می توانید با ساخت کشوهایی مناسب، از آن برای نگهداری برخی وسایل مانند سفره ها، تخت برش و هر وسیله باریک و کوچکی استفاده نمایید. در صورت اجرای صحیح، می تواند در هنگام شستن کف آشپزخانه نیز کمک خوبی برایتان باشد. 

مطلب پیشنهادی : ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه

استفاده از فضاهای کوچک

طراحی کنج دیوار

با قرار دادن شلف های باز در گوشه، می توانید نهایت استفاده را از یک فضا داشته باشید. این شلف ها که علاوه بر زیبایی، جنبه کاربردی نیز دارند برای قرار دادن دکوری ها و اشیا تزیینی و کتاب ها نیز استفاده می شود. طراحی و ساخت این شلف ها می تواند با کم ترین هزینه انجام پذیرد.  

مطلب پیشنهادی : جدیدترین دیزاین دیوار، پیشنهاد چیدانه برای مخاطبش را ببینید!

استفاده از فضاهای کوچک

نظم دادن به خانه با فضای پشت تخت خواب

اگر تخت خواب شما از نمونه های پشتی دار است، به راحتی می توانید کمی آن را جلوتر کشیده و با طبقه بندی فضای پشت آن را به یک قفسه برای وسایل و اشیای کوچک تبدیل نمایید. در این طبقات می توانید کتاب ها، مجلات و وسایلی که در هنگم شب نیاز دارید و حتی برخی لباس های کوچک را به راحتی جا داده و فضای ذخیره سازی اتاقتان را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی : ۹ ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند

استفاده از فضاهای کوچک

استفاده بهینه از سقف

این ایده بیش تر برای گاراژها و انباری ها استفاده می شود زیرا ممکن است صحنه خیلی جالبی را در فضای اتاق به وجود نیاورند. بنابراین بیش تر در مکان های می توانید از آن ها استفاده کنید که زیبایی چندان اهمیت نداشته و مهم تر از همه از محکم بودن سقف مطمئن باشید. با این کار وسایلی که کم تر استفاده می شوند و یا نیاز دارند دور از دسترس باشند به راحتی جاسازی می شوند. 

مطلب پیشنهادی : ۷ روش طراحی داخلی برای استفاده بهینه از فضای انبار

استفاده از فضاهای کوچک

فضای زیر لباسشویی و ظرفشویی

زمانی که بتوانید فضایی برای قرار دادن لباسشویی و ظرف شویی تان پیدا می کنید، به راحتی می توانید با بالابردن آن ها از سطح زمین فضایی برای گذاشتن چند سبد به وجود آورید. مسلما این کار نیازمند استفاده از مصالح مقاوم است، اما با این کار لباس های کثیف، وسایل شست وشو و هر آن چیزی که برای کار با ماشین نیاز دارید را در زیر آن ذخیره ساری نمایید.

مطلب پیشنهادی : ۲۰ جای فراموش شده برای تمیز کردن خانه

استفاده از فضاهای کوچک

شلف های کشویی

گاهی اوقات می توان به جای استفاده از شلف های دیواری ساده، مدل های کشویی آن را انتخاب کرد. با این کار شما علاوه بر این که می توانید از روی شلف استفاده نمایید، از فضای کشو نیز برای قرار دادن وسایل کوچک و مورد نیاز بهره می برید. ۸ ایده زیبا برای استفاده از شلف ها می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

“برای سفارش و خرید نمونه اکسسوری و نظم دهنده می توانید از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی : 

منبع : hgtv

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه