Chidaneh.com placeholder image

استفاده از فضای بالای کابینت، 8 ایده اجرایی در همه آشپزخانه ها!

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه از جمله قسمت هایی در خانه است که به فضاهای ذخیره سازی زیادی نیاز دارد و حتی این موضوع در صورت کوچک بودن آن اهمیت بیش تری هم پیدا می کند. شاید شما هم به غیر از کابینت ها، به دنبال فضاهای ذخیره سازی دیگری مثل شلف ها، فضای زیر اپن و جزیره و … باشید تا بتوانید کمبود جا را به نوعی در آشپزخانه تان برطرف نمایید. امروز می خواهم در خصوص موضوعی صحبت کنم که شاید کمتر بدان پرداخته شده باشد : فضاهای خالی بالای کابینت ها. این فضاها دقیقا مکان های بدون استفاده ای هستند که فقط محلی برای جمع شدن گرد و غبار در آشپزخانه را به وجود آورده اند، در صورتی که شاید شما به استفاده از آن ها نیاز داشته باشید. به همین دلیل من 8 ایده برای دکوراسیون بالای کابینت پیشنهاد می دهم.

در ادامه خواهید دید:

چوب و هنر
  • تزیین روی کابینت با وسایل دکوری و ظروف
  • استفاده از فضای بالای کابینت با سبد حصیری
  • تزیین بالای کابینت با نمایش یک کلکسیون
  • دکوراسیون بالای کابینت با نمایش کتاب ها
  • استفاده از فضای بالای کابینت با اضافه کردن شلف باز
  • تزیین بالای کابینت با آثار هنری
  • نمای بالای کابینت با نورپردازی
  • فضای بالای کابینت، به حال خود رهایش کنید

استفاده از فضای بالای کابینت

تزیین روی کابینت با وسایل دکوری و ظروف

شاید این یک حرکت کلاسیک و قدیمی به نظر برسد، اما به نظر من دلایل خوبی برای این کار وجود دارد. شما می توانید وسایل و ظروفی را که به ندرت استفاده می کنید بالای کابینت ها بچینید. این ظروف می توانند دکوری های و وسایل تزیینی زیبایی را هم شامل بشوند. اما اگر به تصاویر بالا دقت کنید، می توانید دکوری های خاص و متفاوت را نیز ببینید. حروف الفبای بزرگ، فانوس ها و شمعدان های قدیمی و حتی بشقاب های عتیقه که به دیوار نصب شده اند، همگی می توانند این فضای خالی را برای شما جذاب تر نمایند. فقط به این نکته دقت داشته باشید که نباید بالای کابینت را بیش از اندازه شلوغ کرده و یا از وسایل بسیار متنوع استفاده کنید و هرچقدر ظروف و دکوری ها بیش تر با هم ست باشند، نمای به وجود آمده نیز زیباتر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : کدام جنس کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

دکوراسیون بالای کابینت با سبد حصیری

 

دکوراسیون بالای کابینت با سبد

دکوراسیون بالای کابینت با سبد حصیری

استفاده از فضای بالای کابینت با سبد حصیری

سبدهای حصیری علاوه بر ایجاد گرمی و بافت متفاوت در آشپزخانه، روش بسیار خوبی برای پنهان کردن وسایل و ظروفی است که دوست ندارید در دید باشند. خیلی از ایرانی ها وسایل برقی خود را بالای کابینت ها می گذارند، این روش می تواند برای این کار مناسب باشند و شما مجبور نباشید جعبه های نامناسب آن ها را در آشپرخانه خود ببینید. البته سبدهای فلزی هم می توانند ایده جالبی برای نگهداری بعضی وسایل باشند.

مطلب پیشنهادی : پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه

استفاده از فضای بالای کابینت

 

استفاده از فضای بالای کابینت

تزیین بالای کابینت با نمایش یک کلکسیون

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعضی وسایل را به صورت کلکسیون جمع آوری می کنید. فضای بالای کابینت می تواند یکی از مکان های مناسب برای به نمایش گذاشتن آن ها باشد. این کلکسیون می تواند مجموعه ای از ظروف، بطری های قدیمی، وسایل دکوری و … باشد. بهتر است قبل از این کار از هماهنگی کلکسیون با سبک دکوراسیون آشپزخانه اطمینان حاصل کرده و البته به گرد و غبار و تمیز کردن آن ها نیز فکر کنید.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

دکوراسیون بالای کابینت

دکوراسیون بالای کابینت با نمایش کتاب ها

کتاب های آشپزخانه و برخی از مجلات همیشه در آشپزخانه حضور دارند اما ممکن است استفاده زیادی نداشته باشند. فضای بالای کابینت ها می تواند به عنوان یک کتابخانه کوچک عمل کرده و محلی برای چیدن آن ها باشد. اگر کتاب ها سالم و تمیز باشند، جلوه خاصی به کابینت ها می دهند و البته می توانند با ظروف دیگر هم همراه شوند. 

مطلب پیشنهادی : بهترین کابینت آشپزخانه کوچک کدام است؟

استفاده از فضای بالای کابینت

 

استفاده از فضای بالای کابینت

استفاده از فضای بالای کابینت با اضافه کردن شلف باز

چه چیزی بهتر از این که یک فضای ذخیره سازی دیگر مانند شلف ها به آشپزخانه خود اضافه کنید! اگر فضای بالای کابینت شما به اندازه کافی با سقف فاصله داشته باشد، می توانید با اضافه کردن یک قفسه، آن را به خوبی بهینه سازی نمایید. همان طور که در تصاویر هم مشاهده می کنید، گاهی اوقات این طبقه اضافی می تواند بر اساس سبک کابینت ها ساخته شده و به نوعی نقش کابینت های بدون درب را بازی نماید. سعی کنید در صورت به کار بردن این روش، از ظروف زیباتر برای چیدمان داخل آن بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : مدل شلف آشپزخانه، در این ۱۱ مکان خودی نشان می دهند!

استفاده از فضای بالای کابینت

استفاده از فضای بالای کابینت

تزیین بالای کابینت با آثار هنری

استفاده از تابلوها و آثار هنری در آشپزخانه می تواند سخت به نظر برسد. رطوبت، چربی، آب و … همگی تهدیدی برای آن ها حساب می شوند. اما اگر شما به استفاده از این آثار علاقه دارید، بالای کابینت ها می تواند امن ترین جا برایشان باشد. به خصوص اگر دکوراسیون آشپزخانه به رنگ های سفید و خنثی است، این تابلوها رنگ و جذابیت را به وجود می آورند. 

مطلب پیشنهادی : بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

استفاده از فضای بالای کابینت

استفاده از فضای بالای کابینت

نمای بالای کابینت با نورپردازی

نورپردازی یکی از زیباترین روش ها برای این کار است. مهم نیست که بالای کابینت شما چیزی قرار گرفته و یا خالی است، مهم این است که یک نورپردازی ملایم و خطی، آن را از ساده و بی روح بودن خارج می کند. اگر هم مانند تصاویر بالا، ظروفی را روی کابینت ها قرار داده اید، می توانید برای هر کدام از نورپردازی نقطه ای استفاده نمایید. این کار آشپزخانه را بسیار خاص و شیک نشان خواهد داد.

مطلب پیشنهادی : تزیین آشپزخانه با وسایل ساده، ۱۰ ایده تر و تازه!

استفاده از فضای بالای کابینت

استفاده از فضای بالای کابینت

فضای بالای کابینت، به حال خود رهایش کنید

گاهی بهترین راه برای استفاده از یک فضای خالی در این است که به حال خود رهایش کرده و استفاده ای از آن نکنید. اگر به فضای ذخیره سازی نیاز ندارید و یا دکوراسیون آشپزخانه تان شلوغ است، اجازه دهید این فضا خالی بماند. به خصوص اگر آشپزخانه تان کوچک است، این کار به دلبازتر و بزرگ تر نشان داده فضا کمک زیادی می کند. اگر هم به فضای ذخیره سازی نیاز داشته اما هیچ یک از ایده های بالا را مناسب نمی دانید، کابینت ها را تا سقف ادامه بدهید تا در عین بسته بودن، فضای لازم را به دست بیاورید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
p-h در تاریخ 22 مرداد 1397
آشپزخانه خیلی شلوغ و بهم ریخته بنظر میاد استرس رو زیاد میکنه هیچ زیبایی هم نداره

ثبت دیدگاه