Chidaneh.com placeholder image

ساخت زیر لیوانی، سلیقه خودتون حرف اول رو می زنه!

به قلم: تحریریه چیدانه

گاهی اوقات وسایلی را برای دکوراسیون منزلمان تهیه می کنیم و با وجود هزینه زیاد باز هم دوستشان نداریم و احساس می کنیم مناسب نیستند. در صورتی که اگر بدانیم چگونه و چطور ساخته می شوند، می توانیم با سلیقه خودمان و با کم ترین هزینه ها آن ها را خلق کنیم. با این کار دقیقا همان چیزی را که می خواهیم به دست می آوریم و همه چیز حتی رنگ ها را متناسب با دکوراسیون خانه مان انتخاب می کنیم. زیرلیوانی ها هم از همین دسته اند. وسایل کوچک اما کاربردی که می توانند تاثیر زیادی در تزیینات منزل شما داشته باشند. من سه نمونه چوبی، شیشه ای و نمدی را برای آموزش به شما آماده کرده ام.

زیر لیوانی چوبی برای چای 

قالیشویی ادیب

زیرلیوانی چوبی

وسایل مورد نیاز ساخت زیر لیوانی چوبی

  • چوب بستنی
  • کاتر و خط کش
  • قهوه ( یا هر رنگ دلخواه )
  • چسب چوب

مطلب پیشنهادی : ۱۰ ایده قلاب بافی مدرن، زیرلیوانی های خلاقانه ببافید!

​مراحل ساخت زیر لیوانی چوبی

برای ساخت یک زیر لیوانی چوبی ابتدا باید چوب بستنی های خود را آماده نمایید. برای این کار قسمت منحنی دوسر چوب بستنی را بریده تا به شکل مستطیل تبدیل شود. سپس آن ها را در قهوه حل شده در آب جوش بریزید و مدتی بگذارید باقی بمانند تا تغییر رنگ بدهند. در مرحله آخر توسط چسب چوب، آن ها را به شکل پالت های چوبی کوچک روی هم بچسبانید. البته مانند تصویر بالا می توانید به جای چوب بستنی از چوب های الواری آماده نیز استفاده نمایید. ویدیوی زیر تمامی مراحی را به خوبی به شما نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی : ساخت زیر لیوانی کنفی برای تزئین میز پذیرایی

ساخت زیر لیوانی نمدی

ساخت زیر لیوانی نمدی

زیرلیوانی نمدی

وسایل مورد نیاز ساخت زیرلیوانی نمدی :

  • نمد 
  • کاتر، مداد و خط کش
  • چسب چوب
  • اکریل 
  • گواش به رنگ دلخواه
  • چسب کاغذی

مطلب پیشنهادی : ساخت کتابخانه معلق با شلف های چوبی به سادگی!

 

مراحل ساخت زیرلیوانی نمدی 

این مدل یکی از ساده ترین مدل های ساخت زیرلیوانی است. کافی است شما یک شیت نمد آماده کرده ( می توانید از نمونه های آماده هم استافده نمایید) و سپس طرح هندسی مورد نظرتان را روی آن پیاده نمایید. برای کشیدن خط های صاف می توانید از چسباندن چسب کاغذی کمک بگیرید. ویدیوی زیر به خوبی مراحل ساخت این نمونه را به شما نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی : ساخت چراغ های تزئینی زیبا با شیشه مربا

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

زیرلیوانی شیشه ای

وسایل مورد نیاز ساخت زیرلیوانی شیشه ای:

  • قالب پلاستیکی 
  • رزین و ماده سفت کننده
  • مدادرنگی
  • دکمه

مطلب پیشنهادی : خلاقیت با وسایل بازیافتی، ۴۰ ایده دکوراسیونی!

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

مراحل ساخت زیرلیوانی شیشه ای 

این یک راه عالی برای استفاده از وسایل کوچک و خاطره انگیز شماست. به کار بردن رزین زیرلیوانی شما را مانند نمونه های شیشه ای شفاف و جذاب می کند. برای ساخت این مدل باید ابتدا رزین و ماده سفت کننده (هاردنر) را با هم ترکیب کرده تا به یک مقدار غلظت مناسب برسند. ( میزان ترکیب مناسب بر روی بسته رزین مشخص شده است) سپس مدادها، دکمه ها و یا هر شی کوچک دیگری که مورد علاقه تان است داخل قالب بریزید ( قالب ها می توانند هر چیزی باشند).  بهتر است اضافه کردن رزین به قالب را مرحله به مرحله مانند تصاویر انجام بدهید. 

مطلب پیشنهادی : با این ۱۰ ایده کاموایی دکوراسیون منزلتان را کوک بزنید

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

ساخت زیر لیوانی شیشه ای

رزین به دلیل شیمیایی بودن ماده ای خطرناک محسوب می شود بنابراین حتما این مراحل را در فضایی که دارای تهویه مناسب و جریان هوای کافی است انجام دهید. با اضافه کردن هر لایه مدت زمان 30 دقیقه فرصت خشک شدن به رزین ها داده و سپس لایه بعدی را اضافه نمایید. در نهایت بعد از چند ساعت مدل شما به طور کامل خشک شده و به راحتی از قالب جدا می شود. 

 

 

برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه