Chidaneh.com placeholder image

خوابگاه دانشجویی دایره ای در کپنهاگ

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداری تجاری: خوابگاه دانشجویی تیتگن ساختمان مسکونی دایره‌ای بسیار زیبایی است که در اُرِستاد در نزدیکی کپنهاگ قرار دارد. این اقامتگاه دانشجویی با طراحی لانگارد و ترنبرگ، نه تنها یکی از جذاب‌ترین فضاهای زندگی دانشجویی است، بلکه از بسیاری از نمونه‌های دایره‌ای مشابه مانند آشپرخانه‌ها، کارگاه‌ها، کافه‌ها، اتاق‌های موسیقی، و حیاط‌های مرکزی پیشی گرفته است. همراه با چیدانه در این خوابگاه گشتی بزنید.

خوابگاه دانشجویی

تابلو فرش ریحان

تیتگن، ساختمانی هفت طبقه است با 360 اتاق که در 12 بلوک قرار گرفته است. هر اتاق چشم‌اندازی به بیرون و پانورامایی از کانال آب و محیط اطراف خوابگاه دارد. بخش‌های مشترک، سالن و آشپرخانه، و حیاط مرکزی خوابگاه را احاطه کرده‌اند. طراحی دایره‌ای‌شکل این ساختمان، حس برابری و اتحاد ایجاد می‌کند، در حالی که هر اتاق، پنجره و تراس منحصربه‌فرد خود را داشته و طراحی آن از تنوع زیادی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: اقامتگاه دختران بی سرپرست در خوانسار

خوابگاه دانشجویی

نمای این ساختمان از آلیاژ مس منحصربه‌فردی ساخته شده است و خصوصیات پارتیشن‌های آن با الهام از معماری خانه‌های سنتی هاکا در جنوب چین طراحی شده‌اند. این آلیاژ سطح ساختمان را پاک و تمیز نگه می‌دارد و در طول زمان تنالیته‌ای تیره‌تر پیدا می‌کند که می‌تواند با ترمیم و بازسازی در آینده از شدت آن کاسته شود. پارتیشن‌هایی از شیشه و چوب بلوط آمریکایی به طور متناوب از میان دیوارهای فلزی بیرون آمده‌اند و علاوه‌بر ایجاد نمایی پویا و جذاب به جریان هوای تازه و عبور نور آفتاب نیز کمک بسزایی می‌کنند.

خوابگاه دانشجویی

فضاهای داخلی با کف‌پوش‌های بتن و منیزیم، که بادوام هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند، پوشش داده شده‌اند؛ هم‌چنین پنل‌های پارتیشنی ِدوست‌دار محیط‌زیست که از چوب درخت توس ساخته شده‌اند، فضاهای کوچک‌تر را از هم جدا می‌کنند. دانشجویان این خوابگاه به‌شدت از طراحی ساختمان خوابگاه، قرارگیری پرده‌های روشن، وجود ماشین لباس‌شویی، و صندوق‌های پستی راضی هستند.

خوابگاه دانشجویی

از دیگر امکانات این خوابگاه می‌توان به انبار دوچرخه، سالن اجتماعات، و پشت بام طراحی‌شده اشاره نمود. درصدی از اتاق‌های این ساختمان تنها متعلق به دانشجویان بین‌المللی است، پس اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به دانشگاهی از دانمارک هستید، برای درخواست اجاره یک اتاق هر چه سریع‌تر اقدام نمایید.

مطلب پیشنهادی: ایده های جدید در طراحی کتابخانه

خوابگاه دانشجویی

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: کودکستان پاپلو نرودا در مادرید اسپانیا
تجربه ای منحصر به فرد در کتابخانه ای مارپیچ
نگاهی تازه به طراحی داخلی مدارس
دبستان دخترانه حق پناه اصفهان، مدرسه مداد رنگی

منبع: اتوود | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 20 اسفند 1392
پارتیشن بندی هاش عالیه. خیلی جالب بود

ثبت دیدگاه