Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون دفتر کار، با این اصول بازدهی چندبرابر می شود!

به قلم: صبا صوفی

بسیاری از ما نیمی از زندگی روزمره مان را در محیط های اداری می گذرانیم. به همین دلیل طراحی دکوراسیون و فضای این محیط ها که رفته رفته به خانه دوم ما تبدیل شده اند دارای اهمیت زیادی می باشند. چیدانه در این مطلب قصد دارد با راهنمایی گروه طراحی صدر دیزاین به اصول طراحی دکوراسیون در یک محیط اداری بپردازد.

طراحی اداری پروژه مهتاب

چوب و هنر

طراحی اداری پروژه مهتاب

فضای کار و مدیریت آن

اولین و مهمترین نکته در طراحی محیط اداری، در نظر گرفتن متراژ فضا و تعداد کارمندان است. همچنین میزان ارتباط کارمندان با یکدیگر و اهمیت این ارتباط هم نکته دیگری است که می تواند عامل تعیین کننده ای برای مدیریت فضا باشد. برای این منظور و در جهت رسیدن به حداکثر بازدهی لازم است با حفظ حریم کارمندان، آرامش و تمرکز آنان تامین شود. پارتیشن بندی پیشنهاد گروه طراحی صدر دیزاین در این مورد است که علاوه بر مجزا کردن فضاها به عنوان یک عایق صوتی از انتقال سر و صدا هم جلوگیری می کند. پارتیشن ها در جنس ها و طرح های متنوع، از شیشه ای تا چوبی، در بازار موجود هستند که شما می توانید بنابر سبک طراحی داخلی محیط اداری از میان آن ها، پارتیشن مناسب را انتخاب کنید.

طراحی دکوراسیون شرکت دارویی هفت دریا

طراحی دکوراسیون شرکت دارویی هفت دریا

اهمیت رنگ و روشنایی در محیط اداری

نکته مهم دیگر که نباید از آن غافل شد، تامین روشنایی کافی محیط اداری است. محیط هایی که از روشنایی کافی برخوردار نیستند منجر به ایجاد حس خستگی در کارمندان شده که نتیجه آن بازدهی کمتر خواهد بود. برای دستیابی به نور کافی و مناسب می توان علاوه بر روشنایی های معمول از انواع نورپردازی های مخفی نیز استفاده کرد. این کار زیبایی فضا را هم بیشتر می کند.

موضوع قابل بحث دیگر که گروه طراحی صدر دیزاین مطرح می کند، مساله رنگ و اهمیت آن در یک محیط اداری است. همانطور که می دانید رنگ ها و طیف های گوناگون، دارای تاثیرات مختلفی بر روح و روان افراد هستند که انتخاب هوشمندانه آن ها در محیط های اداری می تواند در روحیه و کارآیی کارمندان اثر گذار باشد. برای مثال استفاده از رنگ های روشن در فضاهای کم نورتر و کوچکتر می تواند به وسیله بازتاب نور موجب القاء فضایی بزرگتر و روشن تر شود.

طراحی دکوراسیون شرکت دارویی هفت دریا

طراحی دکوراسیون شرکت دارویی هفت دریا

مبلمان کاربردی دفتر کار

یکی از مهمترین فاکتورها در تامین راحتی و آرامش کارمندان که منجر به بازدهی بیشتر آنان می شود، مبلمان اداری است. منظور از مبلمان اداری، میز و صندلی های اداری، قفسه ها و کمدها است که باید با در نظر گرفتن سبک کلی طراحی انتخاب شوند. همانطور که پیش تر هم اشاره شد افراد بیشترین ساعت های زندگی روزمره شان را در محیط کار و اغلب پشت یک میز می گذرانند. استفاده از میز و صندلی استاندارد اداری یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری است که نباید فراموش شود. قفسه بندی ها نیز که موجب دسترسی آسان به مدارک و پوشه ها و در نتیجه ایجاد نظم در محیط اداری می شوند از جمله مبلمان ضروری به حساب می آیند.

طراحی دکوراسیون شرکت دارویی هفت دریا

طراحی اداری پروژه مهتاب

جان بخشیدن به محیط اداری

اگر به دنبال راهی برای جان بخشیدن به فضا هستید، استفاده از گل و گیاه بهترین پیشنهاد است. با قرار دادن یک گلدان گل در محیط اداری علاوه بر تکمیل زیبایی فضا، به ایجاد حس شادابی در کارمندان نیز کمک خواهید کرد.

طراحی اداری پروژه مهتاب

چیدانه برای طراحی دکوراسیون محیط اداری، گروه طراحی صدر دیزاین را پیشنهاد می کند. شما می توانید با سر زدن به پروفایل چیدانه این گروه علاوه بر اطلاع از راه های تماس، نمونه پروژه های اجرایی آن ها را نیز ببینید.

نویسنده: صبا صوفی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه