Chidaneh.com placeholder image

خانه های 25 متری، قبل و بعد این خانه باورنکردنی است!

به قلم: گلنار

معمولا در اکثر شهرهای بزرگ، مناطقی قدیمی وجود دارند که زندگی را با ساختمان ها و خانه های کوچک ادامه داده اند. آپارتمانی که امروز به سراغش رفتم نیز یکی از همین هاست. آپارتمانی 25 متری که بعد از بازسازی به خانه مدرن و زیبا تبدیل شده است. ورودی باریک و تاریک، آشپزخانه بیش از اندازه بزرگ و قرار گیری اشتباه فضاها از جمله مواردی بودند که توسط یک گروه معماری بررسی و بازسازی شده و من به همراه تصاویر، قبل و بعد از این بازسازی را به شما نشان می دهم. امیدوارم که بتوانید از ایده های آن برای بازسازی خانه تان استفاده کرده و با ۱۲ سوال که قبل از بازسازی دکوراسیون باید از خود بپرسید! آشنا شوید.

بازسازی خانه 20 متری

سرویس خواب بالسا

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی خانه 25 متری

این آپارتمان با 25 مترمربع در پاریس قرار گرفته و طبق نظر طراح داخلی چندین تناقض در آن وجود دارد. به طور مثال قسمت ورودی (شماره 2) بسیار تاریک بوده و استفاده محدود آن را به فضای گمشده تبدیل کرده است. در مقابل درب ورودی، سرویس بهداشتی (شماره 5) قرار گرفته که از هم حمام (شماره 1) جدا شده است. اتاق نشیمن (شماره 3) در کنار آشپزخانه ای (اتاق 4) قرار گرفته که بیش ترین مساحت را به خود اختصاص داده در صورتی که هیچ اتاق خوابی دراین خانه وجود ندارد!

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

بازسازی خانه 20 متری

طراحی آشپزخانه : 

  • قبل از بازسازی : ورودی تنها یک راهروی باریک و تاریک بوده و بدتر از این، درب آن در جهت اشتباه باز می شده که همین امر فضا را کوچک تر کرده است. در مقابل درب ورودی (سمت چپ پشت پارتیشن)، سرویس های بهداستی جدا از حمام قرار داشتند که فضای آن نیز بسیار کوچک بوده است. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی خانه 20 متری

  • بعد از بازسازی : به جای ورودی تاریک، یک آشپزخانه کاملا مدرن و روشن قرار داده شد. طراحان این پروژه تصمیم می گیرند یک آشپزخانه جمع و جور به همراه قفسه کتاب را در این فضا قرار دهند. همچنین برای بزرگ تر شدن فضای آشپزخانه، دیوار جلوی آن برداشته شد. کف آشپزخانه با کاشی های رنگی محاصره شده که حس صمیمانه ای را در فضا ایجاد می کنند. تمامی لوازم داخل آن نیز از جنس استیل ضد زنگ و برای روشن تر شدن فضا انتخاب شد. 

مطلب پیشنهادی : قبل و بعد از بازسازی یک خانه مسکونی با امکانات مدرن

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی خانه 20 متری

طراحی اتاق خواب کوچک :

  • قبل از بازسازی : همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، آشپزخانه با مساحت 7 مترمربع بیش ترین فضا را به خود اختصاص داده، در حالی که تعداد بسیار کمی کابینت نسبت به این فضا در نظر گرفته شده بود. این آشپزخانه با یک درب به سمت نشیمن باز شده و به دلیل مساحت خیلی زیاد، خانه را از داشتن اتاق خواب محروم کرده بوده است. 

مطلب پیشنهادی : آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی خانه 20 متری

  • بعد از بازسازی : طراحان تصمیمی می گیرند که این فضا را به یک اتاق خواب شیک تبدیل نمایند. تصویر بالا این یک تخت دو نفره است که امروز در مکان آشپزخانه قبلی قرار دارد. برای ایجاد یک فضای دنج و صمیمی، تخت در گوشه قرار می گیرد تا از اتاق نشیمن نیز قابل مشاهده نباشد. در آشپزخانه قدیمی، لوله ها بر روی دیوار قابل مشاهده بودند که در این فضای جدید با قرار گرفتن یک کمد نسبتا بزرگ پوشانده شدند. باز شدن یک درب از حمام به اتاق، فضای حمام را نیز روشن تر کرده و دسترسی اختصاص از اتاق خواب به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی : دیزاین دوبلکس، با دیدن قبل و بعد این آپارتمان کوچک شوکه میشید!

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی ورودی جدید 

همانطور که قبلا در مورد ورودی صحبت شد، ورودی قبلی در جاب نامناسبی قرار گرفته و هیچ فضای قابل استفاده ای نداشت. بنابراین طراحان با تغییر محل قرارگیری آن، یک فضای روشن و قابل استفاده ای را خلق کردند. در این ورودی جدید، کمدها و جاکفشی مناسبی قرار داده شده و با قرارگیری کتابخانه، دید مستقیم به نشیمن از بین رفته است.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه ۳۰ متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ!

بازسازی خانه 20 متری

بازسازی خانه 20 متری

طراحی اتاق نشیمن 

  • قبل از بازسازی : در اتاق نشیمن قبلی، با قرار گرفتن درب بزرگ روبه آشپزخانه، دید زیادی به این فضا وجود داشت که با تیدیل آشپزخانه به اتاق خواب، لازم بود این دید محدودتر شود. همچنین پارکت ها قدیمی شده بود . به دلیل رنگ تیره، فضا را تاریک تر نشان می داد.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی آپارتمان۲۳ متری برای زندگی ۴ نفر!

بازسازی خانه 20 متری

  • بعد از بازسازی :

طراحان تصمیم می گیرند برای حل مشکلات نشیمن، از پارکت روشن مانند اتاق خواب استفاده نمایند. سپس درب ورودی به اتاق را منتقل کرده و با این کار یک دیوار بزرگ برای قرار دادن تلویزیون خلق نمودند. 

بازسازی خانه 20 متری

برای دکوراسیون نشیمن، طراحان رنگ های مدرن در کنار سبک اسکاندیناوی را انتخاب کردند. همان طور که در تصاویر بالا نیز مشاهده می کنید، وجود گیاهان سبزی و زیبایی خاصی را به فضا بخشیده است. 

مطلب پیشنهادی : بهترین استفاده از فضاها در آپارتمانی کوچک!

بازسازی خانه 20 متری

طراحی حمام منحصر به فرد

  • قبل از بازسازی : تصویر بالا، حمام این آپارتمان کوچک را قبل از بازسازی نشان می دهد. یک وان کوچک به زور در کنار یک سینک کوچک جا داده شده که خیلی مطلوب به نظر نمی رسیده است. 

بازسازی خانه 20 متری

  • بعد از بازسازی : حمام جدید با یک دوش و توالت فرنگی یکپارچه شده و طبق گفته طراح، ابتدا وان را با دوش جایگزین کرده و ماشین لباسشویی را به همراه قفسه های ذخیره سازی در کنار آن قرار دادند. 

مطالب پیشنهادی : 

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه