Chidaneh.com placeholder image

انواع سایبان خانگی، حتی برای بالکن کوچک!

به قلم: گلنار

یکی از لذت های فصل تابستان دورهمی های عصرانه در کنار خانواده و دوستان است. این لذت زمانی بیش تر خواهد شد بتوانیم به بهترین شکل از بالکن یا حیاط خانه خودمان استفاده نماییم. اما شاید این کار با آفتاب تابستان عملی نشده و مجبور باشیم فقط شب ها از فضای بیرون بهره ببریم. اگر بدانیم که برای بالکن، حیاط و یا فضایی در کنار استخر چه نوع سایبانی را می توانیم به کار ببریم قطعا این مشکل را حل کرده و آفتاب دیگر برایمان آزار دهنده نخواهد بود. در ادامه چند ایده برای انواع سایبان را اننخاب کردم که شما می توانید بر اساس نیازتان آن ها را سفارش داده و تهیه نمایید.

ایران سایبان
سایبان ساحلی مدل چتری
ایران سایبان

تابلو فرش ریحان

سایبان چتری بزرگ برای محوطه

شاید مدل چترمانند سایه بان ها را بیش تر در کنار سواحل و استخرها دیده باشیم، اما نکته اصلی در این جاست که شما محدودیتی برای استفاده از آن ها ندارید. مسلما هرچقدر که چتر بزرگ تر باشد سایه اندازی بیش تری نیز خواهد داشت. انتخاب رنگ این سایه بان کمک زیادی به طراحی محوطه حیاط شما می کند. مانند تصویر بالا می تواند با رنگ سایر مبلمان هماهنگ شده و هارمونی زیبایی را به وجود بیاورد.

مطلب پیشنهادی : 10راه برای لذت بردن از فضای بیرونی خانه

انواع سایه بان

یک داربست برای گیاهان رونده

ساده ترین روش که در بسیاری از خانه های قدیمی نیز پیدایش می کنیم به کار بردن داربست ها برای گیاهان بالارونده است. اما همان داربست های قدیمی را می توان به صورت مدرن و امروزی تر طراحی کرد به طوری که مانند تصویر بالا به یک فضای جدید در محوطه بیرونی خانه تبدیل شوند. هرچقدر فاصله الوارهای داربست به یکدیگر نزدیک تر باشند، نور تابیده شده کم تر خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : سایبان برقی ، سایه ای خنک در تراس، آلاچیق و مغازه

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

 

انواع سایه بان

سایبان تاشو برای بالکن کوچک

سایبان ها فقط برای حیاط ها و محوطه های بزرگ نیستند. شما در یک بالکن کوچک مانند تصویر بالا نیز می توانید از آن ها استفاده نمایید. این مدل سایبان در قسمت بالایی تراس نصب شده و در نتیجه شما می توانید میزان سایه اندازی آن را متناسب با نیازتان تنظیم نمایید. کوچک و قابل جمع بودن این نمونه باعث می شود که با فضای بالکن های کوچک سازگار شود و سایه مورد نیاز را ایجاد نماید.

مطلب پیشنهادی : کدام سایبان برای فضای بیرونی شما مناسب است؟

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

انواع سایه بان

سایبان پارچه ای شیک

مدل های x شکل و یا ضربدری بخش زیادی از تراس های بزرگ و یا حیاط را پوشش می دهند. علاوه بر این، طراحی شیک و مدرن آن ها جلوه ای خاص را به محوطه شما می بخشند. اما برای داشتن این مدل باید فضای بزرگ و کافی در اختیار داشته باشید. 

مطلب پیشنهادی : گوشه ای دنج برای بعد از ظهر های تابستان

انواع سایه بان

یک پرگولای خاص برای پوشاندن تراس

پرگولاها و سایبان های چوبی ایده های زیبا وکم هزینه تری نسبت به سایر موارد هستند. داربست چوبی به همراه پوششی از گیاه و یا مشابه نمونه موجود در تصویر بالا یک فضای ساحلی و شاعرانه را به وجود می آورد. سایه روشنی که توسط این پوشش ایجاد می شود می تواند فضا را برای شما لذت بخش تر نماید.

مطلب پیشنهادی : قیمت پرگولا، سایبان چوبی مدرن برای ویلای شما

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

انواع سایه بان

سایبان قابل تنظیم در هر شرایط

این مدل که تقریبا به نمونه اول شباهت دارد دارای تیغه های قابل تنظیم برای شرایط گوناگون است. شما بسیار راحت با تغییر جهت این تیغه بنابر میزان تابش نور آفتاب، می توانید سایه مورد نیاز خود را تنظیم نمایید. رنگ بندی این نمونه هم می تواند به زیبایی محوطه بیرونی خانه شما کمک زیادی نماید.

مطلب پیشنهادی : 10 سازه چوبی که خانه شما را منحصر به فرد می کند!

انواع سایه بان

سایبان پارچه ای به نام بادبان 

سایه بان های چادری نمونه دیگری از سایه بان های مناسب برای بالکن و حیاط های کوچک هستند. مدلی مانند تصویر بالا که مدل بادبانی نیز نامیده می شود، به دلیل قابلیت نصب آسانی که دارد به راحتی می تواند با فضای شما انطباق پیدا نماید. ممکن است تصور کنید که این مدل سایه اندازی کافی ندارد اما اگر در ارتفاع مناسب نصب شود کاملا ایده آل خواهد بود.  

مطلب پیشنهادی : 10 ایده جذاب برای طراحی بام سبز

انواع سایه بان

سایبان پرده ای لوکس 

مدل آلاچیق هایی که با پارچه پوشیده می شوند نمونه هایی لوکس تر نسبت به سایرین خواهند بود. وجود پرده ها این امکان را به شما می دهد که به راحتی نور تابیده شده را کنترل نمایید. این مدل ها بیش تر برای حیاط های بزرگ و محوطه ویلاها به کار می روند و ممکن است از لحاظ هزینه گران تمام شوند. اما به راحتی می توانید مبلمان مورد نظر خود را با توجه به ابعاد آن بچینید.

مطلب پیشنهادی : حیاطی برای آنکه فضای زندگی شما دو برابر شود

شیما خراسانی
گل و گیاه در خانه
شیما خراسانی

انواع سایه بان

سایبان چتری برای تراس کوچک

نمونه بالا یکی دیگر از راه حل ها برای بالکن ها و تراس های کوچک است. این طرح که همانند مدل چتری است می تواند از یک سمت جمع شده و به حالت نیمه تبدیل شود. در این حالت به راحتی در کنار دیوار قرار گرفته و با چیدان یک میز و صندلی محوطه کوچک فضای شما تکمیل می گردد. این طرح جمع و جور نیز اگر در ارتفاع مناسب تنظیم شود سایه اندازی خوبی برایتان ایجاد می نماید.  

مطلب پیشنهادی : 7 مبلمان جذاب برای طراحی بام سبز!

انواع سایه بان

سایبان مسافرتی حتی در حیاط 

سایبان هایی که برای کمپینگ و اردو زدن به کار می روند نیز نمونه دیگری هستند که مانند سایبان های پارچه های می توانند برای فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و نصب آسان تری دارند. در هرکجا که از آن ها استفاده نمایید فضای صمیمی و دوستانه ای را خلق می کنند.

“برای دیدن نمونه های بیش تر بر روی عکس زیر کلیک کرده و به پروفایل ایران سایبان سر بزنید"

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه