Chidaneh.com placeholder image

پل طبیعت و دستاوردهای صنعتی تنها سازنده کفپوش‌ چوب پلاست آن

به قلم: گلنار

وقتی روی پل طبیعت قدم می‌زنید، با یک اتفاق خوب مواجه می‌شوید؛ اتفاقی که درست زیر پاهای شماست و حس خوب و دلچسبی را به همراه دارد. نگاهی دقیق به تک تک کفپوش‌های زیر پایتان در بلندای پل زیبای طبیعت، نشان می‌دهد که یکی از نقاط برجسته و متفاوت این سازه که محصول مهندسی ایرانیان است، کفپوش‌هایی است است که از جنس چوب و کامپوزیت بر سطوح این سازه اجرا شده است و به بخشی از جاذبه های پل طبیعت تبدیل شده است. کفپوش‌هایی که 100 درصد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند.

منظره پل طبیعت

 کفپوش‌های چوب پلاست فیکا که در این سازه مورد علاقه تهرانی‌ها اجرا شده است، علاوه بر عنصر کیفیت و زیبایی نشان دهنده پیشرفت قابل ملاحظه این صنعت در کشور است که توسط یک شرکت ایرانی مطابق با استانداردهای جهانی این صنعت طراحی و اجرا شده است و می تواند نقطه شروعی برای سایر سازنده ها و مهندسین ایرانی باشد، استفاده از ظرفیت‌های شرکت تولیدکننده وفاچوب ایرانیان ابهر، می‌تواند طرحی نو در سازه‌ها و طراحی های مهندسی و اجرایی ایجاد و تفاوت را درکارهای خود به ارمغان بیاورد.

تابلو فرش ریحان

 

ظرفیت صنعت چوب پلاست ایران و پیشگامی وفاچوب ایرانیان ابهر به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ

شرکت وفاچوب ایرانیان ابهر یکی از 5 شرکت مطرح در این صنعت، با در اختیار داشتن شش خط تولید و تنوع محصولاتی بالغ بر 30 مدل انواع پروفیل‌های چوب پلاست یکی از تامین کننده‌های اصلی این محصول در بازار هدف است.

نگاهی به عملکرد شرکت وفا چوب ایرانیان ابهر

این شرکت به عنوان یک تولید کننده ، فروشنده و مجری ، اجرای صفر تا 100 پروژه‌های چوب پلاست از طراحی تا نصب چوب پلاست در ابعاد مختلف را بر عهده می‌گیرد.

محصولات شرکت تولیدکننده وفا چوب ایرانیان ابهر

محصولات تولیدی این شرکت به پنج گروه اصلی تقسیم می‌شود:

  • کفپوش‌های چوب پلاست
  • پروفیل‌های اختصاصی نماپوش چوب پلاست
  • پروفیل‌های مخصوص مبلمان شهری
  • پروفیل‌های مخصوص صفحه کابینت
  • اکسسوری‌ها، شامل اتصالات تخصصی و طراحی شده، پروفیل‌های فلزی اختصاصی برای نصب و سایر اتصالات مورد نیاز
پله‌های پل طبیعت

 

کاربرد پروفیل‌های تولیدی شرکت وفا چوب ایرانیان ابهر

  • کفپوش‌های چوب پلاست با کاربردهای گوناگون و بر اساس نیاز پروژه‌های خانگی و شهری برای کفپوش های دور استخر، آلاچیق، پرگولا، روف گاردن، لنداسکیپ و ….
  • نماپوش‌های چوب پلاست و پروفیل‌های اختصاصی نما با مزایای برتر نسبت به چوب و سایر محصولات مشابه بوده که این محصول را نسبت به رقبای خود متمایز می‌کند.
  • پروفیل‌های مخصوص مبلمان شهری شامل: میزو نیمکت های پارکی و خانگی، سطل زباله، فلاورباکس، آلاچیق، پرگولا، مبلمان فضای باز، رواق، آتشگاه، لانه مخصوص حیوانات خانگی و سایر موارد مرتبط با مبلمان شهری
  • پروفیل‌های مخصوص صفحه کابینت با عرض 60 سانتیمتر و ضخامت 48 و 32 میلی متر و سایر پروفیل‌های مخصوص صنعت ساختمان، صنایع خودروسازی، مبلمان شهری، صنایع کشتی‌سازی و . . .

پروفیل‌های صفحه کابینت به صورت خام در اختیار شرکت‌های تولیدکننده صفحه کابینت قرار گرفته و پس از عملیات اجرایی روکش به بازار عرضه شود.

 

مزیت نوآورانه و رقابتی نسبت به نمونه‌های مشابه

تیم فنی و اجرایی شرکت وفا چوب ایرانیان ابهر یکی از تیم‌های منحصر به فرد در داخل کشور است که در این صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شرکت چوب پلاست وفا چوب ایرانیان ابهر (تنها دارنده شو روم چوب پلاست در ایران)، این امکان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا از نزدیک با چگونگی اجرا، نصب و کاربردهای مختلف این محصول آشنا شده و همچنین تغییرات ظاهری محصول را در مرور زمان مشاهده کنند، این امر کمک بزرگی به تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب و خرید محصول مناسب به خریداران خواهد کرد.

مدیر شرکت تولیدکننده وفاچوب ایرانیان ابهر درباره پروژه پل طبیعت که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم، می‌گوید: «طراحی، اجرا و نصب کفپوش‌های پل طبیعت با برند  FIKA ، با شرایط تخصصی و ویژه توسط تیم این شرکت در سال 1392، یک اتفاق خوب برای صنعت چوب پلاست بود و کمک بسیاری در معرفی و عرضه این محصول به بازار کرد.

 

ویژگی‌های پروفیل‌های چوب پلاست

مهدی احدی، مدیر شرکت وفاچوب ایرانیان ابهر با بیان اینکه طراحی اولیه قالب‌های مخصوص چوب پلاست از نظر فناوری نسبت به قالب‌های تزریق فوق‌العاده پیچیده‌تر هستند، گفت: «علاوه بر دستیابی به دانش فنی تولید محصول چوب پلاست و داخلی سازی این صنعت، طراحی و ساخت قالب های چوب پلاست‌ نیز توسط متخصصین داخلی و تیم های فنی این شرکت در داخل کشور انجام می‌شود.»

وی درباره مواد اولیه بکار رفته در محصولات خود افزود: « مواد اولیه محصول ما شامل پودر چوب ، پلیمر، افزودنی‌های مخصوص تولید و پیگمنت های رنگی است

 

مد ریسایکل (مد سبز) 

چوب پلاست تولیدی شرکت وفاچوب ایرانیان ابهر به عنوان یک محصول سبز شناخته می‌شود. روش تولید این محصولات کاملا با محیط زیست سازگار است و اصطلاحاً از مواد بازیافتی برای تولید این محصول استفاده می‌شود؛ این محصول از بازیافت صنایع چوب به عنوان مواد اولیه و همینطور از بازیافت صنایع پلیمر به عنوان یکی دیگر از مواد اصلی تشکیل دهنده این محصول استفاده می‌کند، به این ترتیب و با توجه به روش تامین مواد اولیه این محصول و امکان بازیافت مجدد محصولات چوب پلاست پس از تولید، این محصول نه تنها به طبیعت و محیط زیست آسیبی نمی‌رساند بلکه به ماندگاری و حفظ آن نیز کمک می‌کند؛ از این بابت می‌تواند محافظ خوبی برای محیط زیست باشد و از قطع بی رویه درختان جلوگیری کند.»

احدی تاکید کرد: «اکنون فناوری ساخت تجهیزات این نوع محصولات به طور کامل بومی سازی شده است و طریقه نگهداشت آن نیز به طور کامل در داخل کشور انجام می‌شود و هیچ‌گونه وابستگی به خارج از ایران وجود ندارد.»

نمونه خارجی پروفیل‌های چوب پلاست

لازم به ذکر است که پروفیل‌های چوب پلاست در داخل کشور نمونه مشابه داخلی دارد و توسط چند شرکت دیگر تولید می‌شود. نمونه خارجی به دلایل مختلف از جمله هزینه‌های تمام شده، دپوی نامناسب و نبود خدمات مناسب وارد کشور نمی‌شود.

قیمت تمام شده و تفاوت قیمت با نمونه خارجی

اکنون قیمت تمام شده محصول با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و کمبود مواد اولیه وارداتی بالاست؛ اما کماکان نسبت به اجناس مشابه خارجی تولید در کشور مقرون به صرفه است، البته اگر بازار از رکود فعلی خارج شود می توان به چشم انداز این صنعت در داخل کشور و توسعه این بازار بسیار امیدوار بود.

اشتغالزایی وفا چوب ایرانیان ابهر

شرکت وفاچوب ایرانیان ابهر اکنون با دارابودن 6 خط تولید با ظرفیت تولید 150 و 250 کیلوگرم در ساعت برای هر خط تولید مجهز به امکانات کامل تولید شامل توربومیکسرها ،دستگاه‌های پودرکن مواد اولیه (پودر چوب و پلیمر) به علاوه خطوط تولید گرانول برای ساخت مواد اولیه چوب پلاست و سایر تجهیزات مورد نیاز برای تولید؛ زمینه اشتغال بیش از 35 نفر به شکل مستقیم و بیش از 100 نفر به شکل غیرمستقیم را فراهم آورده است که در صورت رونق بازار می توان به پتانسیل‌های این شرکت در توسعه همه این موارد امیدوار بود.

 

تولیدکننده برتر چوب پلاست

مدیر این برند، درباره سرویس‌ها و خدمات شرکت خود گفت: «ما مدل نصب و اجرایی تعریف شده‌‎ای داریم و محصولات را طبق استانداردهای بین‌المللی منحصر به فردی نصب می‌کنیم تا از آسیب به محصول جلوگیری شود و دوام محصول و ماندگاری آن بالا برود.»

همچنین تأمین و ساخت اکسسوری‌های مخصوص این محصول برای نصب و اجرا کاملا به عهده تیم طراحی و فنی خودمان است. کلیپس‌های خاص با مقاومت بالا برای نصب هر محصول، که به صورت حرفه‌ای تولید و در مراحل نصب استفاده می‌شود.»

گفتنی است رفع موانع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور کمک بسیاری در شکوفایی صنایع تولیدی از جمله صنعت نوپای چوب پلاست خواهد کرد.

این دیدگاهی است که بنیانگذاران این شرکت موفق در حوزه تولید و عرضه چوب پلاست از سال 1388 به دنبال آن هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه