Chidaneh.com placeholder image

اشتباهات بازسازی خانه، این بار از زبان برادران اسکات!

به قلم: مژگان احمدی

بیشتر ما با برادران اسکات آشنا هستیم، برادران دوقلویی که هر دو در زمینه خانه و املاک فعالیت می کنند، با این تفاوت که یکی در حوزه بازسازی منزل و دیگری در حوزه مشاوره املاک کار می کند. برنامه تلویزیونی که توسط این دو برادر ساخته می شود به گونه ای است که افرادی با مشورت یکی از آنها به خرید یک ملک و خانه می پردازد و با کمک دیگری آن خانه را بازسازی کرده و تبدیل به خانه رویایی اش می کند. 

بازسازی خانه برای آنها بسیار مهم است و تمامی نکات مهم در این زمینه را مدنظر قرار می دهند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با برادران اسکات، جاناتان و درو همراه هستیم و بر اساس گزارشی که انجام داده اند می خواهیم 10 مورد از اشتباهات بازسازی خانه از نظر آنها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

کابینت هیمان
کابینت مدرن سفید براق برج های مهستان
کابینت هیمان

در انتخاب کابینت آشپزخانه دقت نمی کنند

بی دقتی در اندازه گیری درست یکی از اشتباهات بازسازی خانه است. برادران اسکات معتقدند که خیلی از افراد کابینتی را می خرند و وقتی به خانه می آورند می بینند که ابعاد و اندازه کابینتشان با فضایی که در دکوراسیون آشپزخانه دارند هماهنگی ندارد! باید بارها و بارها فضای مورد نظر را اندازه گیری کرد تا بتوان بر طبق آن، کابینت مناسب آشپزخانه را تهیه نمود.

انتخاب پیمانکار برای بازسازی منزل

ارزان ترین پیمانکار را برای بازسازی منزل انتخاب می کنند

دنبال ارزانترین‌ها بودن یکی دیگر از اشتباهات بازسازی خانه است. جاناتان که یکی از برادران است معتقد است که پایین ترین پیشنهاد قیمت برای بازسازی منزل لزوما به نتیجه خوب و درستی نخواهد رسید. برادران اسکات پیشنهاد می کنند که برای انتخاب پیمانکار مناسب برای بازسازی منزل حداقل با سه نفر از بهترین پیمانکاران مشورت و گفت و گو کنید تا بدانید که هزینه هایی که دارند به چه شکلی خواهد بود. 

بسیاری از افراد که خود را با نام پیمانکار جا می زنند هستند که برای اینکه منبع درآمدی داشته باشند پا به عرصه بازسازی منزل می زنند. این در حالی است که در انتخاب تک تک وسایل به سراغ بی کیفیت ترین ها می روند و همین مسئله بازسازی خانه شما را نابود خواهد کرد!

شما باید برای انتخاب پیمانکار برای بازسازی منزل خود موارد مختلفی را در نظر داشته باشید و با او به اتفاق نظر برسید. این موارد می توانند شامل انتخاب دقیق کابینت و کمد، هزینه های نصب ، طبقه بندی کارها و… شود. اگر برنامه پیمانکار شما کارهایی مثل هزینه های مجوز، بیمه، توضیحات کافی برای طراحی خانه، ضمانت کار و… را نداشته باشد باید بگوییم که بهتر است به سراغ یک پیمانکار دیگر بروید، چراکه این پیمانکار بازسازی خانه شما را دست کم گرفته است!

هزینه بازسازی منزل

هزینه های غیر قابل پیش بینی را در نظر نمی گیرند

یکی دیگر از اشتباهات بازسازی خانه در نظر نگرفتن هزینه های پیش بینی نشده است. باید این را گفت که بسیاری از از افراد انتظار دارند که در زمان بازسازی خانه شان دقیقا تمامی هزینه ها همانی شود که فکرش را می کردند؛ اما باید این را بگوییم که تقریبا 15 درصد هزینه ها را باید صرف هزینه بازسازی غیر منتظره نمایند. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم ممکن است که شما دیواری را خراب کنید و بخواهید برای آن یک جایگزین قرار دهید. در این متوجه می شوید که سیم کشی خانه با خراب شدن دیوار دچار مشکل شده است؛ بنابراین طبیعی است که مجبور می شوید مقداری از هزینه های خود را صرف برطرف کردن این مسئله نمایید، پس حتما در زمان بازسازی منزل به هزینه های غیر منتظره هم فکر کنید.

اشتباهات بازسازی آشپزخانه

در استفاده از گرانیت برای کانتر آشپرخانه اصرار دارند

درست است که گرانیت سنگ بسیار محبوبی است، ولی مسئله ای که وجود دارد آن است که این تنها گزینه ای نیست که پیش روی شماست. شما می توانید به سراغ گزینه های دیگری هم برای کانتر آشپزخانه تان بروید که حتی در صرفه جویی در هزینه هایتان هم می توانند به شما کمک زیادی کنند. در اینجا باید این را هم بگوییم که امروزه سنگ های بسیاری هستند که برای کانتر آشپزخانه بسیار مناسبند که از میان آنها برخی هم از نظر ظاهری بسیار شبیه به سنگ گرانیت هستند.

در این زمینه بخوانید: بهترین مصالح برای صفحه کانتر آشپزخانه چیست؟

بازسازی حمام

از تغییر دکوراسیون حمام می ترسند

بسیاری از افراد از تغییر دکوراسیون حمام حود واهمه دارند و فکر می کنند که این کار می تواند هزینه های زیادی را برایشان به دنبال داشته باشد و یا دست کم خساراتی را به آنها وارد نماید، ولی باید گفت که در برخی مواقع تغییر جای توالت، دوش یا وان حمام و سایر قسمت های دکوراسیون حمام می تواند کمک زیادی در بازسازی حمام منزل شما نماید.

نکات بازسازی منزل

تنها انتخابشان پارکت چوبی است

باید این را گفت که پارکت چوبی در بسیاری از مواقع برای بازسازی منزل مناسب نیست؛ برای مثال پارکت های چوبی معمولا برای خانواده هایی که از حیوان خانگی نگهداری می کنند خیلی مناسب نیست، چراکه ناخن های آنها می تواند باعث آسیب زدن به پارکت چوبی شود. این مسئله در رابطه با خانواده هایی که فرزندان کوچکی دارند هم صدق می کند، شیطنت های آنها هم می تواند باعث خش افتادن بر روی پارکت چوبی می شود. در چنین شرایطی برادران اسکات لمینت های تک لایه را برای کفپوش شما پیشنهاد می کنند که هم از نظر ظاهری بسیار خوب است و هم دوام بالاتری دارد.

بردادران اسکات
دکوراسیون آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه را بر اساس مد پیش می برند

درو معتقد است که بازسازی آشپزخانه می تواند برای شما جسارت بیشتری را به دنبال داشته باشد و باید این را هم اضافه کرد که طراحی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت های خودش را دارد و اگر تغییرات خاصی در آن ایجاد کنید ممکن است با گذر زمان از مد بیفتد؛ برای مثال اگر فضای آشپزخانه شما خیلی بزرگ نیست بهتر است به سراغ جزیره نروید، چرا که فاصله میان جزیره و هرکدام از کابینت ها استاندارد خودش را دارد؛ بنابراین پتانسیل آشپزخانه تان را برای بازسازی آن در نظر داشته باشید.

بازسازی حمام منزل

برای چیزهایی که نمی بینند کوتاهی می کنند

جاناتان معتقد است که بسیاری از افراد چیزهایی را که در ظاهر نمی بینند کنار می زنند و آنها را در بازسازی خانه خود در نظر نمی گیرند؛ برای مثال جاناتان می گوید که برای بازسازی حمام معمولا به افراد پیشنهاد می دهد که لایه ای در زیر کاشی های حمام اضافه کند که باعث تقویت زیرساخت کاشی ها و جلوگیری از ترک و نشت آب به درون کاشی ها می شود. او هربار به افراد می گوید که با صرف هزینه ای نه چندان بالا می توانند این کار را انجام دهند و در عوض از عمر حمام خود آسوده خاطر شوند، با این حال خیلی از افراد چنین چیزهایی را بی اهمیت دانسته و به راحتی از کنارشان می گذرند.

دکوراسیون رخت شوی خانه

تخلیه کف در لاندری را نادیده می گیرند

این مسئله در بسیاری از خانه ها لازم و ضروری است، ولی بسیاری از افراد کوتاهی کرده و آن را نادیده می گیرند. اگر شلنگ ماشین لباسشویی شما خراب شده و بشکند تمام لاندری و رخت شوی خانه شما را آب می گیرد، ولی اگر این سیستم تخلیه را در این فضا رعایت کنید دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت. باید این را بدانید که در چنین شرایطی احتیاج به لوله کش دارید و کاری هم از دست خودتان ساخته نیست.

خرید کفپوش در بازسازی خانه

کفپوش اضافه تری سفارش نمی دهند

جاناتان می گوید که آنها معمولا برای تهیه کفپوش ها چیزی حدود 20 درصد کفپوش بیشتری می گیرند تا اگر در زمان نصب کفپوش خانه مشکلی پیش آمد چیزی کم نیاید. او معتقد است که اگر افراد در بازسازی منزل خود این کار را انجام ندهند تضمینی نیست که بتوانند کفپوشی دقیقا با همان شکل پیدا کنند و در این صورت کار نصب کفپوش هایشان تمیز در نخواهد آمد. تهیه کفپوشی اضافی تر به شما کمک می کند تا اگر بعدها هم به کفپوشتان آسیبی وارد شد بتوانید به راحتی قسمت آسیب دیده را جایگزین کنید. پس بهتر است این موارد را هم در نظر داشت تا در هنگام بازسازی خانه و نصب کفپوش دچار مشکلی نشد. 

اگر شما هم به فکر بازسازی منزل خود هستید می توانید از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید!

مطالب پیشنهادی مرتبط: 

 

منبع: hgtv | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه