Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی سقف شیبدار، 10 ایده الهام بخش برای اتاق زیر شیروانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق های زیرشیروانی معمولا دنج ترین اتاق ها در خانه هستند، اگرچه در خانه های ما ایرانی ها کمتر شاهد چنین اتاق هایی هستیم و این موضوع به معماری ساختمان هایمان مربوط می شود، اما در بسیاری از خانه ها و ویلاها با سقف شیروانی می توانیم آن ها را بیابیم. همیشه دکوراسیون داخلی اتاق های زیرشیروانی یک چالش واقعی است و بهینه سازی فضا کمی مشکل به نظر می رسد. از همین روی من چند راهکار به همراه تصاویر زیبایی را برای شما آماده کرده ام و امیدوارم شما هم عاشق این اتاق های زیبا بشوید.

مطالب بیشتر: اتاق زیر شیروانی را به اتاق رویایی خود تبدیل کنید!

چوب و هنر

دفتر معماری و هوشمند سازی کارناکو
چوب در طراحی داخلی
دفتر معماری و هوشمند سازی کارناکو

مشکلاتی که تقریبا همه اتاق های شیروانی با آن روبه رو هستند شیبدار بودن سقف، تاریک و کم نور بودن و فضای کم برای قرار دادن وسایل و ذخیره سازی آن هاست. بنابراین راه حل های پیشنهادی که در ادامه خواهید دید به برطرف کردن این مشکلات اشاره می کنند. 

مطلب پیشنهادی : اتاق زیر شیروانی را به اتاق رویایی خود تبدیل کنید!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

رنگ زرد برای روشن کردن اتاق زیرشیروانی

طرح : در این مدل، پنجره های بزرگ استفاده شده تا اتاق نور لازم را دریافت نماید. این کار باعث شده تا بتوان از فضای زیر سقف شیبدار به عنوان یک فضای دلباز و سرزنده استفاده نمود.
نتیجه : اتاق بسیار روشن است! اغلب اتاق ها در اتاق زیر شیروانی تیره هستند، اما در اینجا به واسطه وجود پنجره و همچنین انتخاب رنگ زرد، فضا کاملا روشن شده و همچنین سقف شیبدار به عنوان یک عنصر اصلی در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی : 11 ایده باور نکردنی برای نظم بخشی خانه های کوچک!

طراحی داخلی سقف شیبدار

سبک روستیک در طراحی داخلی اتاق زیرشیروانی

طرح : برای بهینه سازی فضای این اتاق کوچک، تخت چوبی زیر سقف شیبدار قرار گرفته که در نتیجه بقیه اتاق را می توان راحت تر مرتب کرد. یک جعبه چوبی با ظاهری قدیمی که در پای تخت قرار دارد، به عنوان یک ذخیره سازی کوچک عمل کرده و سبک روستایی اتاق را برجسته می کند.
نتیجه : پارکت، تیرهای چوبی و وسایل قدیمی یک سبک روستیک را برای این اتاق فراهم آورده اند و همه چیز به خوبی چیدمان شده است. اتاق مانند یک کلبه کوچک به نظر می رسد. 

مطلب پیشنهادی : 7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی داخلی سقف شیبدار

بهینه سازی فضا در طراحی داخلی سقف شیبدار

طرح : آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند شب هنگام خواب آسمان و ستاره ها نگاه کنند؟ در این اتاق این امکان وجود دارد. در این طراحی دو پنجره برای ورود بیش تر نور در نظر گرفته شده است که البته با قرار دادن تخت در زیر آن ها شب ها می توانید به راحتی آسمان را نگاه کنید. 
نتیجه : استفاده از فضای زیر سقف شیبدار به عنوان فضای ذخیره سازی یکی از ایده های عالی برای بهینه سازی فضا در دکوراسیون این اتاق هاست. اگر ابعاد اتاق کوچک است می توان با در نظر گرفتن درب های شیشه ای و به رنگ سفید برای کمدها، آن ها را بزرگ تر نشان داد. 

مطلب پیشنهادی : 10 نکته کلیدی انتخاب سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

دکوراسیون هنری اتاق زیرشیروانی 

طرح : استفاده از کوسن های طرح دار، مبلمان با پارچه های رنگی، گیاهان، نقاشی و… باعث می شود فضا صمیمانه تر شود و حس تعلق به آن افزایش یابد.

نتیجه : این طرح یک حس و حال هنری و خودمانی را ایجاد می کند که با قرار دادن دریم کچر روی دیوار، تخته های چوبی و پارچه های روی آن ها، انتخاب خاص رنگ وسایل و گیاهان، کاربردی بودن آن را نیز افزایش می دهد.

مطلب پیشنهادی : یادآوری 5 نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب

طراحی داخلی سقف شیبدار

دکوراسیون بی نظیر برای یک اتاق پر از طراوت

طرح : اتاق به لطف پنجره مرکزی بسیار روشن است. برای بیرون آوردن اتاق از حالت زیر شیروانی بودن، سقف به رنگ سفید رنگ آمیزی شده، در حالی که دیوارها با یک کاغذ دیواری با طرح طبیعت پوشانده شده اند.
نتیجه : وجود گیاهان و همچنین طرح طبیعت کاغذ دیواری ها یک فضای دلپذیر و عاشقانه را به وجود آورده اند و همان طور که می بینید این اتاق نه تنها تاریک و کوچک نیست بلکه بسیار پرنور و جادار نیز به نظر می رسد. 

مطلب پیشنهادی : بهترین کفپوش اتاق خواب کدام است؟

آتلیه مکعب سفید
ویلای ماگوش
آتلیه مکعب سفید

طراحی داخلی سقف شیبدار برای یک فضای پویا

طرح : در این نمونه سقف اتاق واقعا بلند بوده و با شیب نسبتا شدیدی ساخته شده است. بنابراین می تواند کوچک و دلگیر به نظر برسد. اما انتخاب رنگ های مناسب این اثر را کاملا خنثی کرده است. متریال های استفاده شده کاملا خاص انتخاب شده اند، همچنین رنگ دیوارها و سقف به رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند. 
نتیجه : حتی اگر اتاق کوچک است، باز هم می توانید از رنگ هایی مانند: قهوه ای، طوسی، کرمفطرح چوب استفاده نمایید و در صورتی که تم کلی اتاق را سفید در نظر گرفته از متریال های پویا تر برای وسایل انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی : 8 وسیله که اتاق خواب شما کم دارد!

دفتر معماری فضای فرا تهی
ویلا مایا
دفتر معماری فضای فرا تهی

دفتر معماری فضای فرا تهی
ویلا مایا
دفتر معماری فضای فرا تهی

طراحی داخلی سقف شیبدار با ارتفاع زیاد

طرح : برعکس نمونه قبلی، این اتاق یک فضای بزرگ با ارتفاع زیاد است که شما به راحتی می توانید از این ارتفاع استفاده نمایید. یکی از راه حل ها می تواند ایجاد فضایی برای سرگرمی در نزدیکی سقف شیبدار باشد که توسط یک نردبان دسترسی خواهد داشت.  
نتیجه : دکوراسیون این فضا زیر شیروانی به یک مجموعه واقعی تبدیل شده و به راحتی محل نشیمن، بازی و فضاهای ذخیره سازی در نظر گرفته شده اند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان اتاق خواب، تخت خواب رو کجا بذاریم؟

طراحی داخلی سقف شیبدار

تخت انعطاف پذیر برای طراحی داخلی سقف شیبدار کوچک

طرح : آیا فضای شما واقعا محدود است؟ چرا اتاق خود را با یک تخت قابل انعطاف دکور نکنید؟ انتخاب یک تخت خواب انعطاف پذیر باعث می شود که بتوانید فقط در صورت نیاز آن را بیرون کشیده و استفاده نمایید. در این صورت در طول روز فضای بیش تری در اختیار خواهید داشت.
نتیجه : علاوه بر مورد گفته شده، وجود پنجره نیز می تواند به بزرگ تر شدن فضای شما کمک نماید. 

مطلب پیشنهادی : اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!

استودیو معماری تعامل
خانه باغ امیرآباد
استودیو معماری تعامل

نور بیشتر اتاق زیرشیروانی با پنجره سقفی

طرح : سقف شیروانی امکان قرار دادن پنجره های وسیع و بلند بیشتری را به ما می دهد، بدین ترتیب فضای داخلی روشن تر خواهد بود. همچنین سقف های شیروانی باعث بزرگ تر و فراخ تر به نظر رسیدن فضا می شوند.
نتیجه : وجود پنجره ها علاوه بر روشن تر و دلباز تر کردن فضا، با ایجاد سایه روشن به ایجاد یک دکوراسیون مدرن و امروزی کمک زیادی می کنند. 

 

بیشتر بدانید:

معرفی سقف شیب دار و روش اجرای آن در ساختمان

کدام مصالح برای سقف شیروانی مناسب تر است؟

ایده های کاربردی برای طراحی سقف در دکوراسیون منزل

13 ترفند ساده که سقف کوتاه منزل را بلندتر نشان می دهد!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه