Chidaneh.com placeholder image

تعمیر یخچال در خانه، چیزی ازش می دونی؟

به قلم: تحریریه چیدانه

برای همه ما پیش می آید که بعضی از لوازم خانگی مان خراب شده و یا مشکلی پیدا کند. خیلی از ما بعد از فهمیدن این موضوع نمی دانیم دقیقا چه کاری باید کرد. بعضی از افراد در اولین لحظه تصمیم می گیرند که آن وسیله را به دست تعمیرکاران حرفه بسپارند تا آن را به بهترین حالت ممکن تعمیر کند. خیلی از افراد دیگر اما تصمیم می گیرند که آستین ها را بالا بزنند و خودشان دست به کار شوند. چیدانه برای این افراد راه های بسیاری دارد. در این مطلب از وب سایت چیدانه می خواهیم به سراغ یکی از همین تعمیرات در منزل برویم و بدانیم که تعمیر یخچال در خانه چگونه است.

تعمیر یخچال

سرویس خواب بالسا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که آماری که وجود دارد نشان می دهد که از هر پنج مورد تماسی که به تعمیرکاران یخچال می شود، سه مورد آن به گونه ای است که خود فرد هم می تواند به تعمیر یخچال در خانه خود بپردازد. حالا می خواهیم تعدادی از این مسائل و راه هایی برای جلوگیری از بروز مشکلات و البته تعمیر یخچال در منزل را برایتان بازگو کنیم. معمولا مسائل و مشکلات رایجی که برای درخواست تعمیر یخچال صورت می گیرد آن است که یخچال مواد غذایی را به خوبی خنک نمی کند، لولای در یخچال باید تعمیر شود و… در چنین شرایطی که با وجودی که توصیه نمی شود تمامی اجزا را برای تعمیر یخچال از هم باز کنید ولی با کمک بعضی راه های ساده می توان این مسائل را حل کرد.

مطلب مرتبط: کدام یخچال؟ کدام آشپزخانه؟

تمیز کردن یخچال

مزایای تمیز کردن کندانسور یخچال

یکی از مهمترین کارهایی که برای تعمیر یخچال در خانه باید انجام دهید آن است که گرد و غبار را که در حلقه های کندانسور وجود دارند پاک کنید. قبل از شروع هرکاری حتما اطمینان حاصل کنید که سیم یخچالتان از برق کشیده شده است. برای تمیز کردن این سیم های مشکی رنگی که پشت یخچال وجود دارد و یا موتور یخچال می توانید از وکیوم جاروبرقی و یا یک قلم موی سفت استفاده کنید. باید دقت کنید که گرد و خاک و آلودگی هایی که بر این قسمت های یخچال نشسته اند به خوبی پاک شوند تا مانع به جریان افتادن هوا نشود. شاید بتوان گفت که با تمیز کردن کندانسورها می توانید مسئله کم شدن میزان سرمای یخچال را حل کنید.

مطلب مرتبط: جای یخچال ساید را چگونه با یخچال معمولی پر کنیم؟

تعمیر یخچال در منزل

شکستن لولای در و طبقات یخچال

برای جلوگیری از شکستن در یخچال و یا طبقات آن بهتر است وزن بیش از اندازه ای از مواد غذایی را در یخچال قرار ندهید؛ بنابراین اگر مواد درون یخچالتان بیش از اندازه سنگین شده حتما مقداری از آن را سبک کنید.

مطلب مرتبط: چگونه یخچال مرتب تری داشته باشیم؟

تعمیر صدای یخچال

سر و صدای زیاد یخچال

اگر حس می کنید که یخچالتان صدای زیادی تولید می کند احتمالا مشکل از برد کنترل الکترونیکی است و باید آن را تعویض نمایید. اگر بعد از این مسئله باز هم به نتیجه ای نرسیدید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: انواع یخچال و فریزر، ننه‌سرمای آشپزخانه من!

محل قرار گرفتن یخچال

توجه به تهویه هوای یخچال

در رابطه با تهویه هوای یخچال هم باید گفت که دقت کنید که یخچال خود را بیش از حد به دیوار نچسبانید تا تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد. در کنار این مسئله معمولا توصیه می شود که علاوه بر اینها یخچال خود را مدام تمیز نگه دارید تا مانع بروز آسیبی به آن شوید. بی توجهی به این مسئله می تواند در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی جدی برای یخچالتان شود.

مطلب مرتبط: تمیز کردن یخچال و بسته بندی مواد غذایی، راه حل های فوری!

تعمیرکار یخچال

استفاده از تعمیرکار یخچال

فراموش نکنید. ضمانت و گارانتی یخچال خود را نگه دارید تا در صورتی که لازم شد از متخصصان برای تعمیر یخچال استفاده کنید. درست است که همانطور که گفتیم شما می توانید خیلی از مسائل و مشکلات را برای تعمیر یخچال در منزل پشت سر بگذارید و یا حداقل از بروز آنها جلوگیری نمایید؛ اما در بسیاری از مواقع هم حضور یک متخصص برای تعمیر یخچال لازم است. 

اگر تصمیم دارید یخچال خود را تعمیر کنید می توانید از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه