Chidaneh.com placeholder image

نگهداری سگ در خانه، برای تابستون باید مراقبشون بود!

به قلم: تحریریه چیدانه

تقریبا هر کسی که به نگهداری سگ در خانه می پردازد این را می داند که متوسط دمای بدن سگ ها بیشتر از انسان هاست. این مسئله در فصل تابستان و گرمای ناشی از آن اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ بنابراین افراد باید به فکر مهیا کردن شرایط مناسبی برای سگ هایشان باشند تا در فصل تابستان کمتر اذیت شده و بتوانند به راحتی به بازی و شیطنت بپردازند. ناگفته نماند که خداوند متعال در خلقت سگ ها امکانی را فراهم آورده که بتوانند تا حدودی با گرما مقابله کنند؛ اما با این حال شما هم باید در این مسیر به آنها کمک کنید. این را بدانید که شما در رابطه به جان و سلامت سگ و یا هر حیوان خانگی دیگری که نگهداری می کنید مسئول هستید.

نگهداری سگ در تابستان

chidaneh ad banner

در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در این رابطه بیشتر صحبت کنیم تا بتوانید دکوراسیون منزل خود را برای رسیدن فصل گرما برای سگ دوست داشتنی تان آماده کنید.

آب آشامیدنی برای سگ

آماده کردن آب آشامیدنی در خانه

یکی از اولین کارهایی که باید در فصل تابستان برای حیوان خانگی تان رعایت کنید در دسترس بودن آب آشامیدنی است. این مسئله در رابطه با نگهداری سگ در خانه هم اهمیت بسیاری پیدا می کند. پیشنهاد ما این است که با انداختن چند قطعه یخ در ظرف آب سگ دوست داشتنی تان، آب را تا جای ممکن خنک نگه دارید. حواستان باشد و ظرف آب را تند تند چک کنید تا خالی نماند.

مطلب مرتبط: پارچه رومبلی ضد خراشیدگی، اگر حیوان خانگی دارید!

استفاده از کولر در منزل

روشن گذاشتن کولر در منزل

سعی کنید تا جای ممکن کولر منزل خود را روشن بگذارید تا هوا به خوبی در جریان افتاده و خنک شود. نباید انکار کرد که گاهی مواقع گرمای تابستان را فقط با روشن گذاشتن کولر می توان کنترل نمود. اجازه دهید که این رفیق باوفا در هوای خنک خانه کیف کند.

مطلب مرتبط: چه کنیم گربه مبلمان منزل را چنگ نزند؟

استفاده از پنکه در منزل

استفاده از پنکه در خانه

اگر در منزل خود کولر آبی و یا گازی ندارید می توانید پنکه ای تهیه کنید. در این صورت پنجره ها را باز گذاشته و پنکه را روشن بگذارید. اجازه دهید هوا در خانه به جریان بیفتد. فراموش نکنید که شما در برابر سلامتی و نگهداری از حیوان خانگی خود مسئول هستید، پس اصلا کوتاهی نکنید.

مطلب مرتبط: دور نگهداشتن گربه ها از باغچه، خاک بازیشون و دردسراش!

استخر در حیاط

استفاده از استخرهای خانگی در حیاط

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم آن است که به سراغ استخرهای بادی بروید و از آنها در حیاط و یا حیاط خلوت خود استفاده کنید. مسلما سگ شما از داشتن چنین چیزی بی نهایت خوشحال شده و به سرعت به سمت آن می رود. بهتر است استخر خود را در زیر سایه قرار دهید.

نکته: اگر از استخرهای ثابت برای خنک کردن سگتان استفاده می کنید حتما حواستان را حمع کنید، همه سگ ها شناگران خوبی نیستند!

مطلب مرتبط: چگونه حیوانات خانگی را در منزل نگهداری کنیم؟

سنگفرش مناسب برای خانه

انتخاب سنگفرش مناسب

به احتمال زیاد دیده اید که به محض گرم تر شدن هوا سگ دلبند شما بر روی سنگ می آید و همانجا را برای خواب خوش خود انتخاب می کند. پس اگر به نگهداری سگ های دوست داشتنی و باوفا می پردازید و از حیوانات خانگی نگهداری می کنید حتما باید در هنگام انتخاب کفپوش منزل خود این نکته را مدنظر داشته باشید!

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی سمی، برای حیوانات خانگی چی خطرناکه؟

نگهداری سگ در منزل

کنار زدن پرده ها در منزل

سعی کنید در زمان اوج گرما در طی روز تا جای ممکن پرده ها را کنار نزنید. بگذارید سایه و البته خنکی از خانه خارج نشود و حیوان خانگی دوست داشتنی شما هم احساس راحتی بیشتری داشته باشد. این را یادتان باشد که وجود سایه در خانه در فصل تابستان بهترین چیز است. این هم یکی از شرایط نگهداری از حیوان خانگی است دیگر!

مطلب مرتبط: خانه‌ای دنج و راحت برای حیوانات خانگی در دکوراسیون داخلی

استفاده از اسپری آب برای سگ ها

استفاده از اسپری آب در خانه

یکی از راه های ساده دیگری که برای خنک کردن حیوان خانگی در خانه و در فصل تابستان وجود دارد استفاده از اسپری  آب است. شما می توانید این اسپری را بر روی دست و پای آنها و البته پشت گردن و زیر شکمشان بزنید تا خنک شوند.

مطلب مرتبط: موی حیوانات خانگی را به راحتی از سطوح مختلف پاک کنید!

کلبه چوبی برای سگ

خانه چوبی برای سگ در حیاط

اگر سگ شما در بیرون از خانه و در خانه کوچک خودش زندگی می کند پیشنهاد ما این است که علاوه بر رعایت بسیاری از این نکات سعی کنید به سراغ خانه و کلبه هایی چوبی بروید. این کلبه ها گرمای کمتری را به خود می گیرند و به مراتب خنک تر خواهند بود. فقط حواستان باشد خانه ای که برایشان آماده می کنید با رنگ های سمی رنگ نشده باشد تا سلامت حیوان خانگی دلبندتان به خطر نیفتد.

مطلب مرتبط: نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان، این عشق تقدیم به شما!

اگر شما هم به فکر نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان خود هستید اهالی فن وب سایت چیدانه می توانند یاری دهنده شما باشند!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه