Chidaneh.com placeholder image

چگونه پلان داخلی خانه خودمان را تغییر دهیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

مبانی طراحی داخلی:  آیا می خواهید برای ایجاد تغییر در پلان خانه یا دکوراسیون داخلی منزل تان دست بکار شوید و نمی دانید باید چگونه این کار را انجام دهید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با چه روشی می توان این تغییرات را به نوعی مقرون به صرفه تر کرد. چیدانه راه حل این موضوع را به شما می گوید. در این مطلب می خواهیم ببینیم چگونه خودمان می توانیم در پلان ها تغییرات مورد نیاز را اعمال کنیم و از اهالی فن و تیم های حرفه ای بخواهیم که این کار را برای ما انجام دهند. با چیدانه در این مطلب همراه شوید تا ببینیم چگونه خود می توانیم معمار خانه خود باشیم.

سرویس خواب بالسا

پلان طراحی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

همان طور که قبلا هم در مطلب پلان طراحی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟ اشاره کردیم، که پلان طراحی شامل همه اطلاعاتی است که شما برای انجام یک پروژه به آن نیاز دارید. این رویکردِ آماده‌سازی یک پلان طراحی متناسب با ابعاد و سبک پروژه و یادداشت‌های مرتبط با آن بسیار مناسب کسانی است که عاشق خریدکردن از حراجی‌ها، جمعه‌بازارها، و دسته‌دوم‌فروشی‌ها هستند، چراکه این پلان به شما مسیر روشنی از فرایند طراحی و اجرا می‌دهد و تصویر درستی از وسایلی که به آن‌ها نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد. به این شیوه شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را طبق برنامه و البته بودجه و توان مالی خود تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون ، طراحی و معماری داخلی ، تفاوت در چیست؟

نمونه یک پلان ویلایی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آن

پس در مرحله اول باید به این نکته توجه کنید که می خواهید در پلان خانه خود تغییرات کلی ایجاد کنید یا تغییرات جزئی. شاید گاهی اوقات فقط با یک جابه جایی در و کشیدن یک تیغه ساده بتوان دو فضا را از هم جدا کرد. برای مثال به عکس بالا توجه کنید که از طرف یکی از کاربران چیدانه فرستاده شده است. در این پلان مکان نمایی درب های ورودی اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی اصلا مناسب نیست و به طور کامل ازداخل هال و پذیرایی دید دارد. شما فکر می کنید برای حل این موضوع چه کار می توان کرد؟

مطلب پیشنهادی : تقسیم فضایی ، روش ها و ابزار آن در معماری داخلی

راه حل اول برای تغییر دکوراسیون منزل

کشیدن یک دیوار تیغه برای جداسازی حیطه های فضایی

برای این پلان راه حل های مختلفی را می توان پیشنهاد داد، اگر بخواهیم از پیشنهادات جزیئ و کوچک شروع کنیم می توانیم با کشیدن یک دیوار روبروی سرویس بهداشتی و اتاق خواب شروع کنیم. این دیوار می تواند حائلی باشد میان فضاهای خصوصی و فضاهای کمی عمومی تر. به علاوه این که در پشت این دیوار فضای مناسبی به وجود می آید که می توان از آن برای درست کردن یک نشیمن خصوصی استفاده کرد. یک تلویزیون و یک دست مبلمان راحتی، به همین سادگی می توانید دید به اتاق خواب هایتان را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی و نکات کلیدی در چیدمان فضا

راه حل دوم برای ایجاد تغییر در طراحی پلان خانه

جابه جا کردن برخی از فضاهای داخلی

اگر به فکر ایجاد تغییرات کلی تر هستید، می توانید به فکر جابه جایی برخی از فضاها با یکدیگر باشید. البته این کار کمی دردسر دارد و شاید هم کمی پر خرج تر باشد، اما بعد از اتمام کار خود را در خانه ای نو و جدید خواهید یافت. در همین پلان بالا می توانید شاهد مکان نمایی بد آشپزخانه و همچنین اتاق خوابی که نزدیک ورودی است باشید.

مطلب پیشنهادی : مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

نحوه جدید استقرار فضاها بعد از تغییر پلان

به نظر شما بهترین کاری که می توان انجام داد چیست؟ برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم رااتخاذ کنید باید راجع برخی از استاندارها اطلاعاتی داشته باشید. مثلا این کهآشپزخانه بهتر است در جایی نزدیک در ورودی تعبیه شود تا وقتی با کیسه های پر و سنگین از خرید باز می گردید مسیر طولانی را ا انتهای خانه طی نکنید. یا این که اتاق های خواب جزو فضاهای خصوصی هستند و نباید به فضاهای عمومی دید داشته باشند. اما نکته حائز اهمیت تر حمام و سرویس های بهداشتی هستند که باید به اتاق های خواب نزدیک باشند.در پلان بالا حمام و سرویس بهداشتی در جای مناسبی تعبیه نشده است، همچنین آشپزخانه نیز می تواند در مکان مناسب تری تعبیه شود. مثلا نزدیک ورودی. بیایید با هم نگاهی به تغییرات کلی تر این پلان بیاندازیم.همان طور که می بینید در پلان بالا جای آشپزخانه و اتاق خواب نزدیک ورودی عوض شده است. و چهره ای نو و جدید به خانه بخشیده است. نظر شما نسبت به این تغییر چیست؟

مطالب پیشنهادی:

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
یاسمن در تاریخ 04 مرداد 1394
سلام منزل ما 99 متریه تو آپارتمان 10 طبقه هستیم و نقشه ساخت واحدها بسیار بده و خونه ما در نگاه اول نهایت 80 متر نشون میده!اتاقهای بزرگ و مستطیلی و پذیرایی کوچیکی داره و خلاصه که بد نقشه هست ولی به نظر من اگه یکی از اتاق ها رو به پذیرایی اضافه کرد و یکی از اتاقهارو به دو تا اتاق تبدیل کرد مشکل حل میشه ولی از نظر تخصصی مطمئن نیستم درست باشه.سوال من اینه که آیا اضافه یا کم کردن دیوار در آپارتمان مجاز است و اینکه برای اینکار باید چه کاری انجام بدم؟
ترمه در تاریخ 28 خرداد 1396
سلام ما ساکن یه منزل سه طبقه هستیم، که با اینکه نوساز هست اما نقشه بدی داره. طبقه دوم و سوم سه خوابه هست ولی طبقه اول یک خوابه، که بسیار بد نقشه است، الان من و همسرم قراره ساکن این طبقه بشیم ولی بدلیل کوچکی بیش از حد اشپزخانه که فقط جای دو کابیت، یک سینک‌کوچک و فضا برای یک گاز داره موافق رفتن به این واحد نیستم. سوال من اینه بعد از گرفتن پایان کار آیا امکان داره ما بتونیم با اضافه کردن فضای سرویس بهداشتی به اشپزخانه و گرفتن فضای کوچکی از پارکینگ به عنوان سرویس بهداشتی، تغییری در نقشه ساختمان بدیم؟ ممنون میشم جواب سوالمو بدید. متشکرم
ملیکا معصومی در تاریخ 01 آذر 1396
سلام.همسرم خونه ای دیده ۶۴ متری داخل یه آپارتمان ۵ طبقه.طبقه اول هستش و روی پارکینگ.بخاطر همین وتا نورگیر داره ک صاحب خود خونه گفته میتونین یکیش رو خواب کنین ک ۱۱متره و یکیشم بالکن حدود ۳متر.اولا اینکه ساختمان بتنی هست آیا امکانپذیره؟و اگر بله مشکلی پیش نمیاد ؟

ثبت دیدگاه