Chidaneh.com placeholder image

20 مدل جزیره آشپزخانه ال شکل + عکس

به قلم: تحریریه چیدانه

برای طراحی میز جزیره در آشپزخانه، ابعاد و شکل آشپزخانه در انتخاب ترکیب چیدمان تاثیرگذار است ولی محدودیت ایجاد نمی‌کند. فضای آشپزخانه چه کوچک باشد و چه متوسط یا بزرگ، چیدمان ال شکل برای هر سبکی از دکوراسیون انتخاب درستی خواهد بود. فرم ال شکل برای جزیره آشپزخانه به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید نیازهای خود را در فضای آشپزخانه تامین کنید و محدودیتی برای نصب پنجره‌های بزرگ یا حتی سقف شیبدار نخواهید داشت.

زمانی که قرارگیری وسایل در طراحی آشپزخانه به درستی انجام شده باشد، به هر وسیله‌ای که نیاز داشته باشید به راحتی در دسترستان قرار می‌گیرد. علم ارگونومی به مطالعه و طراحی وسایل در ابعاد مناسب با بدن انسان و توانایی های آن می‌پردازد زمانی که ارگونومی در دکوراسیون آشپزخانه وارد می‌شود، ایجاد کردن مسیر راحت برای رفت و آمد و جابه جا شدن تمرکز می‌کند تا محیط آشپزی به کارآمدترین و راحت‌ترین حالت ممکن خود برسد. فضای کار و آشپزی، کانتر آشپزخانه و سطح روی کابینت در ارتفاعی قرار می‌گیرند که استفاده کننده از آن بدون خستگی بتواند در سطح کار به فعالیت خود بپردازد، وسایل مورد نیاز در مکانی نگهداری می شوند که دسترسی راحتی داشته باشند و سینک ظرفشویی و وسایل برقی در نقطه صحیحی نصب می شوند که جابه جا شدن و تغییر پوزیشن برای استفاده از آنها بدون مشکل انجام شود.

چوب و هنر
جزیره آشپزخانه به شکل ال
آشپزخانه با جزیره ال
جزیره آشپزخانه به شکل ال با صندلی کانتر
آشپزخانه نئوکلاسیک با جزیره ال شکل

طرح مناسب برای جزیره آشپزخانه ال

برای طراحی جزیره آشپزخانه ال شکل خطوط بصری، تردد در فضا و نقاط ورود و خروج باید در نظر گرفته شوند. جزیره آشپزخانه ال شکل چند منظوره است و با ایجاد تمرکز فعالیتی در یک بخش، باقی فضای آشپرخانه را آزاد باقی می‌گذارد.

مطالب مرتبط: کابینت آشپزخانه ال، مدلی ایده آل برای آشپزخانه کوچک

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

جزیره آشپزخانه ال با رنگ مشکی
جزیره آشپزخانه ال شکل با طرح مدرن

جزیره آشپزخانه ال در فضای کوچک

در طراحی آشپزخانه کوچک، شکل ال ایده آل است و باعث تمرکز روی فضای نگهداری و وسایل برقی در دو ضلع فضا می شود. با این کار باقی اضلاع آزاد و باز می شود و فضای کلی بزرگتر به نظر می رسد. بهتر است برای انتخاب ترکیب رنگی به سراغ رنگ های روشن بروید تا فضای مورد استفاده چندان فشرده به نظر نرسد. ترکیبی از جزیره و کشو برای دکوراسیون آشپزخانه فضای نگهداری مناسبی را برای قرار دادن ظروف و قابلمه ها و دیگر وسایل جانبی فراهم کند. می توانید از میوه های خشک شده و همچنین شیشه های ادویه جات به عنوان تزئین آشپزخانه استفاده کنید.

مطاب مرتبط: انواع مدل آشپزخانه اپن دار

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

آشپزخانه با کابینت نئوکلاسیک سبز و جزیره

برای طراحی جزیره آشپزخانه الگوی خود را بازتر کنید

همانطور که گفته شد با چیدمان جزیره آشپزخانه ال شکل، بهترین کاربرد از فضا صورت می‌گیرد. به دلیل اینکه فضای کار به شکل یک مثلث در می‌آید، فعالیت و پخت و پز به راحتی انجام می‌شود. برای طراحی جزیره آشپزخانه ال، به سراغ کمدهای عمیق و بزرگ بروید تا فضای کافی برای نگهداری ظروف و وسایل به شما بدهید و تعدادی شلف روباز روی دیوار نصب کنید تا از شلوغ شدن فضای کوچک آشپزخانه جلوگیری شود. تفاوتی نمی کند که ابعاد آشپزخانه شما چقدر است، زیبایی شکل ال سادگی و انعطاف پذیر بودن خود را به راحتی بروز می دهد و با هر نوع سبک همخوانی دارد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

جزیره  و غذاخوری در آشپزخانه
جزیره ال شکل با اپن و صندلی
چزیره ال شکل با سنگ سفید

برای طراحی جزیره از طرح و رنگ استفاده کنید

از کاربرد رنگ و طرح های تیره در آشپزخانه نترسید. رنگ های تیره می توانند فضای گرمی را برای کار کردن در آشپزخانه به شما بدهند. از جزیره آشپزخانه ال چوبی استفاده کنید و سبک روستیک را به آشپزخانه تزریق کنید. در سبک سنتی، چوب های نقاشی شده را برای هماهنگی با کابینت و دیوارها به کار ببرید. در سبک معاصر برای نرم کردن لبه های تیز در طراحی مینیمال از این چوب ها استفاده کنید. رنگ خاکستری تیره برای جزیره ال ظرافت و پیچیدگی به فضای شما می بخشد.

مطالب مرتبط: تا حالا آشپزخانه شبه جزیره شنیده بودین؟

جزیره آشپزخانه ال
جزیره آشپزخانه با فضای غذاخوری
فضای غذاخوری با جزیره
جزیره ال شکل آبی

استفاده از جزیره ال برای غذاخوری

اگر از نظر ابعاد در آشپزخانه مشکلی ندارید، یک چیدمان ال شکل با جزیره در وسط آشپزخانه می تواند یک فضای دوستانه برای غذاخوری خانواده یا گپ و گفت با دوستان و صرف یک فنجان قهوه خلق کند. نقاط مربوط به آشپزی را نزدیک به هم و در چیدمان به شکل L قرار دهید. فضای باقی مانده در اختیار خانواده قرار می گیرد.

 

در پایان پیشنهاد ما این است که برای اجرای جزیره در آشپزخانه و طراحی منحصربه‌فرد آن حتما از متخصصین بازسازی و دکوراسیون در چیدانه کمک بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه