Chidaneh.com placeholder image

قیمت آلاچیق، انواع مختلفش چقدر هزینه دارد؟

به قلم: مژگان احمدی

زمانی که فکر طراحی فضای سبز و طراحی فضای بیرونی خانه به ذهنتان خطور می کند احتمالا با موارد بسیاری رو به رو می شوید که می توانند در لیست وسایل و فضاهای مورد نیاز شما قرار بگیرند، از آبنما گرفته تا انواع مختلف گیاهان، مبلمان بیرونی و… در این میان یکی از مهم ترین عناصری که اتفاقا در میان افراد از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است استفاده از آلاچیق در فضای سبز است. انتخاب یک آلاچیق مناسب و شناخت کیفیت خوب آلاچیق به همراه قیمت آلاچیق مسائلی هستند که می توانند در زمان خرید و تهیه آلاچیق به کمک شما بیایند. به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به راهنمای خرید آلاچیق بپردازیم و شما را با هر آنچه که پیش از خرید آلاچیق باید بدانید آشنا کنیم.

آلاچیق

درباره آلاچیق و انواع آن

همه ما با آلاچیق آشنا هستیم، اقامتگاه های نسبتا کوچکی که در حیاط، باغ، روف گاردن و سایر فضاهای سبز قرار می گیرند و به عنوان یک سرپناه برای نشستن در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. سقفی که بالای سر شما قرار می گیرد باعث می شود که در فصل های متفاوتی از سال بتوانید از آفتاب مستقیم، بارش برف، باران، وزش شدید باد و… در امان بمانید. آلاچیق ها را می توان از جهات مختلفی تقسیم بندی کرد. به طور کلی آلاچیق ها از نظر جنس معمولا در اشکال شیشه ای، فلزی و چوبی قرار می گیرند که در این میان، آلاچیق های چوبی رایج تر هستند. دسته بندی آلاچیق های چوبی به این شکل است:

سرویس خواب بالسا
  • آلاچیق چوبی از درخت سرو: این نوع از آلاچیق چوبی قیمت و وزن پایینی دارد و می تواند با محیط زیست همگام عمل کند.
  • آلاچیق چوبی از درخت توسکا: ماندگاری این نوع از چوب به همراه زیایی آن باعث می شود که بسیاری از افراد به سراغ آن بروند.
  • آلاچیق چوبی از درخت کاج: این آلاچیق ها به دلیل دوام بالای این نوع از چوب، به همراه ماندگاری، زیبایی و مقاوت آن در مقابل رطوبت تبدیل به یکی از رایج ترین آلاچیق های چوبی شده اند.

علاوه بر جنس آلاچیق ها می توان آنها را از نظر طراحی و شکلشان نیز به چند دسته تقسیم بندی کرد:

  • آلاچیق با طراحی ژاپنی: این نوع از آلاچیق ها معمولا از چوب صدر و توسکا ساخته می شوند برای طراحی شان نیز به سراغ طراحی های ژاپنی می روند. به همین دلیل هم ظاهر متفاوت تری از سایر آلاچیق ها دارند.
  • آلاچیق با سقف شیروانی: این نوع از آلاچیق ها بسیار رایج هستند و برای سقف شیروانی شان نیز معمولا از مصالحی اعم از سفال، چوب، آجر، بتن و یا الیفا طبیعی استفاده می شود.
  • آلاچیق با تیرک های افقی: در طراحی این نوع از آلاچیق ها از تیرک های چوبی استفاده می شود که می تواند استحکام و البته زیبایی آلاچیق را افزایش دهد.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
چتر و سایبان
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

نکات خرید آلاچیق

برای آن که بتوان آلاچیق مناسبی را برای طراحی فضای سبز خود انتخاب کرد باید در زمان انتخاب و خرید، نکاتی را مد نظر قرار داد و آنها را رعایت نمود. برای مثال جدا از تمامی مسائلی که به کیفیت مصالح ساخت آلاچیق مربوط می شود و در این مطلب به آنها پرداخته خواهد شد شما می توانید به مبلمان استفاده شده در آلاچیقتان نیز توجه کافی را داشته باشید. بهتر است به دنبال مبلمانی با پارچه هایی باشید که با قرار گرفتن در فضای باز دچار مشکل نشوند. معمولا بسیاری از جنس های پارچه ها به گونه ای هستند که با در معرض هوا و آفتاب قرار گرفتن رفته رفته کم رنگ شده و می پوسند.

بهتر است که برای آلاچیق خود به دنبال دیوارهای بلند و عجیب و غریب نباشید. یادتان باشد که شما تصمیم ندارید که در فضای بازتان یک اتاق بسازید. بهتر است به دنبال آلاچیق هایی با دیوارهای کوتاه باشید تا هوا و نور به خوبی در فضا به گردش دربیاید و شما بتوانید از فضای باز نهایت لذت را ببرید.

مطلب مرتبط: آلاچیق چوبی، طراحی و ساخت آلاچیق چوبی، مدل‌های آلاچیق چوبی

شرکت نواوود
طراحی بام سبز و آلاچیق پروژه مسکونی جمشیدیه شرکت نوا وود
شرکت نواوود

آلاچیق در طراحی فضای سبز

در طراحی هر نوع فضای سبزی اعم از حیاط، باغ، روف گاردن و… داشتن یک آلاچیق می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. شما می توانید برای انتخاب سبک دکوراسیونی و طراحی آلاچیق خود به سبک چیدمانی که برای طراحی فضای سبزتان در نظر گرفته اید نگاه کنید و چیزی متناسب آن را سفارش دهید. این که شما در چه منطقه ای با چه نوع آب و هوایی زندگی می کنید قطعا تاثیر زیادی در انتخاب شکل و نوع آلاچیقتان خواهد داشتو. به همین دلیل هم سعی کنید که با بررسی درست و کافی به سراغ بهترین مدل آلاچیق برای طراحی فضای سبز خود بروید.

شما می توانید متناسب با ابعاد و فضایی که در دسترس دارید به دنبال آلاچیق هایی به شکل های مربعی مدور، مجلل، محصورشده و… بروید و از آنها در طراحی فضای سبز منزل خود استفاده نمایید.

دکو وود
اجرای آلاچیق در فضای باز
دکو وود

معرفی بهترین جنس و کیفیت آلاچبق

همان طور که گفته شد آلاچیق های چوبی رایج ترین نوع آلاچیق ها هستند که می توانند در موارد مختلف کیفیت های متفاوتی نیز داشته باشند. شرط انتخاب یک آلاچیق خوب و باکیفیت توجه به منطقه ای است که شما در آن زندگی می کنید. برای مثال اگر در منطقه ای مرطوب و پرباران هستید می توانید به دنبال آلاچیق هایی چوبی بروید که در مقابل رطوبت مقاومت دارند، و یا حتی آلاچیق های فلزی که ضدزنگ هستند نیز می توانند. گزینه های خوبی باشند که پیش روی شما قرار می گیرند.

در رابطه با بهترین کیفیت آلاچیث باید به استحکام آن اشاره کرد. شما می توانید علاوه بر انتخاب آلاچیقی با بدنه مستحکم به دنبال آلاچیقی باشید که کف آن نیز به اندازه کافی مستحکم باشد. امروزه معمولا برای کف آلاچیق از مصالحی اعم از آجر، سنگ، موزاییک، چوب، چمن مصنوعی، سنگ رنگی و تزئینی، بتن و… استفاده می شود.

مطلب مرتبط: مدل آلاچیق فلزی، رقیب جدید چوبی ها!

فضای سبز ارم تهران
طراحی محوطه و آلاچیق
فضای سبز ارم تهران

قیمت آلاچیق

به طور کلی با وجود نوسانات قیمتی که امروزه در بازار وجود دارد نمی توان به طور مشخص قیمت و هزینه ای را برای آلاچیق ها در نظر گرفت، با این حال با توجه به عموم آلاچیق هایی که در بازار موجود هستند و به فروش می رسند می توان بازه ای از 3 میلیون تومان تا بیش از 40 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت.

البته ناگفته نماند که عوامل بسیاری مثل متراژ آلاچیق، جنس و کیفیت مصالح، نوع مبلمانی که انتخاب می کنید، نوع طراحی آلاچیق، نوع سقف انتخابی و… تاثیرگذار هستند و می توانند در کاهش و یا افزایش قیمت اثر بگذارند.

گلخانه کونیکا
طراحی و اجرای آلاچیق و محوطه
گلخانه کونیکا

از کجا بخریم؟ از کی کمک بگیریم؟

اهالی فن وب سایت چیدانه گزینه های مناسبی هستند که شما می توانید در زمان سفارش آلاچیق خود از آنها کمک بگیرید. شما می توانید با بررسی شرایط موجود در فضایی که در دسترس دارید به علاوه بودجه ای که برای این کار مد نظر قرار داده اید از متخصصین این امر بخواهید که شما را در انتخاب و خرید بهترین آلاچیق همراهی کنند.

مطلب مرتبط: آلاچیق های چوبی پیش ساخته ، بهترین انتخاب برای فضای سبز!

باغ گل فدک
طراحی آلاچیق و فضای سبز باغ گل فدک
باغ گل فدک

بررسی نمونه های سفارشی آلاچیق

از آنجایی که غالب آلاچیق ها به صورت سفارشی طراحی و ساخته می شوند دست شما برای انتخاب آلاچیقتان بسیار باز خواهد بود. در نظر گرفتن شرایط و فضایی که دارید در کنار بودجه شما می تواند آلاچیق سفارشی مناسبی را برایتان مهیا سازد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای آلاچیق سفارشی خود شیشه های سکوریتی نیز در نظر بگیرند تا بتوانند در زمان سرمای هوا و فصل زمستان و البته پاییز به خوبی از آن بهره مند شوند. علاوه بر این داشتن فضای کافی برای قرارگیری پنکه، بخاری و… نیز از مواردی است که بهتر است در زمان سفارش آلاچیق مخصوص به خود آن را در نظر بگیرید.

“برای سفارش و خرید انواع مدل سایه بان و آلاچیق، با کلیک بر روی عکس زیر با گروه آلاچیق در ارتباط باشید"

قیمت آلاچیق

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید: 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
علی 1 در تاریخ 27 مرداد 1397
در مورد آلاچیق های چادری هم توضیح بدهید

ثبت دیدگاه