Chidaneh.com placeholder image

ریزش برگ کراسولا، بنسای خرفه ای چرا رشد نمی کنه؟

به قلم: کیمیا مرادی

کراسولا ها بیش از هزار نوع زینتی و غیز زینتی دارند که به تازگی جایشان را در دل مردم باز کرده اند. این گونه گیاهی ،بومی آفریقای جنوبی بوده و آفتاب دوست هستند. ناشناخته بودن این گیاه مشکلات کوچکی را در نحوه مراقبتشان پیش می آورند که اولین علائمش در برگ هایشان دیده می شود. اگر برگ های کراسولایتان ریزش دارد یا چروکیده شده است با چیدانه همراه باشید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید!

ریزش برگ های کراسولا و راه های پیشگیری و درمان آن
بنسای خرفه ای

شرایط نگهداری کراسولای خرفه ای

کراسولای خرفه ای یا گیاه یشم بسیار زیباست و در صورت هرس درست به یک بنسای تمام عیار تبدیل می شود. کراسولای خرفه ای نیاز به چهار ساعت آفتاب مستقیم در روز دارد. آبیاری کراسولای خرفه ای باید منظم باشد و تغییر زمان و حجم آبیاری می تواند یکی از علل ریز شدن برگ های کراسولا باشد. به طور میانگین دو بار در هفته آبیاری کافیست. خاک کراسولا باید سبک باشد و زهکشی عالی داشته باشد. ماندن آب اضافی در گلدان باعث پوسیدن گیاه می شود.

چوب و هنر
جلوگیری از ریزش برگ کراسولا

ریزش برگ کراسولا به علت جابه جایی

سعی کنید برای کراسولای خرفه ای یک مکان ثابت و ایده آل پیدا کنید تا مجبور نباشید جایش را عوض کنید. این گیاه به جابه جایی حساس است. اگر تازه به منزل جدیدی رفته اید یا جای گلدانتان را عوض کرده اید ریزش برگ ها بعد از مدتی برطرف خواهند شد.

ریزش برگ کراسولای خرفه ای به علت آبیاری کم

کراسولاها مانند ساکولنت ها بخشی از آب را درون برگ هایشان ذخیره می کنند. زمانی که دفعات یا حجم آبیاری کم شود گیاه تمام آب را به سمت ریشه ها می فرستد و برگ ها، لاغر و چروک می شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند برگ ها می ریزد و گیاه به خواب می رود. پیش از اینکه گیاهتان به خواب رود نحوه آبیاری را اصلاح کنید.

گیاه یشم

ریزش برگ کراسولا به علت آبیاری زیاد

کراسولا ها از خاک خیس خوششان نمی آید. آبیاری زیاد باعث ایجاد لک های قهوه ای روی برگ ها می شود ،به این پدیده که در اثر آبیاری بیش از اندازه ایجاد می شود آماس گفته می شود. قبل از آبیاری مطمعن شوید خاک گیاه خشک شده است و گیاه نیاز به آب دارد. آب را آرام آرام پای گل بریزید و بعد از بیست دقیقه آب اضافی را از زیر گلدانی خالی کنید. آب زیر گلدانی باعث پوسیدگی ریشه گیاه میشود.

اگر به دنبال گیاهان خاص می گردید، مطلب گیاهان خاص آپارتمانی، 11 گیاه کمیاب با نگهداری‌ آسان! را مطالعه کنید.

ریزش برگ کراسولا به علت نوسانات آب و هوا

ریزش برگ کراسولا به علت نوسانات آب و هوا

حتما در ابتدای فصول سرد سال توجه ریزش برگ های کراسولای خرفه ای شده اید. این گیاه به نوسانات دمایی و شرایط جوی واکنش نشان می دهد و دمای زیر پنج درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند. اگر هوا سرد شد بهتر است گیاه را به داخل خانه پشت یکی از پنجره های جنوبی منتقل کنید.

 کراسولای خرفه ای

در ریزش برگ کراسولا استثنا هم وجود دارد!

اگر آبیاری گیاه منظم بوده و نور خوبی دریافت کرده است به دنبال علل دیگری بگردید. تعویض گلدان ممکن است یکی از این استشناها باشد که گیاه را کمی شکه می کند ولی باید بعد از مدتی گیاه دوباره سرحال شود در غیر این صورت با اهالی فن در چیدانه، در این زمینه مشورت کنید!

با مطالب چیدانه در زمینه گل و گیاه همراه باشید و برای آشنایی بیش تر با انرژی مثبت گیاهان مطلب فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید! را مطالعه کند!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه