Chidaneh.com placeholder image

زیباترین خانه های ایران، میزبان شماره 115 مجله منزل

به قلم: لاله داورپناه

بهار قدم به خانه‌مان گذاشته است. همان مهمان‌خوانده‌ای که منتظرش بودیم. حضورش در لحظات و گوشه کنار خانه جاری است. طراوت و تازگی را می‌شود حس و لمس کرد. نظم در بی‌نظمی! غافلگیرمان می‌کند باران… شادمانمان می‌کند آفتاب… چرخه رویش و سبزینگی چشم‌نواز است. لحظه‌ها را دریابیم. بهار مهمان خانه است. مهمانمان را گرم در آغوش بگیریم. همراه با شماره 115 (اردیبهشت و خرداد 97) مجله منزل با طراحی دکوراسیون داخلی بهاری آشنا شوید.

چوب و هنر

دست سازه های خلاقانه، در جستجوی کالای ایرانی

ایمان نوروزی فرد می گوید: در ابتدا برنامه‌ریزى خاصى نداشتم. براى شروع کار تصمیم گرفتم آغازی انجام شود تا اینکه به‌مرور مسیرم مشخص شد؛ یعنى با برخی کارهاى ساده‌تر شروع کردم، کم‌کم خط فکری‌ام تغییر کرد و به مسیر دیگرى هدایت شدم. آنجا بود که فهمیدم به آنچه می‌خواستم رسیده‌ام. جنس اصلی محصولات ما چوب طبیعی است و گاهی از فلز و شیشه هم استفاده می‌کنیم. هدف از انتخاب چوب طبیعی، زنده بودن آن و داشتن روح زندگی در این نوع از مواد است. به‌خصوص وقتی این محصولات قرار است در منزل و در ارتباط با افراد به‌خصوص کودکان باشد، بودن حس متفاوت و زنده در چوب انتخاب صحیحی بوده است. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند و محصولاتش به شماره 115 مجله منزل سری بزنید!

طراحی شیشه عطر ذن، رایحه ای ماندگار در تن پوشی از طبیعت

در زمان خرید یک عطر، چیزی که در ابتدا ما را خیره و مجذوب خواهد کرد، نمایش روشن و خیره‌کننده ظرف آن عطر است. ایگور، یک طراح چند رشته‌ای با تجربه گسترده کاری بالغ‌بر 18 سال در زمینه طراحی است. هدف او از طراحی ظروف عطر ذن، بهبود شکل ظرف و بسته‌بندی مجموعه‌ای از رایحه‌ها بود. هدف اصلی، تأکیدی بود بر طبیعی بودن رایحه‌ها و تقویت بخشیدن به حال و هوای عارفانه شرقی که درون واژه ذن نهفته است. در جایی که تمامی عناصر هستی، بی‌نهایت زیبا و منظم در هم آمیخته‌اند، قصد داریم شما را با یک مفهوم طراحی که از گوشه‌ای از این ترکیب‌بندی فوق‌العاده طبیعت الهام گرفته شده، آشنا کنیم.

دکوراسیون منزل در مهرشهر کرج، خانه‌ای از جنس نقاشی

من فکر می‌کنم دکوراسیون خانه هم نوعی اثر هنری است. می‌تواند پر باشد از ویژگی‌هایی که با دیدن آنها و حتی حضور در فضا، جان بگیریم و زندگی را شکرگزار باشیم. در ادامه این مطلب  از مجله منزل، دکوراسیون منزل خانم سولماز محرابی و خانواده را ملاحظه خواهید کرد که با رعایت نکات اصولی، طراحی داخلی را به بهترین نحو انجام داده است.

ترکیب جذاب رنگ‌ها، آشپزخانه رنگی

من آشپزخانه‌ام را رنگی انتخاب کردم. کابینت‌های لیمویی‌رنگ، میز سفید به همراه صندلی‌های رنگی، ظروف رنگارنگ، وسایل دکوری رنگی، گلدان‌های گل با رنگ‌های متنوع و… . می‌دانم که بهترین انتخاب را کرده‌ام و آرزویم به‌زودی برآورده خواهد شد. اگر شما نیز مثل من آدم رنگی‌ای هستید در ادامه این مطلب با مجله منزل همراه باشید.

روایت خانه، از بام خانه تا به ثریا از آن تو

لاله ثریا، سفالگر یا سرامیست نام آشنایی است که او را با سرامیک‌های متفاوت و خلاقانه‌اش می‌شناسیم. او نزدیک به 10 سال است که در این زمینه هنری به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت است. میرمولا ثریا، طراح فرش‌های ایرانی در سیرتی اصیل؛ اما در صورتی نو است که به گفته خودش نزدیک به 20 سال است که به طراحی فرش می‌پردازد. روایت این خانه، روایت دو نام است: لاله و میر مولا؛ زوجی که سالیان درازی است هنر و نگاهی نو به آن در وجودشان ریشه دوانده و ثمره‌اش را علاوه بر محصولات هنری‌شان می‌توانیم در سبک زندگی آنها نیز نظاره‌گر باشیم.

دکوراسیون منزل، جادوی خلاقیت در خانه نقلی

لازم نیست برای اینکه خانه حس راحتی را به صاحبانش تزریق کند، فضای بسیار بزرگی داشته باشد. گاهی یک خانه کوچک به شکلی باورنکردنی دلگرمی و امید می‌بخشد و بیشتر از هر جای دیگری از این دنیا امن و دلربا است. تنها کافی است نگاهمان را تغییر دهیم و معیار سنجش و اندازه‌گیری زندگی‌مان را روی خوش‌بینی تنظیم کنیم. آن وقت است که خانه، هرقدر هم کوچک باشد جایی برای به اجرا درآوردن خلاقیت‌های ما خواهد بود. خانه آوا و محمد خانه کوچکی بود که به ما انرژی به انتهایی را بخشید.

هنر عکاسی در دکوراسیون منزل

عکاسی و تصویربرداری از واقعیت‌ها، همواره از موضوعات جذابی بوده است که به‌خصوص در دنیای مجازی کنونی به جرأت می‌توان گفت همه با آن آشنا هستند. عده‌ای به جهت تفنن و ثبت لحظه‌های زندگی‌شان هرچند غیرحرفه‌ای به آن می‌پردازند و عده‌ای نیز به صورتی کاملاً آگاهانه و حرفه‌ای و با انگیزه‌های مختلف با این هنر روزگار می‌گذرانند. من در این مقاله می‌خواهم به دسته دوم و استفاده از هنر ایشان در دکوراسیون منزل‌هایمان بپردازم.

برند بوکا دو لوبو، تحقق یک رویا در دکوراسیون

مدیر تیم طراحی یکی از برندهای لوکس مبلمان، عقیده دارد که هر چه طرح، نامتعارف­تر و جسورانه­تر باشد، هم برای تولیدکننده و هم برای خریدار، انتخاب بهتری است. استفاده از محصولات این برند؛ یعنی بوکا دو لوبو (Boca Do Lobo)، یک تجربه­ فوق­العاده است؛ چون طراحان این مجموعه­ پرتغالی سعی می­کنند تا با تولید لوازم لوکس و بی­مانند، هم قلب مشتری را تسخیر کنند و هم کارکنان خود را با تجارب بدیع و الهام­بخش، پرورش دهند.

معماری و منزل

در فصل معماری و منزل در این شماره از مجله، به سراغ پروژه “آپارتمان مسکونی ملک" رفته ایم که طراحی آن را مهندس بهروز شهبازی با همکاری مهندس مهران قرائتی بر عهده داشته است.
این بار در بخش “معمار سرزمین من" نظر تعدادی از معماران برجسته کشور را در خصوص میزان تاثیرگزاری یک اثر معماری به عنوان جزئی از طراحی شهری بر استرس ها و تنش های شهروندان جویا شدیم.
طراح ماه این شماره از مجله منزل دکتر آرمین محسن دانشگر معمار برجسته ایرانی است که فعالیت های حرفه ای خود را در وین دنبال می کند.

طراحی داخلی سبز چیست؟

برای داشتن یک ‌خانه با طراحی سبز باید تمام تمرکزتان بر این باشد که از لوازم و مبلمانی استفاده کنید که بیشترین سازگاری با محیط‌زیست را داشته باشند. وقتی ما از لوازمی استفاده می‌کنیم که از دل طبیعت استخراج ‌شده‌اند، مشکل جدی در بازیافت آن نداریم. این مبلمان به‌راحتی به دامن طبیعت بازمی‌گردند و همین موضوع ساده می‌تواند تأثیر بزرگی بر کیفیت آب‌وهوای منطقه و درنتیجه زمین داشته باشد.

استفاده از گل طبیعی در دکوراسیون منزل

شاید امروزه با گسترش زندگی شهری و خستگی‌ها و بعضاً بی‌روحی‌های ناشی از آن، بیشتر افراد بر آن باشند تا از گل و گیاهِ بیشتری در منزل خود استفاده کرده و دامان طبیعت را هرچند اندک وارد محفل گرم خانوادگی خود سازند. در این مطلب از مجله منزل همراه من باشید تا با هم به سراغ گل‌های طبیعی در دکوراسیون منزل برویم و دراین‌باره بیشتر بخوانیم.

مجله منزل
شماره 115 اردیبهشت و خرداد 1397
مجله منزل

برای خرید نسخه جدید ماهنامه منزل روی یکی از لینک های مورد نظر زیر کلیک نمایید:
خرید اشتراک مجله منزل (نسخه چاپی)
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه
همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را از هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور، شهرکتاب‌های معتبر تهران، شهرکتاب بابل و خانه معماری زنجان تهیه کنید.
مشترکین تهران در روز انتشار و مشترکین شهرستان حداکثر سه روز بعد مجله را دریافت خواهند کرد.

منبع: مجله منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه