عرقیات ماه رمضان، با اینا میشه راحت‌تر روزه گرفت!

عرقیات ماه رمضان، با اینا میشه راحت‌تر روزه گرفت!

به قلم: تحریریه چیدانه

با فرارسیدن ماه رمضان، اغلب افراد دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند روزه‌داری خود را سبک‌تر و راحت‌تر پیش ببرند. این روش‌ها از بررسی مناسب‌ترین غذاهای رمضان، برای تامین قوا و قند مورد نیاز بدن تا برنامه‌ریزی برای ساعت‌های خواب و غیره، است. وب‌سایت چیدانه نیز تصمیم دارد تا در این مطلب در رابطه با عرقیات ماه رمضان، نکاتی را به شما یادآوری کند. همراه ما باشید تا با هم عرقیات گیاهی را بشناسیم و با کمک آنها بتوانیم روزه‌ای راحت و سبک بگیریم.

عرقیات ماه مبارک رمضان

سرویس خواب بالسا

خوردن عرقیات ماه رمضان

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد و پزشکان طب سنتی، نوشیدن عرقیات گیاهی در ماه رمضان را پیشنهاد می‌کنند، این است که این نوشیدنی‌ها مانند سِرُم عمل کرده و به‌سرعت جذب خون می‌شوند. با این حال باید این مساله را هم مدنظر داشت که خوردن بیش از اندازه عرقیات ماه رمضان هم می‌تواند به نوبه خود، آسیب‌هایی را به بدن شما وارد کند.

شربت بیدمشک در ماه رمضان

عرق بیدمشک عرقیات ماه رمضان

1. شربت عرق بیدمشک در ماه رمضان

یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در سفره افطار، عرق بیدمشک است. این عرق، اسانسی از گیاه بیدمشک است که معمولا از آن برای معطرکردن شربت استفاده می‌شود. همچنین عرق بیدمشک، خواص درمانی بسیاری نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ملین و تقویت‌کننده دستگاه عصبی
  • آرام‌بخش و خواب‌آور
  • کاهش تب
  • پایین‌آورنده قند خون

نوشیدن شربت عرق بیدمشک در افطار می‌تواند دردهایی که در ناحیه زیر قفسه‌سینه و شکم (به‌دلیل مصرف میوه‌های سرد)، احساس می‌شود را مرتفع سازد. از طرف دیگر عرق بیدمشک؛ طاقت و توان بدن را برای روزهای بعدی روزه‌داری مهیا می‌نماید. باز هم اشاره می‌کنیم که مصرف بیش از اندازه آن، می‌تواند زیان‌بار باشد!

عرقیات ماه رمضان

شربت برگ نعناع با عسل از عرقیات ماه رمضان

2. رفع عطش در ماه رمضان با برگ خشک نعناع

یکی از مسائلی که می‌تواند باعث رفع عطش در ماه رمضان شود؛ دَم کردن برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل است که می‌توانید آن را به عنوان یک نوشیدنی میل کنید.

مطلب پیشنهادی: چند ایده جذاب برای سفره‌آرایی افطار و سحر در نوروز

شربت خاکشیر عرقیات ماه رمضان

عرقیات ماه رمضان -خاکشیر

عرقیات ماه رمضان - شربت خاکشیر

3. نوشیدن عرقیات ماه رمضان با خاکشیر

از نوشیدنی‌های معروف که در ماه رمضان توصیه می‌شود، خاکشیر است. بهتر است خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط کرده و نوش‌جان نمایید.

شربت خاکشیر، هم خواص درمانی بسیاری دارد که از میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رفع گرمازدگی و کاهش دمای بدن
  • تسکین سردرد
  • رفع بیحالی
  • رفع سرگیجه ناشی از گرما
  • تقویت معده

مصرف این شربت در ماه مبارک رمضان، یکی از بهترین راهکارهای رفع عطش به حساب می‌آید که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از آن غافل نشوید.

عرقیات ماه رمضان

عرقیات ماه رمضان -شربت تخم شربتی

نکته: یکی از شربت‌های مشابه خاکشیر؛ تخم‌شربتی است که استفاده از آن هم در ماه مبارک رمضان، خالی از لطف نیست.

عرقیات ماه رمضان

4. مخلوط زردآلوی تازه همراه با عسل

یکی از مواد خوراکی دیگری که برای رفع عطش در ماه رمضان توصیه می‌شود، مخلوط زردآلوی تازه همراه با عسل است که علاوه‌بر رفع تشنگی می‌تواند برای سنگینی معده هم مفید باشد. درعین‌حال اگر به میوه زردآلو دسترسی ندارید؛ می‌توانید به جای آن از آبمیوه طبیعی زردآلو هم استفاده نمایید.

عرقیات ماه رمضان

شربت آبلیمو جزو عرقیات ماه رمضان

عرقیات ماه رمضان شربت آبلیمو

5. شربت آبلیمو از پرطرفدارتین عرقیات ماه رمضان

در نهایت هم یکی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین شربت‌هایی که برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شربت آبلیمو است. این شربت خوش‌طعم باعث ترشح بزاق دهان شده و احساس تشنگی را در روزه‌داران برطرف می‌نماید.

عرقیات ماه رمضان، شربت لیمو

عرق گلاب در ماه رمضان عرقیات ماه رمضان

در آخر

سفره افطار و سحر بدون شربت و عرقیات ماه رمضان، لطفی ندارد. در این مطلب، انواع عرقیات گیاهی ماه مبارک رمضان و خواص درمانی برخی از آنها را معرفی کردیم، تا روزه‌تان را به‌راحتی و با سلامت باز کنید.

برای افطاری فینگرفود درست کن: 8 فینگرفود رمضان، مناسب برای افطار و سحر!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه