Chidaneh.com placeholder image

دور نگهداشتن گربه ها از باغچه، خاک بازیشون و دردسراش!

به قلم: کیمیا مرادی

قبل از اینکه ابراز نگرانی در مورد حیوانات خانگی بکنید؛ باید بگوییم که چیدانه خود دوست دار حیوانات است و در این مطلب می خواهیم راه های بی ضرر برای دور نگهداشتن این گربه های بازیگوش از باغچه را به شما آموزش دهیم. هم از پروزش گیاهان زیبا لذت ببرید و هم از بازیگوشی و شیرینی گربه های پشمالوی عزیزتان!

تاثیر وسایل بازی در دورنگه داستن گربه ها از باغچه

اسکای اسکرپر

وجود فضای بازی گربه ها را از باغچه دور نگه می دارد

گربه ها  برای شیطنت فضای کافی نیاز دارند!

زندگی کردن در آپارتمان های کوچک می تواند برای ما سخت باشد چه برسد به گربه ها با این همه شیطنت های شیرینشان! گربه ها را دعوا نکنید اگر سمت باغچه یا گلدان هایتان می روند و خاک را  زیر و رو می کنند. گربه ها نیاز به شیطنت دارند پس قبل از اینکه سراغ باغبانی بروید بهتر است یک محل بازی برای گربه پشمالو و دوست داشتنیتان ترتیب دهید. با داشتن فضای بازی می توانم به شما قول دهم گربه ها کم تر خاک باغچه را زیر و رو کنند!

برای سالم ماندن مبلمانتان از دست گربه های بازیگوش مطلب چه کنیم گربه مبلمان منزل را چنگ نزند؟ را از دست ندهید!

بهم ریختن خاک باغچه یک عادت قدیم گربه ها

حالت طبیعی زمین بازی گربه ها

مسیر رفت و آمد را به گربه ها نشان دهید!

سعی کنید گربه خود را به تردد در یک مسیر مشخص عادت دهید! برایش مسیر رسیدن به فضای بازی را در محوطه یا باغ بام مشخص کنید. با داشتن یک فضای بازی مهیج و مسیر مشخصی که به آن می رسد، حس کنجکاوی گربه دلبندتان را تا حدودی کاهش می دهید و باعث می شوید تا گربه ها از باغچه دور نگه داشته شوند. سعی نکنید تمام زمین بازی را طراحی و برنامه ریزی کنید. قسمتی را به طور طبیعی باقی بگذارید!

بوی بعضی از گیاهان گربه ها را از باغچه دور می کند

کاشت گل های موردعلاقه گربه ها در اطراف زمین بازی

گیاهان بد بو گربه ها را از باغچه دورنگه می دارند!

گیاهانی وجود دارند که گربه ها از بویشان متنفرند! البته صد در صد جواب نمی دهد. بعضی از گربه ها به صورت باورنکردنی جذب این گیاهان می شوند. برای امتحان بهتر است با اسطوخودوس یا فلفل قرمز شروع کنید. گربه ها از بوهای تند و ترش متنفرند! برای اینکه گربه ها را به سمت زمین بازی مخصوصشان جذب کنید؛ عکس این کار را انجام دهید. به طور مثال سنبل الطیب اطراف زمین بازیشان بکارید؛ آن ها عاشق بوی این گل هستند.

برای حفظ سلامتی حیوانات خانگیتان در برابر گیاهان سمی مطلب گیاهان آپارتمانی سمی، برای حیوانات خانگی چی خطرناکه؟ را مطالعه کنید.

تاثیر وسایل بازی در دورنگه داستن گربه ها از باغچه

 دورنگه داشتن گربه ها از باغچه با مالچ پاشی و سنگ ریزه

مالچ پاشی گربه ها را از باغچه دور نگه می دارد!

شاید مالچ پاشی ایده خوبی به نظر نرسد ولی موثر است. گربه ها به خاک نرم علاقه دارند و دوست ندارند هنگام بازی به دست و پایشان چیزی بچسبد! مالچ پاشی می تواند یک حقه ناشناخته برای دور نگه داشتن گربه ها از باغچه باشد.یک مالچ پاشی به موقع هم برای گیاهانتان مفید است و هم آن ها را در برابر شیطنت گربه ها مصون نگه می دارد. استفاده از مصالحی چون سنگ ریزه دور تا دور باغچه نیز گربه ها را از باغچه دور نگه می دارد. سنگ ریزه ها همان کار مالچ پاشی را انجام می دهند.

برای اینکه از چمن های خود مالچ درست کنید، مطلب چمن زنی، حیاط سبز خود را بازیافت کنید! را مطالعه کنید!

تمامی راهکارهای پیشنهادی در این مطلب هیچ گونه آسیبی به گربه ها نمی رساند. برای خرید وسایل بازی مربوط به حیوانات خانگی سری به محصولات اهالی فن در چیدانه بزنید!

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه