Chidaneh.com placeholder image

ظروف لوکس پذیرایی: جدیدترین مدل‌های ظروف لاکچری

به قلم: تحریریه چیدانه

اکسسوری‌های لوکس منزل و ظروف لوکس پذیرایی در دکوراسیون داخلی، عنصری مکمل، دکوری و تزیینی محسوب می‌شوند و در چشم‌ گیری و زیبا به نظر رسیدن محیط، بسیار موثر هستند. به همین دلیل می‌ توان گفت که معماران برای تشریفاتی بودن یک دکوراسیون لوکس از لوازم و ظروف لوکس دکوری و یا ظروف شیشه‌ ای مانند کریستال و یا بلور کمک گرفته‌ اند. 
ناگفته نماند که اگر از اصول معماری پیروی کنید به‌ خوبی در دکور منزلتان، بازی با نور را خواهید داشت، پس اگر تصمیم دارید این دکوری‌ های لوکس را به منزلتان راه دهید در ادامه با من همراه باشید تا چند ترفند برای استفاده از این ظروف لوکس پذیرایی را با هم ببینیم.

ظروف پذیرایی لاکچری: چه متریال هایی لوکس هستند؟

برای لوکس بودن دکوراسیون می توان از ظروفی با متریال شیشه، برنج، استیل، مس، نقره  و یا ترکیبی از آن ها استفاده کرد. نکته ای که باید در انتخاب ظروف مورد توجه قرار دهید، رنگ و طرح مناسب برای هر فضایی است. 

چوب و هنر

مطالب بیشتر: با وسایل و ظروف نقره دکوراسیون لوکس تان را به رخ بکشید!

لوازم لوکس دکوری روی میز پذیرایی

لوازم خانه پرنسا
ظروف پذیرایی مدرن و شیک
لوازم خانه پرنسا

استفاده از ظروف لوکس پذیرایی شیشه ای

شیشه یکی از اصلی ترین متریال ها برای استفاده در دکوراسیون لوکس پذیرایی است. شیشه ها به عنوان المانی دکوری در دکوراسیون خانه و حتی برای موسسات تجاری و اداری استفاده می شوند که می توانند با متریال های مختلف مانند سفال، سرامیک و در رنگ ها و طراحی های مختلف برای انواع سبک های طراحی داخلی به کار روند.

ظروف شیشه ای با ترکیب فلز طلایی روی میز پذیرایی

ترکیب شیشه با دیگر متریال ها

شیشه با فلزات

برای نمونه ترکیبی از شیشه با فلزهایی مانند استیل و برنج، می تواند گزینه مناسبی برای ظروف لوکس پذیرایی شما باشد. 

یک سینی با جاشمعی شیشه ای و گلدان طلایی لوکس روی میز

ترکیب فلز و شیشه با شمع: ایده ای عالی برای ظروف دکوری بوفه

اگر در بوفه تان جا شمعی لوکس و تزیینی زیبایی دارید وقت آن است که جای بهتری برای آن پیدا کنید تا بیشتر توی چشم باشد. کافی است با یک شمع داخل آن و قرار دادن گلدان شیشه ای کنار آن تزیین جدیدی را تجربه کنید. این ظروف دکوری بوفه کنار هم، به یک سینی برنجی طرحدار نیاز دارد تا با کنار هم قراردادن شان جلوه ای لوکس به فضا ببخشد.

لوازم خانه پرنسا
ظروف پذیرایی مدرن و شیک
لوازم خانه پرنسا

ظروف پذیرایی لاکچری: دکوری های استیل

یکی از روش ها برای طراحی دکوراسیون منزل با فضایی لوکس و منحصر به فرد کاربرد استیل طلایی و سفید در اکسسوری های خانه است. می توانید از رنگ طلایی در ظروف پذیرایی لاکچری مختلف استفاده کنید.

برای زیبایی بیشتر اگر ظروف لوکس استیلی که انتخاب می کنید طرح خاص و متفاوتی داشته باشد، مناسب تر است.

گلدان و ظروف مسی روی میز

ظروف لوکس پذیرایی از جنس صنایع دستی 

صنایع دستی یکی از پرطرفدار ترین و با اصالت ترین هنرهاست. اگر سلیقه سنتی و هنری دارید استفاده از این ظروف لوکس بسیار جلوه خاص و منحصر به فردی را به فضای شما می بخشد. این ظروف می تواند به انتخاب خودتان و با رنگ های متنوعی باشد. در کشورمان نمونه های زیبایی از صنایع دستی وجود دارد که استفاده از آن ها در فضای دکوراسیون خالی از لطف نیست.

ظروف پذیرایی صنایع دستی مسی یزد

از انواع صنایع دستی ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظروف لوکس فیروزه کاری و طلاکوب اصفهان
  • ظروف لوکس مسی یزد
  • ظروف سرامیکی یزد
  • ظروف لوکس شیشه ای قزوین
مجسمه باله لوکس دکوراتیو روی میز

مجسمه های لوکس برای دکوراسیون

مجسمه های لوکس دکوراتیو گزینه مناسبی برای پیذیرایی شما هستند، می توانید انتخاب خود را روی متریال هایی که بیش از این ذکر شد منعطف کنید تا جلوه لوکسی را برای دکوراسیون پذیرایی رقم بزنید.

مطالب بیشتر: کاربرد مس در دکوراسیون داخلی، بگذارید در خانه تان بدرخشد!

ظروف دکوری لوکس استیل فلزی در پذیرایی و نشیمن

دسته بندی ظروف لوکس پذیرایی بر اساس کاربرد

چند روز پیش به خانه یکی از دوستانم رفتم. چیزی که در کنار دکوراسیون منزل دلنشینش خیلی به چشمم آمد، سرویس ظروف پذیرایی اش بودند. ظرف هایی که بعضی از آن ها با گل گلی های زیبایشان مرا به چند دهه قبل و چینی های یادگاری مادربزرگم بردند. از نوشیدن چای در آن فنجان های چینی گل دار آن چنان غرق لذت شده بودم که تصمیم گرفتم برای خانه جدیدمان که قرار است تا دو ماه دیگر به آن نقل مکان کنیم از این دست ظرف ها تهیه کنم. بنابراین تصمیم گرفتم این ظروف پذیرایی لوکس و شیک را به شما نیز معرفی کنیم.

1. شکلات خوری های دوست داشتنی

یکی از راه های تزیین میز جلومبلی یا کانتر استفاده از ظروف پذیرایی و پر کردن آن ها با خوردنی های رنگارنگ و دلفریب است. مثلا ترکیب های سه تایی شکلات خوری در رنگ های شاد مثل صورتی هم از نظر زیبایی بصری جذاب است و هم فضای کافی برای چیدن انواع شکلات ها را برای شما فراهم می آورد. شما می توانید آن ها را در نوع پایه دار یا بدون پایه تهیه کنید.

2. کیک خوری های شیک و ساده

اگر اهل پختن کیک در خانه هستید، باید به فکر یک ظرف پذیرایی لوکس و مناسب بدین منظور باشید. این کیک خوری هایی که در تصاویر می بینید می توانند در مهمانی شما مرکزیت تزیین میز را در دست گرفته و سایر اکسسوری ها در گرداگرد آن ها چیده شوند. خاصیت خوب این کیک خوری ها این است که به دلیل سادگی شان به راحتی با تزیینات دیگر شما ست می شوند.

3. شیرینی خوری های مطبق

اگر مهمانی شما رسمی تر و مجلل تر از دورهمی های همیشگی است، این کیک خوری ها و شیرینی خوری ها را می توانید جایگزین نمونه های ساده تر کنید. به خصوص در جشن ها، این ظروف پذیرایی مطبق امکان قرار دادن انواع شیرینی و کیک را بر روی میز شما فراهم می آورند. آن ها با ظاهری لوکس تر و جذاب تر، فضای کمتری اشغال می کنند.

4. ظروف لوکس پذیرایی: سرویس چای خوری

فنجان های گل گلی که در واقع مشوق من برای خریدن این ظروف پذیرایی زیبا بودند، مطمئنا برای شما هم جذاب هستند. مخصوصا اگر دکوراسیون منزل تان را به سبکی خانمانه و عروسکی چیده اید، این سرویس های چای خوری مناسب ترین گزینه برای شما خواهند بود. ضمنا پیشنهاد می کنم اگر قصد خریدن هدیه برای دوست نوعروس تان دارید، یک ست چای خوری خوش رنگ و لعاب حتما او را به وجد می آورد.

5. مرغ خوری های شیک و لوکس

یکی از ظروف پذیرایی لوکس که هنگام صرف غذا کاربرد زیادی دارد مرغ خوری یا همان خورشت خوری های نام آشنا است. این ظروف هم در مدل های تک اندازه و هم در اندازه های مختلف از یک مدل موجود هستند و شما می توانید بنابر نیاز خود آن ها را تهیه کنید.

6. کاسه ماست خوری و سالادخوری

کاسه های ماست خوری و سالادخوری در اندازه های مختلف می توانند در ست ظروف لوکس پذیرایی قرار گیرند. طرح های این کاسه ها آنچنان چشم نواز و زیبا هستند که حتی به عنوان ظروف دکوری می توانید در ویترین شیشه ای دکوراسیون منزل تان بگذارید. کلا ظروف پذیرایی سرامیکی از این دست جزو دکوری های جذابی هستند که حس مطبوعی را به بیننده منتقل می کنند.

7. ظرف سوفله

این روزها در بسیاری از مهمانی ها معمولا دسر نیز جزو خوردنی های جذابی است که سرو می شود. از این رو انتخاب ظرف های شیک برای این منظور نیز حائز اهمیت است. برای نمونه این سوفله خوری سرامیکی سفید، در صورتی که چیدمان میز تان مدرن و ساده است، بسیار مناسب شما است.

8. سرویس قاشق و چنگال

خوردن غذا با این قاشق و چنگال های دوست داشتنی بسیار جذاب و لذت بخش است. این طرح ها و رنگ های شاد به تنهایی برای زینت بخشیدن به میز غذای شما کافی هستند. فقط باید حواستان باشد که رنگ ها با یکدیگر و با اکسسوری های دیگر سفره هماهنگ باشند.

9. دیس و پیش دستی، کاربردی ترین ظروف لوکس پذیرایی

جالب است که تا این بند آخر تقریبا به همه اجزای میز غذا پرداختیم غیر از اصلی ها؛ پیش دستی و دیس. نکاتی که در انتخاب ظروف دیگر وجود داشت برای این ظروف نیز صدق می کند.
نکته آخری که برای تزیین میز غذا در مهمانی ها به شما توصیه می کنیم، نحوه صحیح چیدمان اجزای اصلی (بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال و کاسه) در کنار یکدیگر است که می توانید در این مورد به مقاله های قبلی چیدانه مراجعه کنید:

 

در پایان:

امروزه ظروف لوکس پدیرایی و دکوری زیبایی در بازار عرضه شده اند که می توانید از آن ها بسته به سلیقه و متریال دیگر وسایل دکوراسیون استفاده کنید، اگر به دنبال طرحی خاص و نمونه ای زیبا برای منزل خود هستید، می توانید با ثبت در خواست خود در قسمت سفارش کالا و خدمات چیدانه، راهنمایی گرفته و محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

مطالب پیسنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه