Chidaneh.com placeholder image

فضاهای مهمی که به آنها کمتر توجه می کنیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

رخت شوی خانه: کم‌تر کسی به شستن لباس‌ها علاقه دارد و داشتن یک فضای ناکارآمد در این موضوع تاثیر منفی می‌گذارد. رخت شوی خانه جزء فضاهایی نیست که دوست داشته باشیم در آن وقت بگذرانیم یا برای آن پول خرج کنیم، اما ایجاد راحتی و کاربردی بودن آن می‌تواند شستن لباس‌ها را راحت‌تر کند. به جای گذاشتن ماشین لباسشویی در آشپزخانه، سعی کنید از نکاتی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید تا رخت شوی خانه شما تبدیل به فضایی شود که از وقت گذراندن در آن لذت می‌برید. اضافه کردن عناصری کارا و مفید، مانند قفسه، وسایل برقی، نورپردازی درست، به طراحی و کارکرد رخت شوی خانه شما کمک زیادی می‌کند. 

 

تابلو فرش ریحان

3 منطقه در رخت شوی خانه

3 منطقه جداگانه در هر رخت شوی خانه موفق وجود دارد. اندازه هر منطقه بسته به اندازه هر رخت شوی خانه متفاوت است، اما داشتن هر سه منطقه رختشوی خانه را موثر و کارآمد می‌کند.

اولین منطقه منطقه آماده‌سازی است. این منطقه باید فضای کافی برای سبدهای لباس‌های کثیف، چند قفسه، و یک سینک برای آماده‌کردن لباس‌های کثیف برای شسته شدن داشته باشد.

نکته: داشتن یک سینک عمیق بسیار مفید است به ویژه وقتی پارچه‌های ابریشمی و لطیف را داخل آن قرار می‌دهیم. هم‌چنین داشتن شیرهای قابل تنظیم، همان‌طور که در عکس می‌بینید، به کنترل میزان آب ورودی کمک می‌کند.

 

منطقه شستن و خشک کردن

باید شامل ماشین لباسشویی و خشک‌کن، قفسه، و چند محفظه برای نگهداری از لباس‌های شسته‌شده باشد.
نکته: اگر رخت شوی خانه شما باریک است حتما باید حداقل 90 سانتی‌متر در جلوی ماشین لباسشویی و 106 سانتی‌متر در جلوی خشک‌کن فضا باشد تا بتوان بدون مشکل و سختی به آن‌ها دسترسی داشت.
 

منطقه تاکردن

باید دارای یک سبد برای لباس‌های تمیز، یک پیش‌خان برای تاکردن، و چند میله برای پهن کردن لباس‌هایی که باید در معرض هوا خشک شوند باشد.

نکته: اگر مشغول ایجاد فضای رخت شوی خانه در خانه خود هستید از کابینت‌ساز خود بخواهید سبدهایی را در درون کابنیت‌ها برای نگهداری از لباس‌های کثیف و تمیز بسازد.
 

وسایل مفید دیگر در رختشوی خانه

کمدهای خشک‌کن از جریان هوای پرفشار و گرمای کم برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند. این کمدها دارای میله‌های کشویی قابل تنظیم هستند و برخی آن‌ها در خود 1.5 متر مربع فضای آویزان کردن دارند. چنین کمدهایی مناسب مناطق سردسیر و یا خانه‌هایی هستند که حجم شستن لباس در آن‌ها بسیار زیاد است.

نکته: هنگام انتخاب کمدهای خشک‌کن دقت کنید زیرا مدل‌های مختلف آن تفاوت‌های زیادی با هم دارند. شما هم‌چنین به یک فضای بزرگ و تهویه مناسب نیاز دارید تا این کمدها به خوبی کار کنند.

 

میله‌های خشک‌کن

از کمد‌های خشک‌کن ارزان‌تر هستند. این میله‌ها را در بالای سینک یا پیش‌خان قرار دهید و فضای کافی در اطراف آن‌ها پیش‌بینی کنید تا هنگام نیاز بتوانید لباس‌های بیش‌تری را بر روی آن‌ها قرار دهید.
نکته: اگر در کنار دیوار فضای کافی برای قرار دادن میله‌های خشک‌کن ندارید می‌توانید آن‌ها را به سقف متصل کنید. با یک سیستم کشویی می‌توانید هنگامی که به این میله‌ها نیاز ندارید آن‌ها را از دید خارج کنید.

 

وسایل برقی مرتفع

انتخاب‌های خوبی برای رخت شوی خانه هستند و به بیش‌تر کردن فضاهای نگهدارنده کمک می‌کنند. برخی از این وسایل دارای کشویی در زیر خود هستند و اگر در رختشوی خانه فضای کافی برای سبدها ندارید می‌توانید از این نوع استفاده کنید.
نکته: اگر رخت شوی خانه شما در نزدیکی اتاق‌های خواب و یا اتاق نشیمن است از وسایلی استفاده کنید که دارای عایق‌بندی هستند و کیفیت ساخت بالایی دارند تا از ورود صدای زیاد به اتاق‌های کناری جلوگیری شود. خشک‌کن‌های بدون درجه دسیبل و ماشین‌های لباسشویی با سرعت چرخش بیش‌تر از 1000 دور در دقیقه صدای زیادی تولید می‌کنند.
 

نورپردازی درست

باعث می‌شود تا شما لکه‌ها را بهتر ببینید. از ترکیبی از نورهای کاربردی که در زیر کابینت‌ها نصب می‌شوند و یک نور سقفی استفاده کنید.

نکته: از تعداد زیادی چراغ کوچک در زیر کابینت‌ها استفاده کنید. من هر 1.80 متر یکی از آن‌ها را نصب می‌کنم.
 

کفپوش‌های رخت شوی خانه

در طول فرایند طراحی نیاز به توجه جدی‌ دارند. به دلیل وجود آب زیاد در این اتاق و خطر چکه‌کردن و بیرون ریختن آب از دستگاه‌ها حتما در زیر کفپوش‌ها باید یک لایه ضدآب به کار رود. سرامیک‌ها بهترین مصالح برای چنین فضاهایی هستند و سطوح چوبی به دلیل باد کردن چوب در برخورد با آب اصلا مناسب به کارگیری در رخت شوی خانه نیستند. هم‌چنین با استفاده از سرامیک می‌توان رنگ‌های متنوعی را وارد رخت شوی خانه کرد.
نکته: برای جلوگیری از بیرون آمدن آب از لوله‌کش خود بخواهید یک کیت حسگر در ماشین لباس شویی نصب کند. این کیت‌ها دارای یک حسگر متصل به زمین هستند که هنگام بیرون آمدن آب دریچه لوله را می‌بندند و از ورود آب جلوگیری می‌کنند.  

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 05 فروردین 1393
نکات مفیدی بود.ممنون

ثبت دیدگاه