50 مدل شلف آشپزخانه شیک و زیبا همراه با ایده نصب

50 مدل شلف آشپزخانه شیک و زیبا همراه با ایده نصب

به قلم: گلنار

در طراحی آشپزخانه، چیدمان و نظم وسایل دقت و ظرافت خاصی را می طلبد. این که شما بتوانید با چیدمان آشپزخانه از ریخت و پاش اضافی خلاص شوید به خلاقیت و ایده هایی بر می گردد که می خواهم در این مطلب در موردش صحبت کنم. استفاده از قفسه بندی و باکس های آشپزخانه یکی از همین ایده هاست و عمدتا به چگونگی استفاده از آن در آشپزخانه شما بستگی دارد.
اما اگر واقعا می خواهید مدل شلف آشپزخانه را به کار ببندید، یک سوال مطرح می شود: کجا باید آن ها نصب کنید؟ پس با من همراه شوید تا شما را برای یافتن بهترین مکان راهنمایی کنم.

مدل شلف کنار پنجره آشپزخانه

اسکای اسکرپر

مدل شلف کنار پنجره آشپزخانه

شلف اشپزخانه چوبی

مدل شلف آشپزخانه “نصب در اطراف پنجره"

وجود پنجره و نور طبیعی از بزرگ ترین مزیت هایی است که یک آشپزخانه می تواند داشته باشد. اما در بسیاری از موراد، قرارگیری کابینت در کنار آن مانع از رسیدن نور کافی به داخل خواهد شد. شلف های باز، در عین حال که همان کارآیی را برای شما دارند، اجازه می دهند نور کافی از طریق پنجره ها به تمام فضا وارد شود. نمونه های بیشتر مدل شلف دیواری را  اینجا ببینید.

همچنین برای داشتن نورپردازی مصنوعی شب در این حالت نیز می توانید از نورپردازی زیر کابینتی بهره ببرید. این مدل شلف آشپزخانه در اطراف پنجره هایی که در گوشه قرار گرفته اند و امکان نصب کابینت در کنار آن ها وجود ندارد نیز مفید است. البته این اتفاق می تواند در فضاهای زیرزمین و آشپزخانه هایی که نور کمی از پنجره دریافت می کنند نیز عملی شود. بعد از این کار می توانید به راحتی به داشتن یک آشپزخانه مرتب و منظم فکر کنید.

 

 باکس آشپزخانه به عنوان دکوری کنار هود

 

نصب باکس چوبی آشپزخانه اطراف هود

 

شلف دیواری چوبی کنار هود

 

شلف دیواری کنار هود با نورمخفی

 

باکس دیواری در آشپزخانه نئوکلاسیک

 

 شلف آشپزخانه بالای گاز و هود

 

مدل شلف ام دی اف برای آشپزخانه

شلف آشپزخانه مدرن، نصب در اطراف هود

بعضی از مردم دوست دارند که هود در آشپزخانه به صورت توکار و مخفی نصب شود. اما عده ای هم هستند که انتخاب شان هودهای با طراحی خاص بوده و تمایل دارند از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرند. نصب شلف های زیبا در اطراف هود به خوبی می تواند این کار را عملی کرده و به فضای اطراف هود دیزاین خاصی ببخشد. ابته این کار از لحاظ کاربردی هم مفید خواهد بود زیرا استفاده راحت و سریع از ادویه ها و ابزار پخت و پز را در حین آشپزی فراهم می آورد. برای راحتی و نظم‌دهی بیشتر می‌توانید از انواع شلف داخل کابینت استفاده کنید.

 

مدل شلف بالای سینک ظرفشویی و گاز

 

مدل باکس ساده بالای سینک ظرفشویی

 

مدل شلف چوبی بالای سینک ظرفشویی

 

مدل شلف فلزی بالای سینک ظرفشویی

 

مدل شلف دیواری به جای کابینت بالا

 

شلف چوبی بالای سینک

 

مدل شلف آشپزخانه مینیمال

استفاده از باکس آشپزخانه در فضای بالای سینک

سینک یکی دیگر از مناطقی است که زمان زیادی با آن کار دارید. استفاده از شلف بالای سینک ظرفشویی به جای کابینت های بزرگ و بسته علاوه بر این که فضا را برای شما در آشپزخانه بازتر می کند امکان استفاده سریع تر از وسایل را نیز افزایش می دهد.

 

مدل باکس تزیینی کابینت

پر کردن فضاهای ناقص با این مدل شلف دیواری آشپزخانه

خانه ها اغلب دارای گوشه های “ناصاف" و عجیب و غریب هستند که به دلایل مختلف گوشه های کم عمق زیادی را در آن ها به وجود آورده است. همان طور که در تصویر بالا می توانید ببینید که منطقه رنگ آبی که شاید بلااستفاده باقی می ماند، توسط یک شلف طراحی و پوشیده شده است. طرح های ساده برای شلف در این موقعیت ها بسیار کارامد و مناسب خواهد بود.

 

مدل شلف رو کابینتی

 

مدل باکس کنار یخچال

 

مدل شلف کنار کابینت

نصب شلف کنار کابینت در انتهای آشپزخانه

با استفاده از شلف بغل کابینت می توانید قسمت های بدون استفاده آشپزخانه مانند فضاهای انتهایی را دوباره قابل استفاده نمایید. این فضاها معمولا عمق خیلی کمی دارند و کابینت های معمولی قابلیت نصب پیدا نمی کنند. در نتیجه راهکار هوشمندانه، سفارش باکس کنار کابینت به همان اندازه مورد نیاز است. درباره روش نصب شلف روی دیوار اینجا بیشتر بخوانید.

 

مدل شلف روی اپن آشپزخانه

 

مدل شلف بالای اپن آشپزخانه

 

شلف معلق بالای اپن آشپزخانه

باکس معلق روی اپن آشپزخانه

قرارگیری شلف اشپزخانه در بالای جزیره

چه کسی می گوید قفسه ها باید به دیوار وصل شوند؟ قفسه های آویزان شده از سقف بالای جزیره هم می توانند به همان اندازه کارآمد باشند. اگر ارتفاع آن ها را متناسب در نظر بگیرید، بدون هیچ مزاحمتی در اختیارتان خواهند بود. این جا مکان مناسبی برای قرار دادن ظرف های مناسب مهمانی برای پذیرایی است زیرا مجبور نخواهید بود مرتب مهمان تان را تنها گذاشته و به آشپزخانه بروید.

 

مدل شلف اشپزخانه در کنار شبه جزیره

باکس آشپزخانه کناری

مدل شلف اشپزخانه در کنار شبه جزیره

اگر شما یک آشپزخاه شبه جزیره دارید، می توانید قفسه ها را در امتداد دیوار آن قرار دهید. شبه جزیره ها به حالتی گفته می شود که از یک طرف توسط دیوار یا هر جداکننده دیگری بسته شده باشند. شلف های باز و مینیمال علاوه بر دیزاین دیوار شبه جزیره آن را کاربردی هم می کند. این قسمت می تواند یک مکان عالی برای ترکیب چند کاربری مانند ذخیره سازی (برای لیوان ها، فنجان ها و…) با عکس های هنری یا خانوادگی باشد تا یک فضای کاربردی و هنری در فضای غذاخوری ایجاد نماید.

 

مدل شلف اشپزخانه زیر شیروانی

شلف اشپزخانه مدرن، زیر سقف کوتاه یا شیروانی

اگر یک سقف کوتاه و یا شیبدار در اشپزخانه دارید و نمی توانید کابینت های مناسبی زیر آن نصب کنید، پیشنهاد من به شما باکس های باز آشپزخانه خواهد بود. نصب شلف های زیبا و طرح دار در این حالت جذابیتی خاصی را به فضای شما می بخشد.

 

مدل شلف اشپزخانه جلوی پنجره

 

شلف چوبی جلوی پنجره

 

شلف شیشه ای جلو پنجره آشپزخانه

 

مدل شلف چوبی اشپزخانه روبروی پنجره

باکس چوبی جلوی پنجره آشپزخانه

مدل شلف پایه دار جلو پنجره اشپزخانه 

مدل شلف معلق جلوی پنجره اشپزخانه

 

شلف شیشه ای آشپزخانه

شلف آشپزخانه “جلوی پنجره ها"

شلف آشپزخانه، جلوی پنجره ها برای برخی افراد بحث برانگیز است، اما اگر از من بپرسید، این یک زیبایی است. اگر پنجره هایی دارید که نور عالی وارد فضای شما می کند اما منظره مناسبی در جلوی آن وجود ندارد، این کار می تواند یک راه حل ایده آل باشد. شلف آشپزخانه جلوی پنجره ها می تواند بدون استفاده از پرده به نوعی باعث بسته شدن پنجره و دید نامناسب آن شود. درباره روش های تزیین پنجره آشپزخانه بیشتر بخوانید.

 

مدل باکس کلاسیک کنج آشپزخانه

 

مدل باکس مدرن کنج آشپزخانه

 

مدل باکس دیواری کنج آشپزخانه

 

مدل باکس ساده برای کنج آشپزخانه

 

مدل باکس چوبی برای کنج آشپزخانه

 

مدل شلف چوبی مناسب کنج آشپزخانه

 

 نصب شلف در گوشه های آشپزخانه

نصب شلف در گوشه های آشپزخانه

گاهی اوقات به این فکر میکنم که چه کاری می توان با یک گوشه ای از یک آشپزخانه  L یا U شکل انجام داد؟ این گوشه ها گاهی اوقات می توانند به سختی قابل دسترس باشند، اما قفسه ای با شکل L به شما اجازه می دهد تا هر چیزی را که خواستید پیدا کنید، به راحتی ببینید. تصویر بالا نمونه خوبی از نصب شلف چوبی در کنج دیوار آشپزخانه است. شاید خواندن مطلب درباره کابینت گوشه آشپزخانه نیز برایتان جالب باشد.

 

شلف دیواری ساده برای گوشه آشپزخانه

 

مدل باکس آشپزخانه

 

عکس شلف آشپزخانه

پر کردن فرورفتگی های آشپزخانه با نصب شلف دیواری

گاهی اوقات همه چیزهایی که شما نیاز دارید (یا واقعا می خواهید) با نصب شلف دیواری ساده به راحتی در دسترس قرار می گیرند. بیش ترین فضای ذخیره سازی شما در قسمت های فرورفته و بدون استفاده خواهد بود. شما می توانید لوازم و وسایل مرتبط با هم را در این فضا نظم دهی نمایید.

 

چیدمان شلف آشپزخانه

چیدمان شلف آشپزخانه

در کنار انتخاب مدل شلف آشپزخانه و محل مناسب نصب آن، تصمیم‌گیری درباره تزیین شلف آشپزخانه و خرید دکوری برای باکس ها نیز ضروری است. اگر از این شلف ها به عنوان جای دکوری کابینت استفاده می کنید باید به فکر وسایل دکوری شیک برای تزیین باکس آشپزخانه باشید. اما اگر این باکس ها نقش کابینت را برای‌تان دارند، مدل چیدمان وسایل و مرتب بودن فضا اهمیت زیادی دارد. چون برخلاف کابینت، شلف آشپزخانه درب نداردو روباز است. بنابراین باید از نظر بصری همیشه و مرتب و زیبا به نظر برسد. دباره مدل چیدمان شلف این مطلب از چیدانه را حتما بخوانید.

 

باکس تزیینی آشپزخانه

در پایان:

در این مقاله مدل های مختلف باکس آشپزخانه را دیدیم و نشان دادیم که شلف های دیواری آشپزخانه را کجاها می توان نصب کرد. نظر شما درباره ایده شلف آشپزخانه چیست؟ آیا از انواع شلف برای آشپزخانه منزل تان استفاده می کنید؟ نظرات خود را درباره آشپزخانه شلف دار با چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه