Chidaneh.com placeholder image

معماران معروف ایرانی، دو سبک از دو معمار جوان!

به قلم: گلنار

بدون شک یکی از عوامل اصلی آرامش، پیشرفت و رشد اساسی هر فرد محیط است. محیط چه از جنبه فیزیکی و چه از جنبه روانی می‌تواند تأثیرات چشمگیری در میزان کیفیت زندگی هر فردی داشته باشد. نقش معماران در ایجاد بالاترین کیفیت زندگی برای افراد به‌مانند نقش هوا برای ادامه زندگی، مؤثر و حیاتی است؛ به همین منظور است که انتخاب معماران متخصص و سازندگان کارآزموده برای ایجاد فضایی باکیفیت باید اولویت هر ساخت و سازی، خواه کلان و خواه کوچک و خرد باشد. معماران برجسته این بار نیز طبق روال گذشته به معرفی دو “طراح ماه" می پردازد تا بتوانید با متخصصین این حوزه، دیدگاه ها و نظراتشان بیش تر آشنا شوید.

معماران معروف ایرانی

قالیشویی ادیب

چه کسانی هستند؟

آرتور امید آذری

  • فارغ‌التحصیل از دانشگاه هنرهای زیبا و پژوهشگر دوره تخصصی دکتری معماری
  • مدیر و موسس دفتر معماری AOA
  • موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

ایمان شفیعی

  • فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه سوره تهران
  • مدیر و موسس دفتر معماری شفیعی
  • موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

سبک کاریشان چیست؟

آرتور امید آذری : معماری ایرانی، با مفاهیم و اصول ماندگار خویش همواره منبع الهام، تولید ایده و ذهنیت طراحی‌ های آرتور امید آذری است. تلفیق جانمایه و هویت معماری ایرانی و روش‌های نوین در طراحی و ساخت برای معاصر سازی بستر معماری همواره مدنظر بوده است.

ایمان شفیعی
پروژه داروگ
ایمان شفیعی

ایمان شفیعی
مطب دندانپزشکی آرمان
ایمان شفیعی

ایمان شفیعی : آنچه من در کار خود به دنبال آن هستم تولید معماری به‌ عنوان عاملی پیونددهنده است. معماری‌ ای که همواره تلاش می‌ کند تا در میانه عوامل مختلف و بعضا متضاد جای گیرد؛ مابین زمینه و ابژه، مابین فرد و جامعه، مابین درون و بیرون؛ بنابراین معماری برای من یک مدیوم ارتباطی است و از این حیث می‌ تواند نقش مهمی را در تولید ساختارهای فرهنگی- اجتماعی ایفا کند. برای رسیدن به این نقش، تلاش می‌ کنم تا از تصورات از پیش پنداشته شده اجتناب کرده و روش‌ هایی را توسعه دهم که از پژوهش در باب ساختارهای سازمان دهنده منتج می‌ شوند.

چه دیدگاهی نسبت به معماری دارند؟

آرتور امید آذری : ساده گرایی همراه با معناگرایی به غنای فضای معماری می‌انجامد. نور، سایه، رنگ و بافت می‌توانند حرکت، سیّالیت و پویایی آفریده و به فضا نیز حیات و سرزندگی اعطا کنند. در این راستا استفاده از عناصر دیرینه‌ای مانند آب، گیاه و زمزمه پرندگان نیز مؤثر است.

ایمان شفیعی
مطب دندانپزشکی آرمان
ایمان شفیعی

ایمان شفیعی
پروژه داروگ
ایمان شفیعی

ایمان شفیعی : به اعتقاد من، معماری یک مسئله فرهنگی است؛ بنابراین معمار به‌ عنوان کنشگری که بر مناسبات فرهنگی و اجتماعی جامعه خود اثر می‌گذارد باید دارای ویژگی‌هایی چون خودآگاهی، پرسش گری و توجه ویژه به وجه انتقادی در آثارش باشد. این ویژگی‌ ها به‌ خصوص در آغاز هزاره سوم و تغییر و تحولات جهانی نمود بارزتری پیدا کرده است. معماری معاصر یک معماری پیوسته و هتروژن است که دائما به تولید گفتمان‌ های تازه دست می‌ زند. از این حیث معماری یک مسئله کلان است که می‌ باید در هر مقیاسی آزمایش شود و تلاش کند تا به مسئله خود پاسخ دهد؛ از تولید یک ابژه تا معماری داخلی و از معماری یک ساختمان تا معماری یک شهر.

اگر تمایل دارید پروژه خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ارسال نمایید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

منبع : مجله منزل | نویسنده : ثمین فراهانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Reyhan در تاریخ 19 خرداد 1402
من امسال پایه نهم و میخوام انتخاب رشته بکنم و به معماری نقشه کشی گرایش دارم واقعا با خوندن این مقاله انگیزم بیشتر شد امیدوارم منم یه روز معمار موفقی بشم

ثبت دیدگاه