Chidaneh.com placeholder image

معروف ترین مکان های دیدنی دنیا برای سلفی گرفتن!

به قلم: گلنار

عکس گرفتن همیشه از محبوب ترین و لذت بخش ترین کارهای ما بوده و تولید و ساخت موبایل های هوشمند امروزی با کیفیت های عالی نیز، این فرصت را در اختیار عکاسان غیر حرفه ای قرار داده تا در همان موقعیتی که هستند خوشحالی و لذت خود را با تعداد زیادی از مخاطبان صفحات مجازی به اشتراک بگذراند. “عکس سلفی" پدیده جدید اما آشنایی در عکاسی است که جای خود را در دل همه باز کرده و حتی به یکی از موضوعات مهم در صنعت گردشگری تبدیل شده است. به این صورت که 219 میلیون عکس که در اینستاگرام، در فاصله اکتبر 2010 تا ژانویه 2015 منتشر شده بود مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مکان هایی که آن عکس های سلفی گرفته شده بودند، لیستی از محبوب ترین مکان های دنیا برای گرفتن عکس سلفی به دست آمد. در ادامه با این لیست بیشتر آشنا خواهید شد.

اولین عکس سلفی

سرویس خواب بالسا

اولین عکس سلفی

تاریخچه سلفی گرفتن  

عکس سلفی به عکسی گفته می شود که فرد از خودش می گیرد. واژه “سلفی" برای اولین بار در سال 2002، توسط یک مرد استرالیایی ابداع شد اما نخستین عکس های سلفی به سال 1839 باز می گردد که توسز یک شیمیدان مقیم فیلادلفیا از خودش گرفته شد. در آن زمان تجهیرات عکاسی بسیار محدود بود و مسلما کسی نمی‌ توانست با گرفتن گوشی هوشمند به سمت خودش، به آسانی عکسی از خود بگیرد. به همین خاطر او پوشش لنز را برداشت و به سرعت در مقابل دوربین عکاسی قرار گرفت، یک دقیقه‌ ای در مقابل دوربین ایستاد، تا عکسش ثبت شود. همچنین تصاویر دیگر به دست آمده از اولین عکس های سلفی در سال های 1800 تا 1900 حاکی از آن است که صاحبان عکس با کمک آینه توانسته بودند عکس های خود را ثبت کنند. در ادامه با لیست ما همراه باشید.

عکس سلفی با پل لندن

عکس سلفی با پل لندن

10. پل لندن

پل لندن با ثبت 3820 عکس سلفی رتبه ده ار در این لیست به خود اختصاص داده است. این مکان به عنوان محبوب تریتن پل دنیا برای گرفتن عکس سلفی شناخته می شود.

عکس سلفی در نیویورک

عکس سلفی در نیویورک

9. Top of the Rock نیویورک

در این مکان 4290 عکس سلفی به ثبت رسیده است. این مکان که نقطه ای برای تماشای مناظر شهر نیویورک است رتبه نهم لیست ما را تشکیل می دهد.

عکس سلفی با آمفی تاتر رم

عکس سلفی با آمفی تاتر رم

8. آمفی تاتر رم 

معروف ترین بنا دوران باستان با ثبت 4670 عکس سلفی در جایگاه هشتم قرار گرفته است. این مکان همچنین در بین پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان قرار دارد.

عکس سلفی در دیزنی لند پاریس

عکس سلفی در دیزنی لند پاریس

7. دیزنی لند پاریس 

دیزنی لند پاریس با 4740 عکس سلفی به ثبت رسیده، در رتبه هفتم قرار گرفته است. مسلما عکس با شخصیت های کارتونی مورد علاقه هر فرد، از جذابیت های این مکان محسوب می شود.

عکس سلفی با کلیسای ساگرادا فامیلیا

عکس سلفی با کلیسای ساگرادا فامیلیا

عکس سلفی با کلیسای ساگرادا فامیلیا

6. ساختمان ساگرادا فامیلای بارسلونا 

در این کلیسا 4970 عکس سلفی به ثبت رسیده و جایگاه ششم را دراختیار دارد. با این که ساخت این کلیسا هنوز به اتمام نرسیده، اما یکی از جذاب ترین مکان ها برای سلفی گرفتن محسوب می شود.

عکس سلفی در ساختمان امپایر استیت

عکس سلفی در ساختمان امپایر استیت

عکس سلفی در ساختمان امپایر استیت

5. امپایر state نیویورک 

این ساختمان که 381 متر ارتفاع دارد، با 8430 عکس سلفی جایگاه پنجم لیست را به خود اختصاص داده است.

عکس سلفی با برج ساعت لندن

عکس سلفی با برج ساعت لندن

4. ساعت بیگ بن لندن 

8780 عکس سلفی با این مکان زیبا گرفته شده است. برج بیگ بن از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن محسوب می شود.

عکس سلفی با برج خلیفه دبی

عکس سلفی با برج خلیفه دبی

3. برج خلیفه دوبی 

برج خلیفه دبی در رتبه سوم لیست قرار گرفته است. این آسمان خراش 8860 عکس سلفی را برای خود به ثبت رسانده است.

عکس سلفی  در دیزنی لند فلوریدا

عکس سلفی  دردیزنی لند فلوریدا

2. دیزنی لند فلوریدا 

این مکان هم مانند دیزنی لند پاریس افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند که این کار 9870 عکس سلفی را به ثبت رسانده و جایگاه دوم را دارد.

عکس سلفی با برج ایفل

عکس سلفی با برج ایفل

عکس سلفی با برج ایفل

عکس سلفی با برج ایفل

1. برج ایفل پاریس

و رتبه اول لیست به برج ایفل تعلق می گیرد. این برج مکان اول را با ثبت 10700 عکس سلفی به دست آورده و بدون شک یکی از زیباترین برج های دنیا بوده، هست و خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :

​منبع : CNN travel | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه