Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون به سبک خودتان را در نوروز افتتاح کنید!

حتما برای همه ما پیش آمده که به دنبال تغییرات در دکوراسیون منزل خود باشیم. بارها کتاب، سایت ها و مجلات دکوراسیون داخلی را مروره کرده ایم و حتی شده از میان آن ها نمونه ای را برای خانه یا اتاق خود انتخاب کرده باشیم. بعد از آن دست به کار شده ایم و تغییرات مورد نظرمان را، حتی دقیقا مشابه ان چه دیده بودیم پیش بردیم. اما در نهایت نتیجه کار و نمونه اصلی تفاوت بسیار پیدا کرده و به دلمان ننشسته است. در بسیاری از موارد علت این اتفاق این است که فقط در حال کپی کردن از ایده و طرح دیگری بوده ایم بدون آن که بدانیم خودمان چه چیزی را می پسندیم! البته بهتر است بگویم بدون آن که بدانیم “سبک شخصی" ما چیست! با نزدیک شدن به نوروز و حال و هوای سال جدید، تلاش و تکاپو برای ایجاد این تغییرات بسیار بیش تر شده بنابراین من در این مطلب می خواهم یک روش ساده اما جالب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر آن چه را که دوست دارید برای نوروزتان خلق کنید.

فیلم نت

سبک های دکورسیون داخلی بسیار زیادی وجود دارند : از مدرن و کلاسیک گرفته تا سنتی و مدیترانه ای. ممکن است بعضی از افراد یکی از همان سبک های رایج و معروف به عنوان سبک شخصی خود برگزینند. اما کاملا برعکس بعضی هستند که نمی توانند یک سبک را انتخاب کنند و دوست دارند به روش خودشان منزل را دکور کنند. اگر شما در دسته دوم قرار گرفته اید اصلا نگران این موضوع نباشید. با انجام چهار مرحله زیر به هدفتان خواهید رسید. ابن کار ساده است اما با یادگیری اصول ساده تر هم می شود.

مرحله اول

ابتدا سعی کنید که اکثر سبک های مهم و معروف در دکوراسیون و طراحی داخلی را بررسی کنید. این کار را هم می توانید با مطالعه انجام دهید و هم با دیدن تصاویر مربوط به هر سبک. سپس از میان همه تصاویری درموردسان مطالعه کردید آن ها را که بیش تر دوست دارید ویا برایتان جذاب بوده اند را جدا کنید. این نکته را فراموش نکنید که تصاویر حتما نباید درمورد دکوراسیون باشند! شما می توانید عکس منظره، یک تابلوی هنری، و حتی یک پارچه قدیمی را در این دسته قرار دهید. زیرا سبک شخصی شما از تمامی آن چه که به آن علاقه دارید خلق خواهد شد. سپس جدولی همانند جدول بالا تهیده کرده و نام سبک ها و ایده ها در آن بنویسید.

مرحله دوم

این مرحله را باید با دقت زیادی انجام دهید. به این صورت که تصاویر از قبل انتخاب شده را به دقت نگاه کنید و ببینی که در هر تصویر چه موضوعی نظر شما را به خود جلب کرده بوده است. در هر دکوراسیون و یا اثر هنری شما از چه عنصری خوشتان آمده است. ممکن است در یک تصویر از دکوراسیون به سبک مدرن شما مبلمان را پسندیده باشید و در تصویر دکوراسیون به سبک سنتی وسایل عتیقه و قدیمی نظرتان را جلب کرده باشد. سپس در جدولتان زیر هر کدام از سبک ها ویژگی های مشخص شده را بنویسید. این نکته را یادآوری کنم که سعی کنید تعداد تصاویر محدود و کمی را انتخاب نمایید زیرا تعداد زیاد نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه بیش تر باعث آشفتگیتان خواهد شد.

مرحله سوم 

پس از آن که تمامی مراحل بالا را انجام دادید، نام سبک ها و ایده های بالای جدول را خط بزنید. آن چه که در کادر آبی باقی مانده همان چیزهایی است که سبک شخصی شما را به وجود خواهند آورد. اگر دو مرحله قبل، به خصوص مرحله اول را با دقت، تمرکز و حوصله زیادی انجام دهید، نتایج حاصل در این مرحله دقیق تر و بهتر خواهند بود. به دلیل این که ممکن است موارد موجود در کادر آبی تعداد زیادی را دربربگیرند، می توانند آن هایی را که برایتان مهم تر هستند و یا فکر می کنید هزینه کم تری را در بردارند انتخاب نمایید.

مرحله آخر 

مسلما این سوال پیش خواهد آمد که نتیجه کار از قسمت های گلچین شده در دکوراسیون های مختلف به دست آمده و ممکن است با یکدیگر تناسب و هم خوانی نداشته باشند. من برای حل این مشکل وارد کردن رنگ و بافت را به شما پیشنهاد می کنم. به این صورت که عکس های انتخاب شده نهایی را در فتوشاپ یا هر نرم افزار مربوط دیگری که می شناسید وارد کرده و رنگ های موجود در آن تصویر را یکی یکی پیدا کنید. مانند تصاویر بالا خواهید دید که رنگ ها در کنار هم یک مجموعه و پالت رنگی کاملی را تشکیل می دهند که شما می توانید متناسب با سایر قسمت های دکوراسیون بهترینشان را انتخاب نمایید. اگر مانند آخرین تصویر، در کنار هر رنگ پارچه و بافت مورد علاقه تان را نیز بنشانید، این روش کامل تر شده و دیگر تناقضی وجود نخواهد داشت. 

کلام آخر : تحقیق و بررسی ویژگی های سبک های مختلف ممکن است کاری زمان بر و وقت گیر باشد اما اگر واقعا تمایل دارید به سبک شخصی خودتان برسید لازم است که برای آن وقت بگذارید. روش انجام شده حتما نباید با پرداخت هزینه های زیاد و خرید وسایل گران انجام شود، شما با همان وسایل و امکاناتی که در اختیار دارید و صرفا چند تغییر کوچک می توانید این مراحل را انجام دهید.

چیدانه مانند هر سال با کمپین نوروزی سی قاب تا بهار در ۳۰ روز همراه شما خواهد بود تا بتوانیم خانه هایمان را همراه با بهار زیبا، نو و دیدنی کنیم. هر روز با یک مطلب نوروزی ما را دنبال کنید.

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه 

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه