فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید!

فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید!

به قلم: کیمیا مرادی

فنگ‌شویی یک باور چینی قدیمی است که معتقد است اشیا و به طور کلی خانه‌های ما بازتابی از خود ما هستند. این باور از اعتقاد تائوئیست به “چی" که شکلی از انرژی کیهانی است و در همه‌جا و همه‌چیز جریان دارد نشات می‌گیرد. احتمالا متوجه شده‌اید که تمرین‌کنندگان فنگ‌شویی برای اتصال به طبیعت علاقه و توجه خاصی به گیاهان دارند .

قالیشویی ادیب

اما نظر فنگ شویی در مورد گیاهان چیست؟ از نظر فنگ شویی محل قرار گیری گیاهان آپارتمانی از نوع گیاه مهم تر است. گیاهان موجوداتی دوست‌داشتنی هستند که دفتر کار یا منزل شما را سرشار از انرژی می‌کنند. با ما در چیدانه همراه باشید. می‌خواهیم به کمک کارشناسان مجموعه های پلنت به شما آموزش دهیم چطور از تمام انرژی خوب گیاهان استفاده کنید!

گیاهان خانگی خوب در فنگ شویی

قبل از هرچیز باید بدانید که یک گیاه سرحال و شاداب انرژی بهتری را نسبت به یک گیاه بامبو در حال مرگ برایتان به ارمغان می‌آورد. نکته بعدی در مورد انرژی گیاهان محل قرارگیری آن‌هاست. چرا که نوع گلدان و محل قرارگیری بیشترین تاثیر را بر روی انرژی گیاهان خانگی از نظر فنگ‌شویی می‌گذارد.

بر اساس اصول فنگ‌شویی مکانی که برای گیاهان در نظر گرفته شده شرق یا جنوب شرقی خانه است. گیاهان خوبی که فنگ‌شویی به ما توصیه می‌کند تا در خانه از آن‌ها نگهداری کنیم از قرار زیر هستند:

یشم(crassula ovata): که در سال نو چینی به عنوان رفاه و برکت هدیه داده می‌شود.

پاچیرا (pachira aquatica): که این گیاه هم بعنوان نماد ثروت و رفاه در منزل نگهداری می‌شود و به صاحبان مشاغل هدیه داده میشود. مدل ساقه بافت این گیاه پرطرفدار است و نماد پیوستگی و طول عمر است.

بامبو خوش شانس (lucky bamboo)( deracaena sanderiana) :که به تعداد فرد سه عددی تا نه عددی در ظرف شیشه‌ای نگهداری می‌شود.

مطالب بیشتر: فنگ شویی، کلید آسایش آپارتمان شما

گیاهان خانگی بد در فنگ شویی

هیچ گیاه بدی وجود ندارد در واقع این نوع و میزان انرژی گیاهان است که گاهی مناسب یک فضا نیست. به طور مثال گیاهان کاکتوس انرژی زیادی دارند و ممکن است برای بعضی از فضاها مناسب نباشند؛ به طور مثال برای اتاق خواب. گیاه دیگری که می‌شود مثال زد ماری یا شمشیر جورج مقدس یا همان زبان مادرشوهر خودمان است! اگر این گیاه در جای مناسبی قرار بگیرد نه تنها انرژی بدی را به فضا انتقال نمی‌دهد بلکه انرژی محافظتی بسیار بالایی خواهد داشت.

مطالب بیشتر: 9 اشتباه فنگ شویی که نباید مرتکب شد!

محل قرارگیری گیاهان آپارتمانی در منزل برای فنگ شویی

جهت ها در حرکت انرژی چی بسیار تاثیر گذار هستند. بهتر است گیاهان را جلوی پنجره های شرقی، جنوب شرقی و جنوبی قرار دهید. از قرار دادن تعداد زیادی گیاه جلو پنجره های شمالی، شمال شرقی، شمال غربی و جنوب غربی اجتناب کنید. البته استفاده از تعداد کمی گلدان بلامانع است. در واقع قرار دادن گیاهان در مناطق مختلف منزل در فنگ‌شویی براساس تعامل پنج عنصر چوب، آتش، زمین، فلز و آب است. از گیاهان خود به خوبی مراقبت کنید! بعد از مدتی متوجه خواهید شد که گیاهان در عین هماهنگی با دکور شما برایتان شادی به ارمغان می‌آورند.

برای پیدا کردن گیاهان مورد نظر در فنگ شویی می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

اگر به فنگ‌شویی گیاهان علاقمندید می‌توانید مقالات گیاهان فضای باز، فنگ‌شویی برای دکوراسیون و گل‌های آپارتمانی را نیز بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه