Chidaneh.com placeholder image

ابعاد استاندارد کوسن مبل، نکات کوچک اما مهمی که باید به آن‌ها توجه کرد.

به قلم: پریچهر رضوی

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییراتی در دکوراسیون سالن پذیرایی، تغییر کوسن مبل‌ها است. کوسن‌های مبل علاوه بر آن که جلوه مبل‌ها را دوچندان می‌کنند، می‌توانند یکی از المان‌های کاربردی برای ایجاد تغییرات و متفاوت‌تر کردن فضا محسوب شوند. یکی از نکاتی که در انتخاب کوسن بسیار حائز اهمیت است، ابعاد استاندارد کوسن مبل و همخوانی آن‌ها با مبل شماست. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کوسن و عواملی که بر انتخاب اندازه و ابعاد استاندارد کوسن مبل تاثیر می‌گذارند، بیشتر آشنا کنیم.
 

چه عواملی بر ابعاد استاندارد کوسن مبل تاثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر ابعاد استاندارد کوسن مبل تاثیر می‌گذارند؟

رنگ، طرح، اندازه و ظاهر یک مبل می‌تواند از جمله عواملی باشد که می‌تواند بر ابعاد استاندارد کوسن مبل موثر باشد و باید نسبت به همین المان‌های طاهری اندازه مناسب کوسن را برای مبل انتخاب کرد. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل خواهیم پرداخت.
بیشتر بخوانید: رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل
 

تابلو فرش ریحان
نوع مبل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

نوع مبل

طراحی و نوع مبل یکی از المان‌هایی است که در انتخاب ابعاد استاندارد کوسن مبل باید به آن توجه کنید. معمولا برای مبل‌هایی که پشتی بلندی دارند بهتر است از کوسن‌هایی با ابعاد کوچک و مربعی استفاده کرد. اما میبل‌هایی که پشتی کوتاهی دارند و نشستن روی آن‌ها ممکن است کمی کمر را اذیت کند، استفاده از کوسن‌های مستطیل شکل و بزرگ که می‌توان از آن‌ها به عنوان پشتی استفاده کرد گزینه مناسبی خواهد بود. 

طول مبل

هنگامی که قصد دارید تعدادی کوسن روی مبل خود قرار دهید باید توجه داشته باشید که ابعاد آن به گونه‌ای نباشد که کاملا فضای نشیمن روی مبل را اشغال کند و جلوه آن را نیز بپوشاند. به طور مثال اگر ترکیبی از مبل‌های تک نفره سه نفره و دونفره دارید، بهتر است کوسن‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر را روی مبل‌های سه نفره و دونفره که طول بیشتری دارند بگذارید و کوسن‌هایی با ابعاد کوچک‌تر را برای جلوه دادن به مبل‌های تک نفره انتخاب کنید.
 

عمق مبل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

عمق مبل

عمق مبل نیز یکی دیگر از عواملی است که هنگام انتخاب ابعاد استاندارد کوسن مبل باید به آن توجه داشته باشید. نشیمن برخی از مبل‌ها بسیار عمیق هستند و هنگامی که روی آن‌ها می‌نشینیم کاملا در مبل فرو می‌رویم. اگر چنین مبلی دارید برای آنکه مهمانانتان احساس راحتی بیشتری داشته باشند، بهتر است از کوسن‌های بزرگ برای ایجاد تکیه‌گاهی بلند تر استفاده کنید.
مطالب پیشنهادی: کوسن برای مبل کرم، رنگ‌های شاد برای زمینه خنثی
 

کاربرد انواع کوسن با ابعاد و اندازه‌های مختلف

کاربرد انواع کوسن با ابعاد و اندازه‌های مختلف

برای آنکه هنگام انتخاب ابعاد استاندارد کوسن دید جامع‌تری داشته باشید و بتوانید سنجیده‌تر تصمیم بگیرید، بهتر است با انواع کوسن و کاربردهای هریک آنایی پیدا کنید. در ادامه به بررسی انواع کوسن و کاربردهایی که هریک می‌توانند داشته باشند، خواهیم پرداخت.
 

کوسن‌های مربع شکل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

کوسن‌های مربع شکل

کوسن‌های مربع شکل یکی از معمول‌ترین انواع کوسن هستند که تقریبا می‌توان گفت برای هر نوع مبلی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. اگر قصد دارید تا کمترین ریسک را هنگام انتخاب کوسن برای مبل‌هایتان داشته باشید،‌ از کوسن‌های مربعی شکل غافل نشوید. معمولا ابعاد استاندارد کوسن مبل مربعی شکل برای هر ضلع 40 یا 60 سانتی‌متر است.
 

کوسن‌های دایره‌ای شکل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

کوسن‌های دایره‌ای شکل

کوسن‌های دایره‌ای شکل جلوه متفاوت و خاصی به مبل‌های شما می‌بخشند. کوسن‌های دایره‌ای شکل برای هر مبلی مناسب نیستند و بهتر است قبل از انتخاب از همخوانی آن‌ها با سبک و طراحی مبل خود اطمینان حاصل کنید. ابعاد استاندارد کوسن مبل دایره‌ای شکل معمولا 35 سانتی‌متر است.
بیشتر بخوانید: انواع کوسن، ساده یا طرحدار؟
 

کوسن‌های مستطیل شکل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

کوسن‌های مستطیل شکل

کوسن‌های متطیل شکل نسبت به انواع کوسن‌های مربعی کمتر رایج هستندو اما با این حال به دلیل کاربردی بودن و ظاهر منحصربه‌فردی که دارند، مورد پسند بسیاری از طراحانی خواهند بود که طرفدار طراحی‌های داخلی جسورانه و متفاوت هستند. اگر می‌خواهید ابعاد مبل‌هایتان بزرگ‌ترجلوه کند از کوسن‌های مستطیل شکل استفاده کنید. این نوع از کوسن‌ها طول مبل بیشتر نشان می‌دهند. ابعاد استاندارد کوسن مبل مستطیلی شکل معمولا ابعادی حدود 35 در 55 سانتی متر است.
 

کوسن‌های استوانه‌ای شکل، ابعاد استاندارد کوسن مبل

کوسن‌های استوانه‌ای شکل

کمتر پیش می‌آید که از این نوع کوسن‌ها روی مبل‌ها مشاهده کنید. ظاهر غیر متعارف کوسن‌های استوانه‌ای باعث شده تا کمتر کسی تمایل داشته باشد از آن برای تزیین مبل‌های خود استفاده کند. اما این کوسن‌ها جلوه‌ای کاملا متفاوت و خاص به مبل‌های شما می‌بخشند و گزینه مناسبی برای دکوراسیون‌هایی با سبک کلاسیک یا سنتی هستند. این نوع کوسن‌ها به دلیل آنکه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند ابعاد استانداردی نداشته و ابعاد آن کاملا به نوع مبل و سلیقه شما بستگی خواهد داشت.
مطالب پیشنهادی: کوسن فانتزی و جدید، مراحل ساخت کوسن در خانه با کمترین هزینه
 

ابعاد استاندارد کوسن مبل

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، ابعاد کوسن‌ها و شکل و طراحی آن‌ها می‌تواند جلوه‌ای کاملا متفاوت به مبل‌ها ببخشد و انتخاب ابعاد استاندارد کوسن مبل یکی از مواردی است که توجه به آن می‌تواند زیبایی کوسن‌ها در کنار مبل‌ها را دوچندان کند. در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انواع کوسن، ابعاد استاندارد آن و عواملی که بر انتخاب ابعاد آن‌ها موثر است، بررسی کنیم تا شما هنگام انتخاب کوسن برای مبل‌هایتان دید وسیع‌تری داشته باشید و در این زمینه تصمیمی سنجیده‌تر بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه