Chidaneh.com placeholder image

کالای خواب ضد حساسیت، کدام جنس‌ها با پوست حساستان سازگارند؟!

به قلم: گلنار

در این مقاله از وب‌سایت چیدانه قصد داریم تا با همراهی مجموعه لایکو شما را با عوامل بروز حساسیت و کالای خواب ضد حساسیت که باعث جلوگیری از ایجاد حساسیت می‌شوند و ویژگی‌های آن آشنا نماییم. پس اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دائماً با کالای خواب خود مشکل دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به‌طور کامل تمامی موارد را در این مورد بررسی نماییم.

خرید کالای خواب ضد حساسیت

عوامل ایجاد حساسیت

بسیاری از عوامل در به وجود آمدن حساسیت دخیل هستند اما مهم‌ترین این عوامل که در هنگام خواب باعث بروز حساسیت می‌شود، موجودات بسیار ریزی هستند که کنه نامیده می‌شوند. کنه‌ها با زندگی کردن در رختخواب ما پروتئینی تولید می‌کنند که در بسیاری از افراد باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

سرویس خواب بالسا

مورد دیگر گردوغبارها هستند که تقریباً در هر مکانی با ما همراه هستند و تنها می‌توان به‌طور موقت آن‌ها را از بین برد. این گردوغبارها نیز دلیلی دیگری هستند برای خرید کالای خواب ضد حساسیت.

لازم است بدانید که کپک‌های آزار دهنده نیز ممکن است با زندگی کردن بر روی تشک‌ها و بالش‌های فومی باعث به وجود آمدن حساسیت در افراد شوند.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع تشک طبی فنری
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

مواد به کاررفته در تولید کالای خواب نیز از موارد ایجادکننده حساسیت می‌باشند که البته این مورد تنها در درصد کمی از افراد اتفاق می‌افتد و نسبت به موارد قبلی احتمال قرار گرفتن در معرض حساسیت کمتر است.

کارشناسان در مجموعه لایکو  می‌گویند تمامی عواملی که پیش‌تر نام‌برده شد در صورت خرید کالای خواب ضد حساسیت، رفع می‌شوند و خطری ما را از بابت بروز حساسیت تهدید نمی‌کند.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع مدل بالش و تشک‌های باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

کالای خواب ضد حساسیت چیست؟

اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خواب تجربیات ناخوشایندی مانند ایجاد خارش و آبریزش بینی و سردرد و یا مشکلات تنفسی دارید احتمالاً شما دچار حساسیت ناشی از کالای خواب شده‌اید.

لازم است بدانید داروهای ضد حساسیتی که معمولاً تجویز می‌شوند، تنها تسکین موقتی بر این مشکلات هستند اما اگر به فکر رفع دائمی این مشکلات هستید باید در ابتدا عوامل حساسیت‌زا را از بین ببرید.

بنابراین باید کالای خوابی را خریداری کنید که از جنس مناسبی باشد و در جلوگیری از ایجاد حساسیت به شما کمک کند.

ویژگی های کالای خواب ضد حساسیت

مواد به‌کاررفته در تولید کالای خواب ضد حساسیت

مواد تشکیل‌دهنده تشک‌هایی که معمولاً افراد استفاده می‌کنند، می‌تواند حساسیت شما را تشدید کند. تشک ضد حساسیت باید از پارچه و فوم از نوع طبیعی ساخته شود و همچنین اجازه ایجاد محیط گرم و مرطوب برای رشد کنه و قارچ را ندهد و از مواد شیمیایی تشدیدکننده حساسیت استفاده نکند.

تمامی الیاف و پارچه‌های طبیعی مانند نخ، بامبو، تنسل، کشمیر و … از نوع طبیعی الیاف‌ها می‌باشند که از به وجود آمدن حساسیت جلوگیری می‌کنند و امکان تنفس طبیعی و باکیفیت را برای شما ایجاد می‌کند.

مواد دیگری که در ساخت کالای خواب ضد حساسیت استفاده می‌شود، فوم لاتکس می‌باشد که قابلیت ضد آلرژی را دارد و تجربه‌ای خوشایند در هنگام خواب برای شما ایجاد می‌کند.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع مدل بالش و تشک‌های باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

چه زمانی باید کالای خواب ضد حساسیت تعویض شود؟

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، کالای خواب به دلیل موادی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود پس از مدتی امکان رشد و تکثیر باکتری و میکروب‌ها در این کالاها وجود دارد و باید هر 8 سال تعویض شوند تا از شر این موجودات آزاردهنده راحت شوید.

اما این تمام ماجرا نیست زیرا شما می‌توانید با خرید کالای خواب ضد حساسیت مدت‌زمان استفاده از این کالاها را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید و نگرانی از بابت باکتری‌های حساسیت‌زا نداشته باشید.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع مدل بالش و تشک‌های باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

ویژگی‌های کالای خواب ضد حساسیت

اکنون‌که با دلایل استفاده از کالای خواب ضد حساسیت آشنا شدید، لازم است که با ویژگی‌های آن نیز آشنا شوید تا بتوانید برای خرید کالای خواب مد نظر خود تصمیم بهتری بگیرید:

  • پارچه و مواد ضد حساسیت: مهم‌ترین نکته در خرید کالای خواب این است که دقت کنید در ساخت آن از چه موادی استفاده‌شده است و چگونه این مواد می‌توانند از بروز حساسیت جلوگیری کنند.
  • گردش هوا فوق‌العاده: همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، در تشک‌ها و دیگر کالاهای خواب، باکتری‌ها و میکروب‌ها رشد می‌کنند و ما برای جلوگیری از این اتفاق باید گردش هوا را در حد فوق‌العاده‌ای نگه‌داریم تا شاهد این اتفاق ناخوشایند نباشیم.
  • جلوگیری از تعریق: در تولید کالای خواب ضد حساسیت از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که به دلیل گردش هوا از تعریق جلوگیری می‌کنند و تجربه خوابی لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • امکان شست‌وشو: در خرید تشک و دیگر کالاهای خواب باید به این نکته توجه نمایید که محافظ آن‌ها قابل‌شست‌وشو باشند و نگرانی از بابت شست‌وشو آن‌ها وجود نداشته باشد.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع مدل بالش و تشک‌های باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

انواع کالای خواب ضد حساسیت

اکنون‌که متوجه شدید باید کالای خوابی را خریداری کنید که در ساخت آن از مواد ضد حساسیت استفاده‌شده باشد، بد نیست که با انواع این مواد تشکیل‌دهنده آشنا شوید:

لاتکس

کالای خواب ضد حساسیت لاتکس مناسب افرادی می‌باشد که دچار حساسیت می‌باشند و به دنبال تجربه خوابی راحت و بی‌دردسر هستند. اگر کالای خواب لاتکس را انتخاب نمایید امکان دچار شدن به کمردرد را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از بروز حساسیت جلوگیری کنید.

همچنین لازم است بدانید که لاتکس از جمع‌آوری گردوغباری جلوگیری به عمل می‌آورد.

مموری فوم

مموری فوم که نام دیگر آن ویسکو- الاستیک می‌باشد و در هنگام خواب فرم به شکل بدن شما درمی‌آید که بازگشت به شکل اولیه در زمستان سریع‌تر از تابستان می‌باشد. کالای خواب ضد حساسیت مموری فوم از بهترین انواع کالای خواب می‌باشد که از بروز حساسیت جلوگیری می‌کند.

تشک‌های فنری

این کالای خواب ضد حساسیت که دارای فنر می‌باشد برای افرادی که اغلب دچار حساسیت می‌شوند بسیار تأثیرگذار می‌باشد و به رفع حساسیت کمک می‌کند. تشک‌های فنری دارای فضایی هستند که گردوغبارها درون آن جمع می‌شوند و باعث بروز حساسیت نمی‌شوند.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
انواع مدل بالش و تشک‌های باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

سخن پایانی

در این مقاله شما را با عوامل ایجاد حساسیت، معرفی کالای خواب ضد حساسیت، ویژگی‌های آن و همچنین انواع این کالا ها آشنا نمودیم و به‌طور کامل در مورد رفع عوامل حساسیت‌زا به‌منظور تجربه خوابی راحت و بی‌دردسر صحبت نمودیم.

در پایان از شما سپاس گذاریم که تا انتها ما با همراه بودید و از شما دعوت می‌کنیم که سؤالات و نظرات خود را در مورد این کالاهای ضد حساسیت با متخصصین در مجموعه لایکو  در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ سؤال خود را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط:

نویسنده: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه