Chidaneh.com placeholder image

معماری داخلی کلاسیک، این اصول به راحتی در خانه شما اجرا می شود!

به قلم: گلنار

تغییر دکوراسیون داخلی جزو مواردی است که نباید با هر سبک و روشی صورت یابد و لازم است که تناسب سلیقه در هر مرحله آن رعایت شود. بنابراین برای به کار بردن هر سبکی در طراحی داخلی باید دانش و تجربه کافی در این زمینه وجود داشته باشد تا نتیجه کار زیبا و حرفه ای شود. امروز با گروه دکوراسیون داخلی بلوط همراه شده ایم تا اصول و قواعد سبک دکوراسیون کلاسیک را در اختیار ما بگذارد و بر این باور است که با این اصول دید کاملا متفاوتی نسبت به دکوراسیون و طراحی داخلی پیدا خواهیم کرد.

اصول طراحی به سبک کلاسیک

رنگ و پارچه در سبک کلاسیک

اولین و مهم ترین نکته ای که در این سبک باید به آن توجه کنید رنگ است. زیرا سبک های دکوراسیون در برخورد اول با رنگ های به کار رفته در فضا شناخته می شوند. رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک ملایم و آرام هستند و در طیف رنگی کرمی، خاکستری، طلایی، نقره ای، زیتونی، قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی قرار می گیرند. سبک کلاسیک مخالف رنگ های تند و زننده است. تمام رنگ ها باید نرم و گرم بوده و فضایی آرام اما در عین حال لوکس برای ساکنین فراهم آورند.

چوب و هنر

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

تزئین دیوارها در سبک کلاسیک

برای تزیین دیوارها گچ، ابزار دکوراتیو پیش ساخته، پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری استفاده می شود. اما نکته ای که در مورد کاغذ دیواری حائز اهمیت است برخورداری از کیفیت بالا و وجود طرح و نقش کلاسیک در آن هاست. اگر می خواهید بیش تر به سبک کلاسیک اصیل نزدیک شوید بهتر است کاغذ دیواری از جنس پارچه یا ابریشم را در نظر بگیرید. پانل های چوبی نیز باید از چوب گرانبها ساخته شده و گچ بری ها با ظرافت زیادی انجام شوند. 

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

پوشش کف و سقف در دکوراسیون کلاسیک

در این سبک از دکوراسیون، سقف باید سطحی نرم و صاف داشته و رنگ آن اصولا به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی، شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. متداول ترین متریالی که برای تزیین سقف استفاده می شود گچ است. البته گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده می کنند اما گچ جلوه ای متفاوت به فضای شما می دهد. اما اگر از تزیینات زیاد در سقف لذت نمی برید و فکر می کنید که فضای شما را شلوغ می کند، می توانید سقف را ساده نگه داشته و به جای آن از لوسترها و آویزهای کلاسیک استفاده نمایید. 

برای پوشش کف، چوب می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا گرمی سبک کلاسیک را در فضای شما ایجاد می کند. اما اگر تمایل به لوکس بودن هرچه بیش تر فضا دارید سنگ طبیعی با تزیینات زیبا بهترین گزینه خواهند بود.

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

 مبلمان کلاسیک

خطوط ساده و تقارن معیارهای اصلی برای انتخاب مبل به سبک کلاسیک است. مبلمانی که از چوب با فرم های منحنی و تزیینات ساخته شده اند برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مناسب اند. در انتخاب مبل خود حتما باید به رنگ چوب دقت کنید تا هارمونی لازم با دکوراسیون کل فضا را داشته باشد. رنگ های طلایی، سفید و قهوه ای سوخته از جمله رنگ های پرکاربرد برای این نوع مبلمان هستند.

ایجاد تقارن در سبک کلاسیک

در یک طراحی کلاسیک همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتدا محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که کل فضای شما متقارن باشد اما می تواند در چیدمان مبل ها، پرده ها و حتی چیدمان وسایل تزیینی این قانون را رعایت کنید.

ایجاد درخشش و تزیینات پرجلوه

به گفته گروه دکوراسیون داخلی بلوط، از دیگر ویژگی های یک دکوراسیون به سبک کلاسیک درخشش و لوکس بودن آن است. برای این کار باید به متریال هایی که برای هریک از وسایل انتخاب می کنید دقت نمایید. به طور مثال برای منابع نوری، شمعدان ها و لوسترها به کریستال، برنج، برنز، و مس فکر کنید. نکته مهم دیگر این است که آینه های قاب دار و آثار هنری همیشه در اولویت هستند. آینه جلوه دکوراسیون شما را دوچندان می کند و آثار هنری مانند تابلوهای هنری اصالت را به خانه شما می آورند.

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

طرح ها و الگوهای سبک کلاسیک

طرح ها و الگوهای کلاسیک همیشه شاخص بوده و بیش تر نقوش گیاهی را شامل می شوند. البته پارچه های شطرنجی و راه راه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اگر تمایل دارید از دو یا چند طرح در یک اتاق استفاده کنید، یک پالت رنگی مشخص کرده و در همان جهت حرکت کنید زیرا ممکن است شلوغی بیش از حدی در فضای شما به وجود بیاورید. اما نکته ای که در مورد طرح و نقش باید رعایت کنید متقارن بودن آن هاست.

“برای مشاهده پروژه های بیش تر و ارتباط با گروه دکوراسیون داخلی بلوط به پروفایل آنها مراجعه نمایید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: انسیه عطایی | فیلمبردار: محمدحسن عطایی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه