Chidaneh.com placeholder image

شمع های تزئینی معطر، کدام رایحه را برای کدام فضا بخریم؟!

شمع‌های معطر از اسانس و روغن‌های معطر تشکیل‌شده‌اند. این شمع‌ها علاوه بر کارایی یک شمع معمولی که وظیفه روشنایی بخشیدن به محیط را دارد، می‌توانند محیط را هم خوشبو کنند. نحوه عملکرد آن‌ها هم به این‌گونه است که با روشن شدن شمع و حرارت دیدن پارافین آن، بوی خوش عطر فضا را در برمی‌گیرد. نکته مهم برای خرید شمع‌های معطر انتخاب نوع عطر است. شما باید مشخص کنید برای چه فضایی می‌خواهید شمع را تهیه کنید تا بتوانید مناسب با آن فضا، رایحه شمع را انتخاب کنید.

شهرام شبگرد

فیلم نت
فانوس روغنی دکوری
شهرام شبگرد
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

فانوس تزئینی فانتزی
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
سرویس خواب بالسا

رایحه شمع معطر برای اتاق‌خواب

اتاق‌خواب محیطی است که برای استراحت کردن و رسیدن به آرامش افراد طراحی‌شده است. مناسب‌ترین رایحه برای رسیدن به این هدف در اتاق‌خواب، اسطوخودوس است. این رایحه مسکن قوی برای آرامش اعصاب به شمار می‌رود. نعنا و اکالیپتوس هم ازجمله رایحه‌هایی هستند که برای کاهش استرس مناسب‌اند. برای داشتن خوابی راحت و عمیق، نباید از اسانس‌های تند و طعم دار استفاده کنید. عطر گل‌هایی همچون یاسمن و رز هم می‌توانند آسودگی خیال برایتان به ارمغان بیاورند. شما می‌توانید قبل از خواب شمع‌ها را روشن کنید و بعد از انتشار رایحه در فضای اتاق شمع‌ها را خاموش کرده و به خواب عمیقی فروبروید.

گالری مسعود

شمع تزیینی و دکوری
گالری مسعود

رایحه مؤثر در غذاخوری

گالری علایی

شمع تزیینی و دکوری
گالری علایی

به دلیل وجود تنوع بوی غذا در اتاق غذاخوری، نباید از رایحه‌های تند استفاده کنید. عطر شمع با بوی غذا ترکیب می‌شود و امکان دارد بوی ناخوشایندی ایجاد شود. سعی کنید از اسانس‌هایی مانند گل مریم، دارچین، نعناع، گریپ‌فروت، لیمو و خیار استفاده کنید. توجه داشته باشید به دلیل وجود روغن در شمع، بعد از مدتی شمع بوی محیط را به خود جذب می‌کند. توجه داشته باشید اگر از اسانس‌های تند استفاده کنید به‌راحتی با بوی غذاها ترکیب‌شده و شمع رایحه اصلی خود را از دست می‌دهد و بوی ناخوشایندی تولید می‌کند.

گالری best kaaren

شمع تزیینی و دکوری
گالری best kaaren

شمع عطری مناسب برای اتاق نشیمن و پذیرایی

شمع آرمین

شمع تزیینی و دکوری
شمع آرمین

در فضای پذیرایی و نشیمن، بهتر است از شمع‌هایی با رایحه خنثی استفاده کنید تا باب میل و سلیقه تمام میهمانان و افراد خانواده باشد. رایحه گل‌هایی مانند یاس، رز و شب بو، وانیل، چوب ساج و لیمو از اسانس‌های خوب برای فضای پذیرایی هستند. در هنگام خرید شمع برای فضای پذیرایی، حتماً به شکل و رنگ آن توجه داشته باشید. شمعی انتخاب کنید تا در دل دکوراسیون منزل شما بنشیند و زیبایی آن را مضاعف کند.

گالری mix

شمع تزیینی و دکوری
گالری mix

رایحه مؤثر در سرویس بهداشتی

عطر لیمو، پرتقال و گریپ‌فروت ازجمله رایحه‌هایی هستند که نشاط و سرزندگی به همراه دارند. بوییدن آن‌ها حس تمیزی و شادی را به فرد القا می‌کند. بالا بردن سطح انرژی و پویایی، خاصیتی است که مرکبات به همراه دارند. همچنین از دیگر رایحه‌های مناسب برای سرویس بهداشتی، اسانس نعنا است. توجه داشته باشید از اسانس‌های گرم و قوی در این محیط استفاده نکنید.

لوازم دکوری سارمین

ست گلدان و شمع سفید کدWV3
لوازم دکوری سارمین
لوازم دکوری سارمین

شمع و گلدان دکوری کدBW2
لوازم دکوری سارمین
لوازم دکوری سارمین

شمع و گلدان دکوری کدBW2
لوازم دکوری سارمین

خرید اکسسوری های کوچک ولی مؤثر مانند شمع، نه‌تنها زیبایی را به منزلتان می‌آورند، می‌توانند کاربردی هم باشند.

نویسنده: سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه