Chidaneh.com placeholder image

رنگ آبی در دکوراسیون، آبی فراموشم نکن یا آبی رنگ پریده؟!

به قلم: گلنار

دنیای رنگ ها به قدری گسترده و زیباست که هرچه در بینشان می گردیم و جست و جو می کنیم باز هم ما را غافلگیر می کنند. در سومین مطلب از سری مطالب مربوط به کتاب the coloue scheme، به ادامه شناخت 28 پالت رنگ آبی می پردازیم و با دو رنگ آبی فراموشم نکن و آبی رنگ پریده آشنا می شویم. این دو رنگ علاوه بر ترکیب های زیبایی که به ما نشان می دهند، می آموزند که سرآغاز هر کدام چه بوده و در پس اسمشان چه داستانی وجود دارد. برای آشنایی بیش تر با این کتاب و قوانین آن مطلب انواع رنگ آبی، آبی ایرانی یا آبی فرانسوی را حتما مطالعه کنید.

آبی فراموشم نکن

سرویس خواب بالسا

رنگ آبی فراموشم نکن 

این آبی بیش تر مورد استفاده در ظروف چینی، پارچه های مخمل و نقش و نگارهاست. معمولا می توانید از آن در اتاق پذیرایی و اتاق غذاخوری به عنوان کاغذ دیواری بر روی یکی از دیوارها استفاده کنید. در تصویر بالا گلی زیبا وجود دارد به نام فراموشم نکن، نام این آبی از رنگ و نام این گل گرفته شده است.

آبی فراموشم نکن
ترکیب رنگی آبی فراموشم نکن

آبی و سبز
ترکیب آبی فراموشم نکن با سبز در طراحی اتاق

آبی فراموشم نکن و سبز
ترکیب آبی فراموشم نکن با سبز در طراحی اتاق

ترکیب ابی فراموشم نکن: رنگ های شماره 1 و 2

این رنگ های سبز دوست داشتنی را می توانید به همان اندازه رنگ اصلی و یا کم تر استفاده کنید. از جمله کاربردهای زیاد آن می توان به فرش ها، پرده ها و سایر وسایل اشاره کرد. هم چنین این رنگ را در پارچه های بافتنی ساده، پشم ، مخمل و کتان کم رنگ به خصوص برای صندلی و مبل راحتی می توانیم به کار ببریم. این رنگ ها برای ایجاد تضاد با رنگ اصلی، با نور روز یا نور شمع بسیار چشمگیر خواهند بود.

آبی فراموشم نکن و سفید

ترکیب آبی فراموشم نکن با صورتی و نارنجی

ترکیب آبی
ترکیب آبی فراموشم نکن با نور چراغ

ترکیب آبی فراموشم نکن: رنگ های شماره 3 و 4

تن های مختلف رنگ های هلویی گرما را در این ترکیب رنگی به خانه می آورند. این رنگ ها برای طرح و نقش کاغذ دیواری و یا کوسن مناسب هستند هم چنین می توانید از سرامیک های کم رنگ یا شیشه با این رنگ استفاده کنید. این رنگ ها به مقدار کم استفاده می شوند اما تعادل و بالانس در ترکیب رنگی ایجاد می کنند و کامل کننده دکوراسیون شما خواهند بود.

ترکیب آبی

آبی فراموشم نکن در انواع پارچه ها

آبی فراموشم نکن در انواع پارچه ها
آبی فراموشم نکن در انواع پارچه ها و بافتنی

رنگ شماره 5، تنالیته های آبی فراموشم نکن

طبق روال همیشه می دانیم رنگ های شماره 5 ( سه رنگ عمودی سمت چپ تصویر) تنالیته های دیگر رنگ اصلی رانشان می دهند که در صورت مناسب نبودن و یا عدم علاقه شما به رنگ اصلی می توانید با همان ترکیب های گفته شده آن ها را جایگزین و استفاده نمایید.

ترکیب آبی رنگ پریده
آبی رنگ پریده در ترکیب اتاق نشیمن

آبی رنگ پریده

این آبی از ترکیب با خاکستری به دست می آید و ابتدای خلق آن از افق سپیده دم ایده گرفته شده است. در این زمان از روز رنگ ها شاخص و قدرتمند نیستند بلکه به نرمی با یکدیگر ترکیب می شوند و مرز مشخصی ندارند. بنابراین ویژگی فضا با این رنگ همین است: رنگ ها ملایم هستند و چشم به آرامی از کف تا سقف حرکت می کند. به نوعی به آن آبی کثیف هم می گوییم.

آبی رنگ پریده
ترکیب رنگ آبی رنگ پریده

آبی رنگ پریده و صورتی

آبی رنگ پریده و صورتی

بهتر است این رنگ را در کنار رنگ آبی، برای سطوح صاف و نرم و هم چنین پارچه های نساجی استفاده نمایید. زیرا این رنگ باعث روشن تر نشان داده شدن فضا می شود.

ترکیب آبی رنگ پریده: شماره 2 و 3

این دو رنگ که به عنوان مکمل رنگ اصلی شناخته می شوند، برای سطوح چوبی و کف مناسب هستند.  

آبی رنگ پریده و قرمز
ترکیب آبی رنگ پریده با تنالیته ای از قرمز

ترکیب آبی رنگ پریده: شماره 4

این رنگ به میزان کم استفاده می شود اما همین اندازه کامل کننده ترکیب شما خواهد بود. قرمز شکوفه تمشک رنگ قوی برای پرده ها و مبلمان در ترکیب با آبی رنگ پریده است.

رنگ شماره 5 

سه رنگ عمودی سمت چپ تصویر تنالیته های دیگر رنگ آبی رنگ پریده هستند که بنا بر دکوراسیون منزل خود می توانید یکی از آن ها برگزینید.

هم چنین می توانید مطالب دیگر رنگ آبی را مشاهده کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه