آینه در فنگ‌شویی، برای خانه آسپرین تجویز کنید!

آینه در فنگ‌شویی، برای خانه آسپرین تجویز کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

آینه در فنگ‌شویی به آسپرین معروف است؛ چرا که اگر هوشمندانه استفاده شود، شگفتی می‌آفریند. آینه ها فضای خانه را بزرگ تر و روشن تر نمایان می کنند. این در حالی است که اگر طبق اصول فنگ‌شویی خانه به کار روند انرژی مطلوبی را هم وارد منزلتان می کنند. البته مهم است که بدانید چطور از آینه ها استفاده کنید چون می تواند نتیجه عکس هم داشته باشد. ممکن است با استفاده غلط انرژی های نا مطلوب را به خانه بیاورید. با چیدانه همراه باشید تا بهترین و بدترین محل های قرارگیری آینه در منزلتان را از ورودی تا اتاق خواب بشناسید!

اما آینه در فنگ شویی چه کاربردی دارد؟ آینه را باید کجای خانه نصب کرد و به طور کلی بایدها و نبایدهای نصب آینه در قسمت‌های مختلف خانه چیست؟ در ادامه با چیدانه همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

چوب و هنر

در این مطلب خواهید دید:

  • اصول قرارگیری آینه در فنگ‌شویی
  • مکان های مناسب برای قرار دادن آینه در فنگشویی
  • بایدها و نبایدهای فنگ شویی با آینه

اصول قرارگیری آینه در فنگ‌شویی

اصول آینه در فنگ شویی

اصول قرارگیری آینه در فنگ‌شویی

یکی از اشیایی که در فنگ‌شویی بسیار مد نظر است آینه ماست. آینه منعکس کننده اشیای درون خانه شماست و می‌تواند محیط را گسترش دهد. علاوه بر آن آینه‌ها نور بیشتری تولید می‌کنند، مثلا قرار دادن یک آینه مقابل حیاط یا باغتان می‌تواند انرژی زیبایی را چند برابر کند. اگر در یک محیط شلوغ و پر استرس کار می‌کنید چینش صحیح چند آینه می‌تواند انرژی منفی محیط را تا حد زیادی کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری منزل، مدل این آینه های دکوراتیو را خودت سفارش بده!

مکان های مناسب برای قرار دادن آینه در فنگ شویی

مکان‌های مناسب برای قرار دادن آینه در فنگ‌شویی

در این مکان‌ها، آینه می‌تواند نقش موثری در فنگشویی داشته باشد:

  • آینه در نشیمن:

اتاق نشیمن شما می‌تواند از جلوه‌های مختلف آینه‌ها بهره‌مند شود، حتی اگر انتخاب هوشمندانه‌ی شما یک آینه‌ی بزرگ باشد.می‌توانید نمایی شبیه دیوار گالری که می‌تواند کاملا خیره ‌کننده و فنگ‌شویی زیبایی داشته باشد، ایجاد کنید. وجود آینه بزرگ و زیبا در یک نشیمن یا پذیرایی جذابیت فوق العاده ای به فضا می بخشد و علاوه بر آن نور و عمق بیش تری به فضا هدیه می کند اما قرار دادن دو آینه مقابل هم به طوری که منعکس کننده یک دیگر باشند فنگ شویی را به چالش می کشد! این نوع استفاده از آینه ها برای همه جا مناسب نیست چون باعث به وجود آمدن یک سطح انرژی پایدار در فضا می شود و ایجاد هیجان می کند اگر در جای درست استفاده نشود، باعث آشفتگی انسان و هرج و مرج می شود.

آینه در اتاق ناهارخوری
  • آینه در اتاق ناهارخوری:

بهترین مکان برای قرار دادن آینه در فنگ‌شویی اتاق غذاخوری است. پیدا کردن منطقه ثروت در خانه، بر خلاف پیدا کردن گاو صندوق، معمولا کار راحتی نیست. اتاق ناهار خوری در فنگ شویی، نشان دهنده این گاو صندوق و ظرفیت فرد در نگهداری ثروت می باشد. بر این اساس، مناسب ترین محل، برای نصب آینه اتاق غذاخوری است. با این کار شما می توانید به نوعی اندازه گاو صندوق تان را  بزرگ تر کرده و توانایی خود را برای حفظ ثروت افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن

نسبت به قرار دادن آینه، رو به روی پنجره دقت کنید. با وجود این که اتاق ناهار خوری، فضای مناسبی برای قرار دادن آینه در فنگ شویی است، اما قرار دادن در مکان مناسب آن، به دقت بیشتری نیاز دارد. زیرا آینه ها می توانند هر آن چه که خارج از خانه قرار دارد را به داخل منتقل کنند.

آینه در آشپزخانه
  • آینه در آشپزخانه:

از دیدگاه فنگ‌شویی، آشپزخانه دارای انرژی منفی بسیار زیادی است و نصب آینه در آن، باعث دو برابر شدن انرژی منفی و تقویت آن می شود. آینه ‌ها انرژی آب را می‌آورند و آشپزخانه منطقه آتش است. این دو عنصر در جائیکه می خواهید شاد باشید انرژی متناقض ایجاد می‌کنند، انرژی هارمونیک و پرورش‌دهنده. میتوانید از آینه کوچکتر و تزئینی که به صورت جزئی در آشپزخانه به کار رفته باشد، استفاده کنید.

آینه در اتاق خواب
  • آینه در اتاق خواب:

استفاده از آینه، در اتاق خواب های مدرن، به نسبت رواج پیدا کرده است. به طور کلی، داشتن آینه در اتاق خواب، چیز بدی نیست، فقط باید به این نکته توجه داشت که آینه، رو به روی تخت قرار نگیرد. اما چرا؟ برخی کارشناسان معتقدند قرار گیری آینه رو به روی تخت خواب، باعث دیدن کابوس و بدخوابی می شود. می توانید از آینه‌کاری دکوراتیو به صورتی ظریف که جنبه تزئینی داشته باشد استفاده کنید.

آینه در فضای ورودی
  • آینه در فضای ورودی:

معمولا یک آینه در ورودی اصلی به چند دلیل اثر فنگشویی خوبی دارد:

  1. نور بیشتری را به ورودی‌های اغلب کوچک وارد می‌کند
  2. در سطح کاربردی برای بررسی ظاهر افراد قبل از ترک خانه کارکرد دارد
  3. همچنین می‌تواند یک حس لوکس را به خانه اضافه کند.( اگر قاب آینه منحصر بفرد و فریبنده باشد)

با این وجود استفاده از آینه در ورودی اصلی در این صورت می‌تواند یک فنگشویی واقعا بد داشته باشدکه آگاه شدن از آن مهم است؛ و آن آینه‌ای است که روبروی در قرار دارد، مطمئن شوید از قرار دادن آینه در این مکان در خانه‌تان اجتناب کنید.

آینه در فنگ شویی

بایدها و نبایدهای فنگ‌شویی با آینه

برای جمع ‌بندی می ‌توان گفت که بدترین روش ‌های فنگ‌شویی برای قرار دادن یک آینه عبارتند از:

  • روی دیوار مقابل هر دری، به خصوص در جلویی
  • مقابل یا بالای تخت ‌خواب
  • پشت سرتان در دفتر قرار گرفتن در ناحیه ای که انرژی چالش برانگیزی را منعکس ‌کند. (مانند پلکان)

در این قسمت، بهترین روش های حضور آینه در فنگ‌شویی خوب برای استفاده از آینه آورده شده است:

  1. بازتاب نور یا نمای زیبا
  2. قرار دادن در بهترین ناحیه فنگ شویی باگوآ
  3. قرار دادن در ناحیه فنگ شویی پول یا سلامتی

یک آینه که به فرد اجازه دهد که خودش را به طور کامل در آن ببیند، همیشه فنگ شویی خوبی است. دقت کنید که خانه شما حداقل دارای دو آینه باشد؛ هر فضایی به انرژی خنک، آرامش بخش و تازه نیاز دارد.

فنگ شویی
آینه در فنگ شویی خانه
روش های فنگ شویی
روش های فنگ شویی خانه

در پایان

در این مطلب از چیدانه درباره اصول و بایدها و نبایدهای آینه در فنگ‌شویی حرف زدیم و مکان های مناسب قرار دادن آینه با روش های فنگ شویی را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصین و اهالی فن مرتبط با آموزش و مشاوره فنگ شویی ارتباط بگیرید.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
لیلا عزیزخانی در تاریخ 27 بهمن 1396
با سلام و احترام قرارگیری آینه روی دیواری که در قسمت پایینش تلویزیون هست مناسبه یا نه؟

ثبت دیدگاه