Chidaneh.com placeholder image

شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را چگونه بشناسیم؟

به قلم: مژگان احمدی

شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ رشد روز افزون این شرکت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که مردم نسبت به قبل بیشتر به زیباسازی محیط زندگی و محل کارشان اهمیت می‌دهند و حاضرند برای اینکار هزینه کنند. چرا؟ چون حالا خیلی‌ها می‌دانند که داشتن یک دکور درست و حسابی به این سادگی‌ها رخ نمی‌دهد و برای رسیدن به چنین خواسته‌ای باید از مشاورانی که کارشان را درست انجام می‌دهند کمک گرفت. شما هم که در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا می‌خواهید درباره چند و چون کار همین شرکت‌ها تحقیق کنید.

در ادامه میخوانید که:

چوب و هنر
  • شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی چه کمکی به ما می‌کنند؟
  • چگونه شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را پیدا کنیم؟
    • 1- سوابق کاری شرکت را بررسی کنید
    • 2- نمونه کارها را ببینید و خلاقیت را بررسی کنید
    • 3- ببینید که برای اجرای پروژه چقدر زمان لازم دارند؟
    • 4- آیا نسبت به کیفیت اجرای کار تعهد کافی دارند؟
    • 5- کار خوب همیشه تضمین دارد
  • هزینه طراحی بدهیم یا نه؟
  • هزینه منطقی چقدر است؟
  • لیست شرکت های طراحی و دکوراسیون به پیشنهاد چیدانه

برای خواندن مقاله وقت کافی ندارید؟ از ما کمک بگیرید

شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی

شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی چه کمکی به ما می‌کنند؟

معمولا بیشتر شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی، کلیه خدمات ساختمانی و خدمات مربوط به طراحی داخلی را انجام می‌دهند. یعنی چه شما تصمیم به طراحی نمای ساختمان بگیرید و یا بخواهید چیدمان و دیزاین داخلی واحد خود را تغییر دهید، می‌توانید از مشاوره و خدمات اجرایی این شرکت‌ها بهره‌مند شوید.

شرکت‌های دکوراسیونی کارشان این است که دکور خانه یا محل کارتان را آن‌طور که درست و اصولی است، بچینند.

  • این تغییرات می‌تواند کلی باشد؛ مثل طراحی و اجرای دکوراسیون در یک‌ خانه‌ صفر و بدون وسایل
  • یا اینکه منحصر به یک بخش خاص باشد؛ مثلاً تغییر کابینت‌ها یا رنگ کاغذدیواری
  • همچنین می‌تواند بازطراحی یک خانه قدیمی و بازسازی آن باشد

هرچند این انتخاب‌ها در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند، اما کافی است سری به بازار بزنید تا ببینید که «وارد بودن» چقدر در «یک انتخاب خوب» مهم است. 

دنبال شرکتی باشید که می‌تواند سلیقه شما را حدس بزند. به قول اهالی فن، کسی که برای مشاوره به نزدتان می‌آید عملاً باید یک روان‌شناس باشد تا یک طراح ساده. چنین شخصی باید بتواند با همه‌ اعضای خانواده یا کارمندان حرف بزند، سلیقه‌ آنها را تشخیص دهد و آنچه نیاز دارند را برایشان انجام دهد. فهمیدن این سلیقه‌ها به‌جز علم طراحی، چاشنی روان‌شناسی هم نیاز دارد.

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

چگونه شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را پیدا کنیم؟

احتمالا مهم‌ترین دغدغه شما این است که از بین شرکت‌های زیادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کدام را انتخاب کنید؟ شرکت‌ها یا افراد متفرقه گاهی قیمت‌های خیلی ارزان یا حتی خیلی گران تعریف می‌کنند. خیلی مهم است که بی‌گدار به آب نزنید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها می‌تواند در انتخاب یک شرکت خوب و کاربلد کمک‌تان کند.

1- سوابق کاری شرکت را بررسی کنید

می‌خواهید بازسازی انجام دهید؟ یا پروژه  طراحی نما دارید؟ حتما چک کنید که این شرکت پیش از این چندتا پروژه بازسازی یا طراحی نما انجام داده است؟ حتما رزومه کاری شرکت را بررسی کنید و اگر شرکت مورد نظر قبلا پروژه مشابهی را انجام نداده بهتر است برای یک انتخاب خوب بیشتر فکر کنید.

2- نمونه کارها را ببینید و خلاقیت را بررسی کنید

کار خوب یک بحث است و کار خلاقانه‌ی خوب بحثی دیگر! بهتر است از شرکتی کمک بگیرید که کپی‌کار نبوده و برای هر پروژه ایده‌های جدید و خلاقانه داشته باشد. شرکت‌های خوب همواره به دنبال ایده‌پردازی هستند. چطور بفهمید که با یک شرکت ایده‌پرداز طرف هستید یا نه؟

به جز دیدن نمونه‌کارها می‌توانید از طراح در مورد پروژه مورد نظرتان سوال بپرسید و جواب‌های او را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که سبک کاری این طراح تا چه اندازه با سلیقه و نیاز شما هماهنگ است.

3- ببینید که برای اجرای پروژه چقدر زمان لازم دارند؟

هر یک از شرکت های طراحی و دکوراسیون با توجه به توانایی، نیروی کار و شلوغی سرشان ممکن است زمان‌های مختلفی را برای پایان کار پیش‌بینی کنند. بنابراین باید ببینید که آیا زمان پیشنهادی آن‌ها با زمانبندی شما هماهنگ است یا نه؟

از طرفی دیگر خیلی مهم است که شرکت مورد نظر بتواند پروژه را در همان زمانی که اعلام می‌کند تحویل دهد. این مسئله را می‌توانید با بررسی سابقه کاری‌ و ضمانتی که برای این منظور می‌دهند متوجه شوید.

4- آیا نسبت به کیفیت اجرای کار تعهد کافی دارند؟

چیزی که خیلی اهمیت دارد کیفیت است. اینکه برای هر بخش از پروژه از چه متریال‌، مواد و مصالحی استفاده می‌شود؟ هر یک از متریال‌ها از کدام برند تهیه می‌شوند؟

تا جای ممکن کیفیت را فدای چیزی نکنید. از زمان گرفته تا بودجه.

بهتر است که نوع مصالح و برند آن‌ها را در قراردادتان با شرکت قید کنید تا مطمئن باشید که سرتان کلاه نمی‌رود.

5- کار خوب همیشه تضمین دارد

اکثر شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب کارشان را تضمین می‌کنند و در قالب یک قرارداد درست و حسابی به شما اطمینان خاطر می‌دهند که بر همه چیز کنترل خواهید داشت. معمولا وقتی با شرکت های طراحی و دکوراسیون کار کنید، طراحی سه بعدی پروژه پیش از اجرا نیز بخش مهمی از کار است. بهتر است از شرکت بخواهید که تطبیق طرح سه بعدی ارائه شده را در اجرا تضمین کنند.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

هزینه طراحی بدهیم یا نه؟

ممکن است در ابتدا نسبت به هزینه طراحی در مقابل هزینه‌هایی که در زمان اجرا می‌کنید کمی دلسرد باشید. اما واقعیت این است که طراحی همان خشت اول معمار است. خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!

یک پروژه زمانی خوب از آب درمی‌آید که طراحی قوی و خوبی داشته باشد. چیزی که در طراحی اهمیت دارد زیبایی در کنار کارایی است. یعنی طراحی کاربردی فضا در حالی که همچنان زیبا و چشم‌گیر است.

پس هرگز اهمیت طراحی و طراحی سه‌بعدی در پروژه‌های معماری را دست‌کم نگیرید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

هزینه منطقی چقدر است؟

این ضرب‌المثل قدیمی را حتما شنیده‌اید که هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید. این درست است اما نباید باعث شود که با چشم و گوش بسته به سراغ شرکت‌های گران‌تر بروید. بهتر است همه‌ی موارد ذکر شده در بالا را خوب بسنجید، سقف بودجه خود را بررسی کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. از شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب انتظار می‌رود که مشتری‌مدار بوده و انصاف را رعایت کنند.

برای طراحی دکوراسیون خوب به پول هنگفت نیازی نیست

برای دکور کردن خانه حتماً نباید ثروتمند باشید و یا قارون همسایه‌تان باشد. برخی از این تغییر دکوراسیون‌ها در حد تغییر روکش مبل ساده یا تغییر رنگ کاغذدیواری، دست‌یافتنی و ساده هستند. ضمن اینکه در تمام مراحل می‌توانید نمونه‌های ارزان‌تر یا آنچه با جیبتان سازگارتر است را بخرید، پس دنبال شرکت‌هایی باشید که به شما حق انتخاب می‌دهند.

توجه:

بهتر است لیست شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را یادداشت کنید و بعد از بررسی همه موارد ذکر شده برای هر شرکت، تصمیم بگیرید که کدام یک گزینه مناسب‌تری برای شماست.

معین صالحی
خانه رنگی هنگامه پوستچیان
معین صالحی

لیست شرکت های طراحی و دکوراسیون به پیشنهاد چیدانه:

پیشنهاد می‌کنیم به اهالی فن چیدانه هم سر بزنید. ما لیست شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی در چیدانه را برایتان قرار می‌دهیم. می‌توانید به پروفایل آن‌ها سر بزنید، نمونه‌کارهایشان را ببینید و در صورت لزوم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بیشتر راهنمایی‌تان کنند.

  1. شرکت معماری نوین
  2. شرکت معماری چارچوب
  3.  شرکت معماری پرسیاه طرح پردازان
  4. شرکت طراحی معماری و بازسازی تازنگ
  5. شرکت معماری و طراحی داخلی ترنج
  6. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی – حنانه الیاسی
  7. گروه معماری داخلی طرح نو
  8. گروه معماری لامزیا

از طریق لینک زیر می‌توانید به همه اهالی فن در چیدانه به صورت یکجا دسترسی پیدا کنید:

لیست شرکت های معماری و طراحی داخلی در چیدانه

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

سخن آخر:

به فکر زیبایی محیط زندگی خود باشید و از هر فضایی بیشترین استفاده را کنید. اگر می‌خواهید یک دیزاین و چیدمان کاملا اصولی داشته باشید دو راه دارید. 

  1. یا خودتان دانش و تجربه کسب کنید
  2. یا از طراحان و متخصصین حاذق در زمینه دیزاین و هوم‌دکور کمک بگیرید. آن‌ها سلیقه و نیاز‌های شما را می‌سنجند و با توجه به امکانات موجود بهترین دیزاین را به شما پیشنهاد می‌دهند

پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای دیدن نمونه‌کارهای شرکت‌ها به پروفایل آن‌ها در چیدانه سر بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنید. 

اگر اینکار برایتان سخت است می‌توانید از ما کمک بگیرید 

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه