Chidaneh.com placeholder image

45 مدل دیزاین دستشویی کوچک + عکس

به قلم: مهسا پوررضا

پیش از این به طور کلی درباره دکوراسیون سرویس بهداشتی صحبت کردیم. اغلب افراد تصور می کنند که در سرویس بهداشتی  با متراژهای کوچک نمی توانند طراحی دکوراسیون زیبایی داشته باشند که این تصور کاملا غلط است شما می توانید با استفاده بهینه از فضا طراحی زیبا و جذابی را برای دیزاین دستشویی کوچک داشته باشید. در زمان های گذشته به طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی توجه زیادی نمی شد امروزه با پیشرفت تکنولوژی طراحی دکوراسیون برای این قسمت از منزل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای طراحی دیزاین دستشویی کوچک و بزرگ ایده های زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب شما را با برخی از ایده ها برای دکوراسیون و دیزاین دستشویی کوچک آشنا می سازیم.

قالیشویی ادیب

عکس 1. دیزاین دستشویی کوچک سفید مشکی

عکس 2. دیزاین دستشویی کوچک شیک و مدرن

اصول طراحی سرویس بهداشتی کوچک

سرویس‌ بهداشتی کوچک عنصری‌ست که در دکوراسیون یک منزل کوچک تاثیر زیادی دارد. امروز در این پست می خواهیم بدانیم به چه مقدار فضا برای ساخت بهترین مکان برای سرویس بهداشتی در یک منزل نقلی نیاز است؟! 

عکس 3. طراحی دستشویی کوچک

عکس 4. دیزاین دستشویی کوچک آبی سفید

بهترین مکان برای سرویس بهداشتی در خانه

بهترین موقعیت برای سرویس های بهداشتی بخش شمال غربی خانه است (دقت کنید منظور گوشه شمال غربی خانه نیست)، دومین مکان ایده آل برای توالت بخش شمال شرقی خانه (نه گوشه شمال شرقی) و جنوب غربی خانه است. 

ارتفاع استاندارد درهای سرویس بهداشتی نیز 203 تا 204 سانتی متر است.

عکس 5. دیزاین دستشویی کوچک با رنگ تیره

عکس 6. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک با رنگ روشن

ترفندهای بزرگ نشان دادن سرویس بهداشتی کوچک

در طراحی دکوراسیون داخلی، دیزاین سرویس بهداشتی یکی از بخش های مهم محسوب می شود که شامل سبک ها و طراحی های کاملا مختلف و گوناگونی می شود. گاهی دو سرویس بهداشتی با یک متراژ یکسان را می بینید که به دو روش مختلف دیزاین شده اند و همین امر باعث شده فضای یکی از آنها بسیار بزرگتر از دیگری به نظر می رسد. در ادامه به ترفندهای بزرگ نشان دادن سرویس بهداشتی کوچک می پردازیم.

عکس 7. طراحی سرویس بهداشتی کوچک کلاسیک

عکس 8. سرویس بهداشتی کوچک با طراحی خاص

وسایل مدرن و براق در چیدمان توالت فرنگی و ایرانی

با استفاده از اکسسوری یا جزئیات ریز، شیک و براق در تزیین سرویس های بهداشتی مانند انواع دستگیره، آویز، شیرآلات و آینه طلایی و براق می توانید سرویس بهداشتی کوچک خود را علاوه بر اینکه به زیبایی تزئین کنید ، نظر بیننده را نیز به سمت این وسایل زیبا بکشانید تا کوچکی سرویس بهداشتی به چشم نیاید.  و زیباترین سرویس بهداشتی در ایران را دارا باشین.

جهت آشنایی بیشتر می توانید به مطلب مخصوص تزیین سرویس های بهداشتی  مجله چیدانه مراجعه فرمایید.

عکس 9. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک سفید صورتی

عکس 10. سرویس بهداشتی کوچک با کاشی های طرح دار مدرن

عکس 11. دستشویی کوچک با طراحی مینیمال

تاثیر رنگ بر چیدمان سرویس بهداشتی

رنگ ها نقش قابل توجه ای در ایجاد فضاهای متعارف و نامتعارف و همچنین در طراحی سرویس های بهداشتی کوچک دارند .همانطور که میدانید رنگ ها بار احساسی شدید ایجاد می کنند ،بنابراین در انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی دقت لازم را داشته باشید تا رنگی را انتخاب کنید علاوه بر زیبایی فضای سرویس را وسیع تر نمایش دهد به طور مثال استفاده از رنگ های روشن برای القاء حس بزرگی فضای سرویس بهداشتی مناسب می باشد. به طور کلی رنگ های روشن ، فضا را بزرگتر نشان میدهد و رنگ های پر رنگ و تیره فضای را کوچکتر می کند. رنگهای طیف آبی ، فضا را تمیزتر و خنک تر نشان داده و حس زیبای دریا و طراوت را به چیدمان سرویس های کوچک القا می کند.

عکس 12. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک قناس

عکس 13. دیزاین دستشویی کوچک شیک

استفاده از آینه مناسب در دیزاین دستشویی کوچک

آینه های بزرگ در ایجاد حس بزرگی فضای سرویس بهداشتی  و دیزاین دستشویی کوچک  بسیار تاثیر گذار هستند .وجود آینه به دلیل انعکاس نور فضا را دوبرابر می کند .امروزه تنوع آینه برای سرویس بسیار زیاد است ،سعی کنید حتما برای القا بزرگی فضا از آینه های بزرگ متناسب با سبک معماری و علاقه شخصی تان استفاده کنید.

عکس 14. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک با سنگ مرمر

عکس 15. دیزاین دستشویی کوچک با شلف دیواری

باکس و شلف دیواری در طراحی سرویس بهداشتی کوچک

یکی از راهکارهای کاربردی دکوراسیون یک سرویس بهداشتی کوچک، استفاده مناسب از وسایل ذخیره سازی کوچک است. بجای اینکه سرویس بهداشتی خود را از وسایل ذخیره سازی بزرگ و جاگیر پر کنید می توانید از شلف ها و انواع باکس دیواری استفاده کنید و با قرار دادن حوله ها رنگارنگ آنها رنگ و بافت جدیدی را به دکوراسیون دستشویی خود اضافه کنید. این کار گرما و شادی را به سرویس شما می آورد و نیاز به یک کمد ذخیره سازی بزرگ را بکل از بین می برد.

عکس 16. دستشویی کوچک با طراحی کاربردی

عکس 17. دیزاین سرویس بهداشتی بسیار کوچک

استفاده بهینه از وسایل در دیزاین سرویس بهداشتی کوچک

سعی کنید در دیزاین دستشویی کوچک خود از وسایل دکوراتیوی که هیچگونه فایده دیگری ندارند دوری کنید. یک فضای کوچک به راحتی می تواند توسط این عناصر بهم ریخته و آشفته نشان داده شود. باید وسایلی را برای طراحی دستشویی کوچک خود استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، برای انجام کار خاصی ساخته شده اند. برای مثال می توانید از یک سبد چوبی یا حصیری زیبا با اندازه دلخواه برای قرار دادن حوله ها و پارچه های تمیز و سفید خود استفاده کنید تا هم جنبه دکوراتیو داشته باشند و هم بعنوان یک مکان مناسب و شیک برای ذخیره سازی وسایل دکوراسیون سرویس بهداشتی به چشم بیایند.

عکس 18. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک با روشویی جادار

عکس 19. دیزاین دستشویی کوچک با روشویی کابینت دار

استفاده از فضای زیر روشویی در سرویس بهداشتی

در دیزاین دستشویی کوچک می توانید از فضای پایین روشویی به عنوان یک فضای کاربردی استفاده کنید و با ایجاد قفسه وسایل سرویس را در آن جای دهید و با این روش به نظم فضا کمک کنید. استفاده ی حداکثری از فضا باید شعار اصلی شما برای دکوراسیون سرویس بهداشتی تان باشد .

عکس 20. دیزاین سرویس بهداشتی نقلی

عکس 21. دستشویی نقلی با دیزاین متفاوت

استفاده از فضای پشت درب در دیزاین دستشویی کوچک

فضای پشت در مدل سرویس بهداشتی کوچک نیز می تواند به یک فضای کاربردی تبدیل شود به شرطی که بدانید چطور از آن استفاده کنید برای این منظور می توانید با نصب دستگیره هایی پشت در آنجا را به مکانی برای آویزان کردن وسایل آویزی مانند حوله، رختکن و غیره تبدیل کنید. قبل از هر انتخاب و خرید هر فاکتوری، دقت لازم داشته باشید که در اندازه گیری چیدمان دستشویی و طراحی داخلی حمام اشتباه نکنید.

مطالب بیشتر: اصول دکوراسیون حمام از صفر تا صد طراحی و تزیین

عکس 22. دیزاین دستشویی کوچک با قفسه بندی دیوار

عکس 23. دیزاین دیوار دستشویی کوچک

قفسه‌های کشویی در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

گاهی می توانید با نصب کردن قفسه های کشویی مانند در ابعاد متنوع در گوشه هایی از سرویس بهداشتی بیشترین استفاده را از فضای اصلی ببرید . این قفسه های کشویی علاوه بر اینکه به فضای سرویس دستشویی نظم می دهد به زیبایی فضا نیز کمک می کند و در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک بسیار اهمیت دارند.

عکس 24. تابلو در دیزاین دستشویی کوچک

عکس 25. دیزاین دیوار دستشویی کوچک با تابلو های دکوری

عکس 26. طراحی دستشویی بسیار کوچک

استفاده از تابلوهای و تصاویر در دکور سرویس بهداشتی کوچک

یک روش دیگر که با کمک آن می توانید به فضا سرویس بهداشتی و طراحی داخل دستشویی عمق دهید استفاده از تابلوهای نقاشی یا تصاویر بزرگ می باشد که این تصاویر در ایجاد حس بزرگ نمایی و گستردگی فضا نقش قابل توجه ای دارند. برای دستشویی کوچک، خرید روشویی های کنج و نقلی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود .

عکس 27. دستشویی کوچک با نورگیر کافی

عکس 28. سرویس بهداشتی کوچک تیره با نور کافی 

عکس 29. نورپردازی در طراحی دستشویی کوچک

نور در دیزاین دستشویی کوچک

وجود نور چه طبیعی چه مصنوعی یکی از الزامات فضاها کوچک است که میتواند فضا را دلباز و روشن تر جلوه دهد پس سعی کنید تا جایی که در پروژه امکان پذیر است از یک نور طبیعی در دکوراسیون داخلی دستشویی کوچک استفاده کنید و اگر این امکان وجود نداشت نگران نباشید امروزه چراغ‌های بسیاری برای فضای داخلی مدل سرویس بهداشتی کوچک طراحی شده اند که شما میتوانید متناسب با فضا و طبق سلیقه خودتان یک مدل را خریداری کنید و روشنایی مطلوب دکور دستشویی کوچک را فراهم کنید.

عکس 30. دیزاین دستشویی کوچک با کاغذ دیواری طرح عمودی

عکس 31. سرویس بهداشتی کوچک با طرح کاغذ دیواری عمودی 

ایده سرویس بهداشتی کوچک با طرح عمودی

از دیگر کارهایی که به زیبایی و بزرگ تر دیده شدن داخل سرویس بهداشتی کمک می کند استفاده از طرح و راه راه های عمودی است. استفاده از این طرح ها این توهم را ایجاد می کند که فضای اتاق بلند و بزرگ است.

عکس 32. دیزاین دستشویی کوچک با تناسب کف و دیوار

عکس 33. ست کف و دیوار در طراحی دستشویی کوچک

تناسب کف و دیوار در دکور سرویس بهداشتی

یک کار ساده، خیلی راحت برای اینکه سرویس بهداشتی خود را بزرگ تر از آنچه هست، نمایش دهید ، این است که کاشی، رنگ و طرحی که برای کف دستشویی انتخاب کرده اید را روی دیوارها هم ادامه دهید تا موجب بزرگ تر دیده شدن عمق فضا گردد.این ترفند دستشویی بسیار مناسب است.

عکس 34. دیزاین دستشویی کوچک با روشویی بدون پایه

عکس 35. روشویی بدون پایه در طراحی  دستشویی کوچک

استفاده از سینک های روشویی پایه دار ممنوع

در طرح سرویس بهداشتی کوچک مناسب توالت های فرنگی و سینک های روشویی پایه دار فضای زیادی را اشغال میکنند, بنابراین میتوان از تجهیزات شناوری استفاده نمایید که نیاز به فضای محدود دارند.

عکس 36. دیزاین دستشویی کوچک با پوسترهای سه بعدی دیوار

عکس 37. دیزاین سرویس بهداشتی کوچک با کاشی کاری های سه بعدی

ایجاد عمق در فضا در سرویس بهداشتی کوچک و شیک

طرح برخی از کاغذ های دیواری باعث ایجاد عمق و توهم در فضا می شود . شما می توانید از این نوع کاغذهای دیواری در فضای کوچک دستشویی استفاده کنید و فضا را بزرگ نشان دهید زیرا این نوع کاغذ دیواری ها به گونه ای است که گویا در پشت دستشویی فضا ادامه دارد و دیزاین سرویس بهداشتی کوچک  بهتری را برای شما ایجاد می کند.

عکس 38. دیزاین سرویس کوچک با کاغذ دیواری گل درشت

عکس 39. کاغذ دیواری گل دار در طراحی دستشویی کوچک

کاغذ دیواری های گل های درشت در دیزاین توالت کوچک

اگر فضای دستشوییتان کوچک است و تنها می خواهید نگاه بیننده را جلب زیبایی کنید به صورتی که او متوجه کوچک بودن فضا نشود بهتر است از کاغذ دیواری هایی که طرح های بسیار بزرگ و گل های درشت دارند، استفاده کنید و سقف را نیز کاغذ دیواری بچسبانید. در طراحی توالت کوچک این نکته قابل اهمیت است.

عکس 40. دیزاین دستشویی کوچک با کاشی کاری های خاص

عکس 41. کاشی های طرح دار در دیزاین سرویس کوچک

کاشی های زیبا و طرح دار در دکوراسیون دستشویی کوچک

از انواع کاشی های زیبا و طرح دار برای کف زمین مدل دستشویی ایرانی خود استفاده کنید تا با دیدن کف، دستشویی کوچک به نظر بیننده نیاید. برای زیبا شدن چندین برابر فضا همان ایده را در پشت پنجره هم به کار برید.

عکس 42. طراحی دیوار دستشویی کوچک

عکس 43. طراحی کتابخانه در دستشویی کوچک!

استفاده بهینه از فضا در چیدمان دستشویی کوچک

سرویس دستشویی هم یکی از اتاق های خانه است پس باید از دیوارهای آن بالاترین استفاده را کنید و از آن برای انباری بالای سرویس بهداشتی یا کتاب های خود استفاده نمایید . می توانید در دستشویی می توانید علاوه بر ایجاد کتابخانه دیواری برای تزئین آن از قاب عکس و شمعدان هم استفاده کنید.

عکس 44. دیزاین سرویس کوچک با کاغذ دیواری سه بعدی دیواری

عکس 45. دیزاین دستشویی کوچک با کاشی های رنگی

جمع بندی:

در نگاه اول طراحی و دیزاین دستشویی کوچک و مدرن ممکن است سخت و چالش برانگیز بنظر آید. اما این مکان ها می توانند با یک طراحی هوشمندانه نمایی متفاوت از منزل شما را به نمایش بگذارند. طراحی و ساخت یک سرویس بهداشتی کوچک زیبا که از لحاظ کارایی و ذخیره سازی در سطح مناسبی قرار بگیرد چیزی است که اکثر خانواده ها و مالکان آپارتمان ها به آن نیاز دارند. با توجه به مقدار زمانی که در سرویس بهداشتی خود می گذرانید باید مطمئن باشید تا تمامی عناصر، هدف و کاربرد مشخص به خود را داشته باشند بگونه ای که احساس بودن در یک محیط دوستانه و صمیمی را کاملا در خود احساس کنید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه