Chidaneh.com placeholder image

کاربرد و انواع وان جکوزی در خانه

به قلم: فرگل سلحشور

بعد از گذراندن یک روز کاری سخت، چه چیزی بهتر از یک حمام داغ و دل‌چسب می‌تواند خستگی کل روز را از بین ببرد؟ وان جکوزی یکی از پرطرفدارترین لوازمی است که امروزه در حمام‌ها نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. طیف گسترده‌ای از انواع وان جکوزی در بازار موجود است که شما می‌توانید بر حسب سلیقه، متراژ فضای در اختیار و مورد نیاز خود انتخاب کنید. در این مطلب از چیدانه که با کمک شرکت لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی تهیه شده است، قصد داریم شما را با استفاده از کاربردها، مزایا و انواع این وان بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.
در این مطلب می‌خوانید:

  • مزایای استفاده از وان جکوزی
  • انواع جکوزی خانگی
  • راهنمای انتخاب وان جکوزی
  • آیا نگهداری از وان جکوزی هزینه‌های بالایی را شامل می‌شود؟
  • لوازم مخصوص وان جکوزی
وان جکوزی

مزایای استفاده از وان جکوزی

در واقع جکوزی یک حمام با جت‌های گردابی داخلی است که به کمک یک یا دو پمپ، آب را از خروجی‌های مخصوص در وان مکش کرده و آن را در مسیر انتقال به فیلتر، تصفیه می‌کند. سپس آب را به سمت المنت‌های مخصوص هدایت کرده و دوباره به کمک پمپ وارد جکوزی می‌کند. شما می‌توانید نیروی آب خروجی را با کنترل‌کننده هوا تنظیم کنید. این کنترل معمولاً به شکل دستگیره‌های دستی است که شما می‌توانید سرعت و فشار آب را به میزان دل‌خواه تنظیم کنید.

قالیشویی ادیب

این مطلب را بخوانید:‌ خرید تجهیزات سرویس بهداشتی، نکاتی برای آشنایی و انتخاب محصولات

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

چندین مطالعه علمی مزایای سلامتی استفاده از جکوزی را تأیید کرده‌اند. برخی از مزایای سلامتی استفاده از آن شامل موارد زیر است:

  • کاهش سطح اضطراب و استرس
  • تسکین درد کمر
  • تسکین آرتروز
  • بهبود کیفیت خواب
  • کاهش وزن
  • کاهش التهاب
  • کاهش فشار خون
  • تسکین آرتریت روماتوئید

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

انواع جکوزی خانگی

وان جکوزی مانند حمام‌های معمولی دارای تنوع در سبک‌ها و اندازه‌هایی هستند که برای هر حمامی مناسب است. در ادامه به اصلی‌ترین انواع آن‌ها می‌پردازیم:

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

1. جکوزی خانگی مستقیم

این نوع جکوزی به صورت استاندارد و معمولا مستطیلی‌شکل و مستقیم ساخته می‌شود و در بسیاری از حمام‌ها قابل استفاده است، به همین دلیل بسیار محبوب است. می‌توان تغییراتی نظیر کناره‌های گرد یا زاویه‌دار و همچنین یک یا دو قسمت با شیرآلات را برای آن تعبیه کرد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

2. جکوزی خانگی کنج

این نوع وان جکوزی برای قرار گرفتن در کنج حمام طراحی شده است. این نوع وان باعث صرفه‌جویی در فضای حمام می‌شود و فضایی مناسب را برای استحمام فراهم می‌کند. شکل ساختاری این نوع جکوزی معمولاً مثلثی است و شکل متمایز و لوکس‌تری را برای قرار دادن در حمام به شما ارائه می‌دهد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

3. وان جکوزی مستقل

این نوع وان، مستقل و بسیار بزرگ است و آزادی انتخاب زیادی را از نظر نصب به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این وان بزرگ و مجلل را در هر نقطه از حمام خود قرار دهید و مناسب حمام‌هایی با متراژ بالاست.

این مطلب را بخوانید:‌ بازسازی سرویس بهداشتی، رازهای کم هزینه!

4. وان جکوزی دارای دوش

اگر علاقه‌مند به برخورداری از دوش و وان به صورت هم‌زمان هستید، چرا هر دو را انتخاب نکنید؟ این نوع جکوزی هم دارای دوش معمول حمام‌هاست و هم دارای وان جکوزی است.
این نوع وان‌ها معمولا به شکل حرف P یا L تولید می‌شوند و فضای بیشتری را نسبت به حمام معمولی در اختیار قرار می‌دهد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

راهنمای انتخاب وان جکوزی

انتخاب وان مناسب برای حمام، کاملا بستگی به متراژ فضای در اختیار شما و نیاز شما به استفاده از آن دارد. به طور مثال اگر فضای کمی را در اختیار دارید، وان کنج می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. یا اگر نیازمند استفاده از دوش و وان به صورت همزمان هستید، وان جکوزی دارای دوش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

آیا نگهداری از وان جکوزی هزینه‌های بالایی را شامل می‌شود؟

خیر! اما تمیز کردن سریع وان بلافاصله پس از اتمام استفاده، نگهداری از آن را آسان‌تر می‌کند. همیشه باید بلافاصله بعد از استفاده از وان، آن را تمیز کنید. هنگامی که حمام هنوز گرم است، تمیز کردن لایه‌های کثیف بسیار آسان‌تر است. از یک پارچه تمیز، آب گرم و صابون استفاده کنید. همچنین در صورت پیروی از توصیه‌های سازنده در مورد تمیز کردن با محصولات پیشنهادی، با حداقل مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری روبه‌رو خواهید شد.
توجه: از آن‌جایی که سفیدکننده می تواند به پلاستیک یا لاستیک موجود در وان شما آسیب برساند، هنگام تمیز کردن وان، از استفاده از سفیدکننده خودداری کنید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

لوازم مخصوص وان جکوزی

برای تکمیل وان حمام به چند وسیله اضافی از جمله پنل وان و شیرآلات نیاز دارید.
پنل وان
شما می‌توانید با انتخاب انواع پنل‌ها حمام خود را کامل کرده و ظاهری براق و بدون درز داشته باشید. با انواع مختلفی از تزئینات موجود، می‌توانید آن را با سایر محصولات لوازم حمام مطابقت دهید. همیشه مشخصات کامل حمام انتخابی خود را بررسی کنید تا ببینید با کدام پنل حمام سازگار است.

این مطلب را بخوانید: توالت فرنگی وال هنگ، ایده ای جذاب برای فضاهای کوچک

شیرهای وان
یک شیر آب زیبا می‌تواند تفاوت زیادی در ظاهر حمام شما ایجاد کند و همچنین برخی از ویژگی‌های اضافی و کاربردی را نیز به وان شما اضافه کند. شیر مخلوط‌کن دوش حمام، به شما انتخاب وسیعی از سبک‌های مختلف را می‌دهد تا با حمامتان مطابقت داشته باشد و همچنین یک سر دوش دستی قابلیت جدا شدن و استفاده راحت‌تر را فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید از پرکننده حمام آبشاری استفاده کنید که یک طرح معاصر زیبا را به وجود می‌آورد که بسیار لوکس و خاص به نظر می‌رسد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کلام آخر
انتخاب یک وان جکوزی مناسب می‌تواند انتخابی بسیار کاربردی از جنبه‌های مختلف زیبایی، سلامتی و… باشد. بسیار اهمیت دارد که وان حمام خود را به درستی و متناسب با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید. اگر قصد انتخاب یک وان جکوزی مناسب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به پروفایل شرکت لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی در چیدانه مراجعه کنید. این شرکت با 23 سال سابقه در زمینه فروش محصولات بهداشتی و ساختمانی، همواره در تلاش بوده است که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهد. جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه اینستاگرام این شرکت هم سری بزنید.

مطالب مرتبط
 عکس وان جدید، طرح و رنگ‌هاش رو ببین!
وان حمام ساده، آلبوم مدل‌ها و نکات خرید
7 ترفند جا دادن وان و جکوزی در حمام های کوچک
اسپای خانگی، دکوراسیون حمام‌تان را ویژه کنید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه