Chidaneh.com placeholder image

15 اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: آیا دنبال یک جایگزین برای شخصیت های کارتونی در اتاق کودکان می گردید؟ راه های زیادی وجود دارد تا بدون اینکه پول زیادی خرج کنید با بودجه اندک فضایی شخصی و شاد در اتاق کودک ایجاد کنید، فقط کافی است از خلاقیت کودکانتان برای دکوراسیون اتاقشان استفاده کنید.

اسکای اسکرپر

1. یک خیمه سرخ پوستی داخل اتاق کودک به عنوان یک اتاق بازی بسازید. این خیمه سرخ پوستی را با چند کوسن رنگارنگ تبدیل به جایی گرم و نرم برای بازی و کتاب خواندن کنید.

2. درب اتاق کودک را تبدیل به یک تخته سیاه کنید. روش ساخت رنگ تخته سیاه را در مطالب قبلی برایتان را توضیح دادیم. درب اتاق کودک را با رنگ تخته سیاه رنگ کنید و اجازه دهید کودک روی در و دیوار اتاقش با آسودگی نقاشی بکشد.

3. نیمی از دیوار را به صورت نا منظم رنگ کنید. رنگ نیمه پایین را با نظر کودکان انتخاب کنید و رنگ نیمه بالا را با سقف هماهنگ کنید.

پیشنهاد چیدانه: گالری عکس های اتاق کودک

4. پایه های تخت کودکتان را بلند تر در نظر بگیرید و در فضای خالی زیر تخت یک خانه بازی کوچک برایش درست کنید. یک پارچه ساده را مانند یک پرده بدوزید و برایش چند جیب برای کتاب ها و در و پنجره در نظر بگیرید تا کودکتان به سادگی یک اتاق منحصر به فرد و هیجان انگیز داشته باشد.

5. دیوار اتاق دخترتان را تبدیل یک آشپزخانه کوچولو کنید. یک نقاشی ساده روی دیوار بکشید و چند شلف و باکس کوچک به دیوار بکشید و داخل آنها را از خوراکی ها مورد علاقه کودکان و اسباب بازی پر کنید.

از کابینت های قدیمی آشپزخانه نیز با چند تغییر کوچک می توانید به عنوان کمدی جالب در گوشه اتاق کوکتان استفاده کنید.

6. از یک چمدان قدیمی در زیر تخت یا گوشه اتاق استفاده کنید تا کودک یا نوجوانتان اسباب بازی ها یا وسایل شخصی خود را داخل آن نگه دارد. 

7. اگر دیوار اتاق کودک ساده است می توانید آب نبات رنگی را در یک تلق شفاف بریزید و به دیوار اتاق کودک بچسبانید و از رنگ ها آب نبات ها در وسایل اتاق استفاده کنید، تا اتاق کودک حال و هوایی مثل شکلات فروشی ها پیدا کند.

8. جای سیب زمینی پیاز را با یک رنگ زیبا رنگ آمیزی کنید و لوازم نقاشی و کار دستی کودک را داخل طبقات آن قرار دهید.

اتاق کودک به سبک شبی شیک

9. از یک مبل دو نفره کوچک در اتاق کودک استفاده کنید. کودک شما این مبل را برای مطالعه، استراحت و دور هم جمع شدن های دوستانه می تواند استفاده کند.

10. اگر به دنبال یک راه آسان برای آویزان کردن چیزهای مختلف به دیوار هستید از پنل های دیواری سوراخ دار استفاده کنید. آنها را به دیوار متصل کنید و چیزهای مختلف را از آنها آویزان کنید.

11. یک نمایشگاه از آثار هنری فرزندتان در اتاقش درست کنید. چند طناب را به دو طرف یک دیوار اتاق کودک متصل کنید و نقاشی های کودکتان را با گیره به آن آویزان کنید.

12. یک کتابخانه به شکل خانه برای اتاق کودک خود بسازید.

13. با پارچه های اضافی تاج تخت کودک را روکش کنید و چند کوسن زیبا برای روی تخت بدوزید. می توانید یکی از کوسن ها را به شکل شخصیت کارتونی مورد علاقه کودکتان بدوزید.

مطلب پیشنهادی: کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی!

14. اگر دنبال یک تغییر بزرگ هستید می توانید ایده فوقالعاده تخت، سرسره و اتاق بازی در عکس بالا را به یک نجار حرفه ای از اهالی فن سفارش دهید تا متناسب با اتاق کودکتان برایتان بسازد.

کتابخانه کودک

15. یک کمد یا کتابخانه برای همه کودکان در هر سنی لازم است. کتابخانه عکس بالا یکی از ساده ترین، ارزان ترین و البته زیباترین کتابخانه هایی است که می توانید برای اتاق کودکتان تهیه کنید. چارچوب آن ساده است و اگر آن را به یکی از از اهالی فن سفارش دهید می تواند با mdf در کوتاهترین زمان آن را برای شما بسازد و سپس نوبت شماست که چند سبد چوبی برای داخل مربع ها تهیه کنید و به عنوان کشو از آنها استفاده کنید. می توانید سبد ها را مانند تصویر بالا در یک ردیف یا به طور نا منظم و یک در میان بچینید. وسایل دکوری و اسباب بازی های کودک را نیز روی آن قرار دهید.

یکی مهم ترین ویژگی های تصویر بالا این است که تمام وسایل کودک در افق دید او طراحی شده و به راحتی برای او قابل استفاده است. همواره هنگام طراحی اتاق کودک به این نکته توجه کنید که شما در حال طراحی اتاقی برای او با نیاز ها و علایق خاص خودش و ابعاد و اندازه های کوچکش هستید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 27 بهمن 1393
ای جان عاشق این عکس ها هستم تو دل هرکدوم ازاین ها کلی ایده هستش

ثبت دیدگاه