Chidaneh.com placeholder image

جاذبه های گردشگری ترکیه ، اقامتگاهی در غار

به قلم: تحریریه چیدانه

هتل و اقامتگاه : اگر برای تعطیلات قصد سفر به کشور همسایه، ترکیه را دارید قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام هتل را برای اقامت انتخاب کنید حتما این مطلب را بخوانید.

قالیشویی ادیب

در قلب کاپادوکیه در اورته حصار، خانه ای در غار با 80 متر مربع مساحت و یک تراس که رو به منظره این روستا است، می تواند گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلاتی سرشار از آرامش و لذت باشد ! با چیدانه همراه شوید تا با بخش های مختلف این خانه آشنا شوید. شاید شما هم بخواهید تعطیلات خود را در یک غار زیبا بگذرانید.


 

کاپادوکیه یا کاپادوسیه در پارسی باستان به معنای «سرزمین اسب های زیبا» نام سرزمین باستانی پهناوری در آسیای کوچک یا ترکیه کنونی است. کاپادوکیه جزء سه روستای صخره ای جهان محصوب می شود. که دو روستای دیگر کندوان در ایران و داکوتا در آمریکا می باشند. نام کاپادوکیه پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش پایدار ماند و امروزه هم در زمینه گردشگری بدین بخش تاریخی کاپادوکیه گفته ‌می‌شود.

مطالب پیشنهادی: چند روزی در دل کوه با هتل صخره ای کندوان
 

 خانه‌ها در این روستا دارای دو اتاق بوده و ساکنان از سقف به وسیله نردبانهایی چوبی به داخل خانه می‌روند و درب ورود به خانه‌ها در سقف قرار دارد. ساکنان کاپادوکیه در آن زمان نسبت به مردم اطراف خود زندگی پیشرفته‌تری داشته‌اند به طوری که در هر خانه‌ای سنگهای آسیاب، اجاق‌ها و سبدهای حصیری به چشم می‌خورد.
 

اورته حصار یک روستای بسیار زیباست که می توانید در آن چند روز زندگی اجتماعی با روستاییان را تجربه کنید. خانه های قدیمی، دره بسیار زیبا، 2 قلعه بزرگ، کبوتر ها ، موزه ها، مغازه های محلی و بازارها همه می توانند خاطرات خوبی را برایتان به جا بگذارد.
 

دکوراسیون داخلی این خانه که در اورته حصار قرار دارد، برای اسکان مسافران به زیبایی طراحی و اجرا شده است. وجود نشیمن، آشپزخانه کاملا مجهز، حمام، اتاق خواب و تراسی رو به منظره زیبای روستا، این خانه را برای اقامت زوج های جوان و خانواده ها آماده کرده است.

کاپادوکیه ، اورته حصار ، ترکیه

سکونت در یک غار و داشتن همه امکانات رفاهی می تواند تجربه ای متفاوت و لذت بخش باشد. استفاده از رنگ های گرم و توجه به تزئینات، فرهنگ و سنت مردم ترکیه در کنار داشتن امکانات رفاهی مدرن از جذابیت های این خانه محسوب می شود. شما در این خانه امکان دسترسی به اینترنت به صورت wifi را خواهید داشت.
 

در اتاق خواب یک تخت خواب دونفره بزرگ و در نشیمن یک کاناپه تخت خواب شوی خاص (که می توان با یک پرده آن را از فضا جدا کرد) وجود دارد. البته خانواده های شلوغ و یا گروه هایی که ممکن است بخواهند در کنار هم در این خانه اقامت داشته باشند می توانند با باز کردن نیمکتی که در سالن وجود دارد تختی برای گذراندن شب داشته باشند. این خانه می تواند در هر شب پذیرای حداکثر 6 نفر باشد.
 

در تراس این خانه شما می توانید به تماشای طلوع آفتاب بنشینید و منظره کوه بزرگ ارجیس را به خوبی ببینید. چشم انداز طبیعی و چهره خاص روستای کاپادوکیه می تواند لذت صرف صبحانه و شام در تراس را برای شما بیشتر بکند.
 

در این خانه، طراح داخلی از فرورفتگی های طبیعی درون غار استفاده کرده و با نورپردازی، مبلمان ، کوسن و مخته هایی که گاهی رنگ و طرح آن نشانی از سبک عثمانی دارد، حال و هوای آرامش بخش و دلپذیری را ایجاد کرده است.
 

بافت کلی دیوار ها و سقف این خانه به شکل طبیعی، ظاهری را که غاز با گذشت زمان به خود گرفته حفظ کرده است، اما در بعضی قسمت ها طاق و قوس هایی ساخته دست انسان، بر زیبایی این افزوده است.
 

نورگیری طبیعی با استفاده از پنجره هایی که در بعضی از فضاها نیز با طاق و قوس ها مزین شده است تامین می شود. قسمتی از سقف اتاق خواب با الوارهای چوبی پوشانده شده و بااستفاده از دری امکان عبور و مرور از این فضا به بیرون فراهم شده است.
 

سرویس بهداشتی این خانه نیز از کلیه امکانات بهداشتی و رفاهی برخوردار است و همچون دیگر فضاهای خانه طراحی منحصر به فردی دارد.

مطالب مرتبط: غاری در قامت هتلی خاص!

هتلی در بالی با کفپوش های شیشه ای

خانه ی صخره ای بر فراز اقیانوس

تجربه اقامت در اتاق هری پاتر در این هتل!

خانه عامری ها، یک هتل بی نظیر در ایران

منبع: airbnb |  ترجمه و گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه