Chidaneh.com placeholder image

قیمت پرگولا، سایبان چوبی مدرن برای ویلای شما

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: یکی از پر طرفدارترین مبلمانی که در فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند آلاچیق و پرگولا است. به طور کلی آلاچیق یا پرگولا نوعی سرپناه و سایه بان به منظور ایجاد زیبایی و فضایی نیم سایه، در طراحی محوطه و فضای بیرونی است که می تواند جلوه منحصر به فردی را در محوطه و فضای بیرونی شما ایجاد نماید؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با قیمت پرگولا و کاربرد آن فضای بیرونی را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید.

معماری و دکوراسیون داخلی
طراحی محوطه
معماری و دکوراسیون داخلی

تابلو فرش ریحان

سوال: ما در حال محوطه سازی ویلا هستیم، می خواهیم برای خاص تر شدن ورودی محوطه از پرگولا استفاده کنیم، لطفا در مورد مراحل ساخت پرگولا و قیمت پرگولا چوبی راهنمایی کنید.
پاسخ: پیش از هر چیز بد نیست بدانیم پرگولا چست و چه کاربردی دارد، پرگولا سازه یا المانی غیر مسقف است و معمولاً از الوارهای چوب به فواصل معین در طراحی سقف آن برای ایجاد ورودی های مجلل در محوطه سازی و فضای سبز،روف گاردن، مسیرهای تردد، فضای بازی و… استفاده می شود، پس در ساخت پرگولا بهتر است از چوب پلاست و چوب اشباع شده برای دوام بیشتر به علت مجاورت با عوامل جوی استفاده شود. 

معماری منظر نگین آذین
پرگولای چوبی در طراحی بام
معماری منظر نگین آذین

مراحل ساخت پرگولا

قبل از ساخت پرگولا یک سکوی بتنی کوچک و کم ارتفاع ساخته می شود و سپس صفحه های بیس پلیت قبل از عملیات بتن ریزی به سکو متصل می شود تا پایه های (ستون) پرگولا بر روی آن قرار گیرند و در ادامه مونتاژ کردن سازه با جوش و پرچ صورت می گیرد که باید برای تقویت اتصالات از پروفیل های نبشی استفاده کرد. کلیه پروفیل های سازه از راه محاسبات تعیین می شود که باید قادر به تحمل وزن خود باشند. در انتها پوشش (کاور) کلیه سطوح با مصالحی از جمله چوب و سنگ کار می شود که توسط پیچ گالوانیزه و کلیپس به المان سازه پرگولا نصب می شوند. به طور کلی ساخت پرگولا و آلاچیق نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد که می توانید برای این منظور از متخصصان این حوزه در چیدانه کمک بگیرید. 

متخصصان ساخت آلاچیق و پرگولا در چیدانه: معماری منظر نگین آذین | گلخانه کونیکا | باغ گل فدک | شرکت مهندسی نرگس سبز دشتستان | چوب نمای ساختمان slp | ترمووود فین وود

دکو وود
طراحی واجرای آلاچیق و پرگولا
دکو وود

قیمت پرگولا 

به طور کلی برآورد قیمت پرگولا و سازه های چوبی این چنینی با رنگ مقاوم دربرابر رطوبت، بارندگی و چوب مقاوم مثل کاج روسی برای هر متر مربع 1 میلیون و 500 هزار تومان است، البته بر اساس ابعاد تیر ها، نرده های چوبی و سکوی داخلی آلاچیق و یا پرگولا این قیمت متغیر است. پیشنهاد می شود برای گرفتن قیمت دقیق با متخصصان پیشنهاد شده در چیدانه ارتباط بگیرید. 

 برای اطلاع از قیمت، چگونگی ثبت سفارش، ارتباط با فروشندگان و خرید اینترنتی کالاها کافی است روی نام برند هر محصول کلیک کنید و به سادگی با فروشندگان کالاها در چیدانه ارتباط بگیرید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
علیان در تاریخ 03 مرداد 1396
سلام ، ممنون از مطلب مفید شما، می توان انواع پرگولا را در لینک زیر مشاهده کرد https://www.kalalist.com/search/category/sun-shade/type/value_pergola

ثبت دیدگاه