Chidaneh.com placeholder image

تجهیزات مدرن خانه هوشمند، این تجهیزات غوغا می کنند!

به قلم: مژگان احمدی

تجهیزات مدرن خانه هوشمند: انرژی از جمله بحث‌های داغ در عصر حاضر است. اینکه منابع تجدید ناپذیر رو به پایان هستند و باید تمرکزمان به سمت استفاده از منابع تجدید پذیر برود از مسائل مهمی است که به توجه بالایی نیاز دارد. نحوه استفاده هرکدام از انواع انرژی بحث گسترده‌ای است که در حوصله‌ این مطلب نمی‌گنجد، ولی اینکه از چه راهکارهایی می‌توانیم خانه هوشمند داشته باشیم تا ما هم سهمی در حفظ انرژی داشته باشیم، موضوعی است که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم. 

یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی در سراسر دنیا، اختراع محصولاتی به این منظور است؛ مثلاً طراحی یک دوش حمام با این مکانیز که با دادن درجه دمای موردنظر، آب مصرفی را برای ما گرم کند. این امر باعث جلوگیری از هدر رفت آب برای تنظیم کردن دستی آن می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با تجهیزات مدرن خانه هوشمند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا
دستگاه‌های هوشمند و کاربرد آنها در ساختمان

تجهیزات مدرن خانه هوشمند و کاربرد آنها در ساختمان

سیستم هوشمند یا سیستم مدیریت ساختمان (BMS) از تجهیزات مدرن خانه هوشمند است که به ‌صورت برنامه‌ریزی‌شده بر فعالیت‌ها و کارهای ساختمان نظارت دارد. یکی از کارکردهای خوب این سیستم، انجام تغییرات خودکار و مناسب با شرایط محیط است؛ مثلاً دمای اتاق به ‌طور خودکار در هنگام شب بالاتر از دمای روز برنامه‌ریزی می‌شود. هم‌چنین شما نیز این امکان را دارید که برنامه موردنظرتان را با توجه به نوع کاربری ساختمان انتخاب کنید.

ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های هوشمند

ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های هوشمند

یکی از مزایای استفاده از سیستم BMS یا مدیریت ساختمان، رسیدن به امنیت و آسایش است. اینکه هر زمان که تمایل داشته باشید دستگاهی بدون محدودیت فاصله، فعال یا غیرفعال شود در زندگی پرمشغله امروز حسن بزرگی به حساب می‌آید. فکر کنید در یک ‌شب سرد زمستان قصد سفر به ویلای خودتان را دارید، شما می‌توانید از منزلتان و قبل از اینکه حرکت کنید شوفاژخانه را فعال نمایید و فضای ویلا را گرم و مطلوب سازید. فکر این موضوع هم می‌تواند خوشایند باشد چه برسد به تجربه آن!

در رابطه با تجهیزات مدرن خانه هوشمند در چیدانه بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از مزایای استفاده از تجهیزات مدرن خانه هوشمند، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. برای درک این موضوع کافی است به مثال بالا توجه کنید. در نظر بگیرید شما یک ‌شب سرد به ویلایتان وارد شدید. علاوه بر اینکه چند ساعتی باید منتظر گرم شدن ویلا باشید، مجبورید درجه حرارت را بالا برده و یا هم‌زمان شومینه یا بخاری را روشن کنید. در این صورت مقدار زیادی انرژی و سوخت هدر می‌دهید تا فضا را گرم‌کنید؛ درنتیجه مقرون‌به‌صرفه بودن آن می‌تواند ویژگی برجسته‌ای در انتخاب این سیستم باشد.

 تجهیزات مدرن خانه هوشمند

عملکردهای قابل‌کنترل با سیستم BMS

عملکردهای قابل‌کنترل با سیستم BMS برای هوشمندسازی ساختمان شامل: 

  • تنظیم نور و روشنایی محیط،
  • کنترل سیستم امنیتی و حفاظتی،
  • کنترل بازشوها، پرده و سایبان،
  • تنظیم سیستم گرمایشی و سرمایشی،
  • کنترل آیفون، ورود و خروج اشخاص،
  • تنظیم دستگاه‌های صوتی و تصویری،
  • کنترل تأسیسات و استخر،
  • تنظیم دستگاه‌های ارتباطی،
  • کنترل وسایل الکتریکی ساختمان،
  • کنترل سیستم آبیاری می باشد.
سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

این سیستم یکی دیگراز انواع تجهیزات مدرن خانه هوشمند است که زیرشاخه سیستم BMS می باشد. همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه اصلی آن مدیریت انرژی ساختمان است. این دستگاه میزان مصرف انرژی ساختمان را اندازه‌گیری و کنترل می‌کند. هم‌چنین با ارسال گزارش و فرمان به دستگاه اصلی، مصرف انرژی را مدیریت می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال در ساعات اوج مصرف برق، روشنایی را تنظیم و نورهای اضافه را خاموش می‌کند.

چگونگی هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان با استفاده از تجهیزات مدرن خانه هوشمند 

برای مدیریت و راه‌اندازی تجهیزات مدرن خانه هوشمند باید یک سیستم کنترل مرکزی داشته باشید. هم‌چنین امکان تنظیمات از کامپیوترتان هم میسر است. نکته بعدی در دسترس بودن خطوط ارتباطی باسیم یا بی‌سیم است. بخش دیگر وجود یک نمایشگر برای دسترسی و کنترل نقاط دسترسی در ساختمان است. حس‌گر، دیمر روشنایی، تایمر و پریزها از وسایل مهم برای فعال کردن به ‌موقع هر یک از این عملکردهاست. استفاده از یک سرور وب، دسترسی به راه‌اندازی سیستم به خصوص از راه دور را برای داشتن یک خانه هوشمند امکان‌پذیر می‌کند.

 تجهیزات مدرن خانه هوشمند

در پایان:

حال که تا حدودی با تجهیزات مدرن خانه هوشمند، هوشمند سازی ساختمان و فواید و امکانات آن آشنا شدید، فرصت آن رسیده است که از منزل خود، یک خانه ی هوشمند بسازید. 

اهالی فن و متخصصان هوشمندسازی ساختمان در این زمینه به شما کمک می کنند. برای اطلاع از قیمت، چگونگی ثبت سفارش، ارتباط با فروشندگان و خرید اینترنتی کالاها کافی است به اهالی فن سر بزنید یا از طریق ثبت درخواست چیدانه اقدام کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سمیه منوچهری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه