Chidaneh.com placeholder image

غاری در قامت هتلی خاص!

به قلم: تحریریه چیدانه

هتل و اقامتگاه: برخی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی دنیا را می‌توان در مکان‌هایی بسیار نامتعارف پیدا کرد. برای مثال، یک هتل یا یک رستوران که در یک غار ساخته شده باشد کاملا فضایی منحصر به‌ فرد و خاص است. در حقیقت، تعداد زیادی پروژه این‌چنینی در دنیا وجود دارد که ما همه آن‌ها را در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم. البته تعداد زیادی پروژه‌های هیجان‌انگیز و مکان‌های تفریحی منحصربه‌فرد دیگر نیز در دنیا وجود دارند که می‌توان در مورد آن‌ها هم مطالب زیادی نوشت.

اکثر این سازه‌ها در درون غارها ساخته شده‌اند. این مسئله آن‌ها را نه فقط به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارند، بلکه به دلیل طراحی‌های ارگانیک و مناظر زیبایی که دارند منحصربه‌فرد و خاص می‌سازد. البته برخی دیگر از این سازه‌ها دارای موقیعت مکانی خیلی خاصی نیستند، اما طراحی آن‌ها کاملا جذاب و دیدنی است و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این‌که این سازه‌ها در کدام طبقه بندی قرار می‌گیرند خیلی مهم نیست، چیزی که مهم است این است که همه این سازه‌ها دارای عنصری خاص و ویژه هستند و ما می‌خواهیم در این مطلب به ویژگی‌های جذاب آن‌ها اشاره کنیم.

اسکای اسکرپر

  هتلی در غارهای ماترا (Matera)

این مطلب را با Le Grotte della Civita آغاز می‌کنیم. این هتل فوق‌العاده خاص در درون غارهای شهر ماترا که در جنوب ایتالیا واقع شده است ساخته شده است.
 

هدف طراح و سازنده این هتل خلق فضایی خاص و منحصربه‌فرد و در عین حال مکانی بوده است که به این روستا حیاتی دوباره بدهد و باعث جذب گردشگران زیادی شود.

در این شهر تاریخی و زیبا زمان به نظر کندتر حرکت می‌کند و شما در این‌جا می‌توانید از خرابه‌های دوران نوسنگی و هم‌چنین تعداد زیادی جاذبه‌های جذاب و منحصربه‌فرد دیدن کنید.

حتی اگر در نگاه اول و در تئوری ساخت چنین هتلی ساده به نظر برسد، اما تبدیل یک غار به یک هتل واقعا کار سخت و چالش‌برانگیزی است. قبل از هر چیز، غارهای ماترا دارای شکل بسیار بدی بودند و برای این‌که در این غارها بتوان هتلی بنا کرد همه چیز باید تغییر می‌کرد. البته تمام این اتفاق‌ها افتاد و اکنون با هتلی بسیار منحصربه‌فرد روبه‌رو هستیم.

سرانجام چیزی که در ابتدای امر یک برنامه رویاروی بود و رسیدن به آن کمی دور از انتظار بود اکنون تبدیل به واقعیت شده است. اکنون این غارها یک هتل بسیار شگفت‌انگیز را در خود جای داده‌اند. این سازه جدید فقط به دلیل قرار گرفتن در فضایی خاص و زیبا جالب توجه و دیدنی نیست، بلکه این هتل دارای ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی است. برای مثال، یکی از اتاق‌های مهمان دارای سینکی است که از یک سنگ بسیار باستانی ساخته شده است و در عین حال دیگر اتاق‌ها دارای کفپوش‌هایی باستانی و سنگ‌های با سطوح خشن و زبر هستند.

طراحی اتاق خواب

از هتل‌های چشم‌نواز و منحصر به فرد کشور خودمان هم لذت ببرید:

یکی از زیباترین و قدیمی ترین هتل های جهان در اصفهان!
چند روزی در دل کوه با هتل صخره ای کندوان
سفری در تاریخ با هتل ملک التجار یزد

 

منبع: architecturendesign | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه