Chidaneh.com placeholder image

قرمزهای اشتها آور همان چیزی است که برای غذاخوری احتیاج دارید!

غذاخوری: اگرچه رنگ قرمز یک رنگ کلاسیک برای اتاق غذاخوری به حساب می‌آید (به دلیل این‌که اشتهای ما و علاقه‌یمان به گفتگو با دیگران را افزایش می‌دهد)، اما استفاده از رنگ قرمز از کف تا سقف اتاق کمی بیش از اندازه افراطی به نظر می‌رسد و قطعا هیچ کس به آن علاقه‌ای ندارد. بنابراین، چگونه می‌توان از رنگ قرمز به درستی استفاده کرد؟ ترجیحا از رنگ قرمز به عنوان رنگ متفاوت در فضا، مثلا به صورت یک نوار باریک در دیوارها، سقف، و یا کف اتاق، استفاده کنید و یا از آن در مقادیر اندک در قسمت‌هایی از اتاق بهره ببرید. چیزی که بیش از همه اهمیت دارد تعادل است. استفاده بیش از حد از رنگ قرمز خسته‌کننده است و استفاده از آن در مقادیر بسیار کم بی‌اثر و بی‌نتیجه است.

به رنگ‌ها و مواد و مصالحی توجه کنید که در کنار رنگ قرمز قرار گرفته‌اند. ترکیب رنگ قرمز با تنالیته‌های چوبی غنی و دیگر رنگ‌مایه‌های گرم و خنثی باعث ایجاد حال و هوایی دنج و سنتی می‌شود. اما وقتی این رنگ با رنگ‌های خنثی سرد و یا ماده‌ای مثل استیل ضد زنگ همراه می‌شود، حس و حال کلی فضا مدرن می‌شود.
در این مطلب 7 اتاق غذاخوری کلاسیک را که در آن از رنگ قرمز استفاده شده است به شما نشان می‌دهیم. هم‌چنین رنگ های موجود در این فضاها را به شما معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم چگونه از رنگ قرمز در اتاق غذاخوری خانه خود استفاده کنید.
برای دیدن این مطالب چیدانه را دنبال کنید…
 

فیلیمو
فیلم نت

رنگ‌های قرمز انتخابی برای استفاده در اتاق غذاخوری (از سمت چپ به راست):

1.      قرمز چیپسی (Gypsy Red)، شروین- ویلیامز.

2.      قرمز کامل (Quite Red)، والسپار.

3.      قرمز شیرین (Luscious)، بهر.

4.      قرمز بشاش (Roseate)، بنجامین مور.
 

تنها استفاده از یک دیوار قرمز رنگ در اتاق غذاخوری ایده بسیار درخشانی است. استفاده از این قطعات مستطیل شکل در قالب شیشه‌های قرمز رنگ که به صورت اتفاقی در کنار سیلیکون شفاف قرار گرفته‌اند شیوه‌ای بسیار اثربخش و هم‌چنین مقرون به صرفه برای اضافه کردن رنگ و بافت به دیوار اتاق غذاخوری است. دو صندلی میز غذاخوری هم به رنگ قرمز انتخاب شده‌اند تا تعادل بصری در فضا ایجاد شود و در عین حال اتاق غذاخوری بیش از حد در رنگ قرمز غرق نشود.
 

در عکس بالا ایده جذاب و هوشمندانه دیگری برای اضافه کردن رنگ قرمز تیره به یک اتاق غذاخوری را می‌بینید. تمام قسمت‌های فرورفتگی داخل دیوار به رنگ قرمز درآمده است و یک نشیمن دراز تمام عرض آن را پوشش داده است. نتیجه این عمل اتاق غذاخوری دنج و جذابی است که برای برپایی یک مهمانی شام بسیار ایده‌آل است.
 

یک دیوار این اتاق غذاخوری به رنگ قرمز برجسته درآمده است و جلوه‌ای زیبا به این فضای مینی‌مالیستی و مدرن داده است. هم‌چنین رنگ قرمز به این فضا گرما اضافه کرده است. اگر در اتاق غذاخوری شما تعداد زیادی وسیله از جنس استیل ضد زنگ و هم‌چنین به رنگ‌‌های خنثی سرد وجود دارد، با اضافه کردن رنگ قرمز می‌توانید از نظر بصری این فضا را به تعادل برسانید و حضور بیش از اندازه رنگ‌های سرد را کاهش دهید. 
 

به جای این‌که یکی از دیوارهای اتاق غذاخوری را به صورت یکپارچه به رنگ قرمز درآورید، به آن طرح‌ها و بافت‌های بسیار ریز اضافه کنید. استفاده از این ایده، شیوه‌ای بسیار ساده‌ برای اضافه کردن یک عنصر جذاب و جالب توجه به یک فضای خنثی و ساده است.
 

اگر می‌خواهید خیلی جزئی‌تر و ظریف‌تر از رنگ قرمز استفاده کنید، به ایجاد ریتم بصری در فضا فکر کنید. ریتم در طراحی داخلی به معنی تکرار و قرار دادن یک عنصر بصری در فضا است. سعی کنید تعدادی وسیله قرمز رنگ را به صورتی فکر شده در قسمت‌های مختلف اتاق غذاخوری قرار دهید. در اتاق غذاخوری موجود در عکس بالا این اتفاق افتاده است. در عکس بالا چشم ما به تمام وسایل قرمز رنگ توجه می‌کند و از این طریق در کل فضا می‌چرخد.  
 

رنگ قرمز رنگی است که به شدت توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل خیلی خوب است که وسایلی که دوست دارید در اتاق غذاخوری شما بیش از وسایل دیگر به چشم بیایند و بدرخشند را به رنگ قرمز انتخاب کنید.
 

به اتاق‌های غذاخوری که از رنگ‌های زیادی در آن‌ها استفاده شده است خیلی علاقه ندارید؟ مشکلی نیست. شما می‌توانید فضای غذاخوری خود را روشن و خنثی نگه دارید و همچنان از رنگ در فرورفتگی‌های داخل دیوار استفاده کنید. درون فرورفتگی‌های دیوار را به یک رنگ قرمز شاد و بشاش درآورید تا خود فرورفتگی‌ها و وسایلی که در درون آن‌ها قرار می‌گیرند توجه‌ها را به خود جلب کنند. چنین ایده‌ای در اتاق غذاخوری موجود در عکس بالا به خوبی اجرا شده است.

به ما بگویید: شما چگونه از رنگ قرمز در اتاق غذاخوری خانه خود استفاده می‌کنید؟ لطفا عکس اتاق غذاخوری خود را که در طراحی آن از رنگ قرمز استفاده شده است، با ما در بخش بحث و گفتگو چیدانه به اشتراک بگذارید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه