Chidaneh.com placeholder image

اگر کمد دیواری ندارید این 10 جالباسی را دریابید!

به قلم: تحریریه چیدانه

کمد و اتاق لباس: نگهداری و قرار دادن وسایل کوچک، لباس، کفش و کیف در هر خانه ای دغدغه است. اگر در خانه شما فضایی خالی وجود دارد که می توانید از آن به عنوان کمد دیواری و جا رختی استفاده کنید، باید بدانید که بسیار خوش شانس هستید. در این مطلب با ایده های جدیدی می توانید از فضاهای موجود در خانه خود برای نظم دهی استفاده کرده و آنها را تبدیل به ایده های جدید برای جا لباسی و جا رختی کنید:

جا رختی رنگی

chidaneh ad banner

ریل لباس را برای نظم دهی به روز کنید

یک جا لباسی ساده لباس از هر جنسی که باشد، متفاوت و جدید نخواهد بود، ولی اگر به آن رنگ متفاوتی تزریق کنید، ظاهری تازه و جذاب پیدا می کند. رنگ جا رختی لباس را می توانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری با فضا داشته باشد.

مطلب مرتبط: جالباسی های شیک و مدرن برای نظم بخشیدن به آپارتمان شما

دکوراسیون اتاق خواب سفید

از فضای اطراف تخت خواب استفاده کنید

 در برخی از طراحی داخلی برای منازل یک مکعب ساده و کامل به عنوان فضای نهایی دیده نمی شود. تو رفتگی و بیرون رفتگی هایی که در برخی از فضاها وجود دارد اضلاع، زاویه و گوشه های مختلفی را در فضا ایجاد می کند. می توانید از فضاهای ایجاد شده به شکل پتانسیل ایجاد کمد و فضای نگهداری وسایل استفاده کنید و اتاق خواب خود را خاص و متفاوت کنید. در تصویر بالا می بینید که از فضاهای بیرون زده یا فرو رفته با داشتن طبقه و قفسه نگهداری، برای قرار دادن لباس، کتاب و… استفاده شده است.

نصب کمد روی دیوار

کف زمین را در طراحی خانه آزاد و خالی کنید

انتقال جا رختی، جا لباسی کمد و دیگر وسایل اتاق خواب روی دیوار، دکوراسیون بسیار جذابی خلق می کند. شاید به نظر شما در دکوراسیون اتاق خواب تصویر بالا، همه کمد و فضای نگهداری به شکل اغراق شده ای به روی دیوار منتقل شده باشد، ولی همه این کمد و جا رختی ها باعث شده که سطح زمین خالی باشد و فضای اتاق به نظر شلوغ و کوچک نرسد.

مطلب مرتبط: ۷ جالباسی خلاقانه برای گوشه و کنار دکوراسیون منزل

کمد دیواری و طبقه

در ارتفاع پایین هم می توان کمد دیواری ساخت

در اتاق هایی که زیر شیروانی وجود دارد، اغلب فضای کافی برای جا رختی و کمد دیواری وجود ندارد. در اینگونه فضاها تنها کافی است که از دل دیوار جا رختی و کمدهای کوچکی بیرون آورده شود. در تصویر بالا می بینید که کمد جا رختی حتی برای قرار دادن ریل لباس در ارتفاع کوتاه قرار داده شده است. نورپردازی که در قفسه های کمد دیواری باز دیده می شود، نشان دهنده طراحی هوشمندانه آن نیز هست.

جالباسی دیواری

جا لباسی را به دیوار میخ کنید

اگر در اتاق شما فضای کافی برای کمد دیواری وجود ندارد، می توانید از جا لباسی دیواری استفاده کنید. بهتر است جا لباسی را به رنگ دیوار اتاق رنگ کنید تا درون دیوار حل شود.  بهتر است از نوعی از جا لباسی استفاده کنید که شلف و طبقه هم داشته باشد تا بتوان روی آن هم برای نگهداری وسایل استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ جالباسی مدرن در دکوراسیون منزل

جا لباسی به سبک مینیمال

جالباسی به سبک مینیمال

روش دیگری که نسبت به جا لباسی دیواری در مورد قبل حالت رسمی تری دارد، نوعی از جا لباسی است که در تصویر می بینید. فرم ساده این نوع از جا لباسی که دارای شلف، بدنه و آویز رخت است، آن را ساده و منظم نشان می دهد و آن را به نوعی از جالباسی به سبک مینیمال تبدیل می کند. شما می توانید این جا لباسی مینیمال را با کشو و کمدهای کوچک کنار تخت ست کنید.

کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

کمد دیواری برای جداسازی فضاها

برای جدا کردن فضاهای مختلف در یک اتاق می توانید از کمد دیواری استفاده کنید. در یک اتاق خواب مستر، برای جدا کردن سرویس بهداشتی از تخت خواب، یک کمد دیواری تعبیه کنید. با قرار دادن یک دیوار نیمه در دکوراسیون اتاق خواب، علاوه بر اینکه فضای نگهداری لباس و وسایل کوچک خود را تامین می کنید، حریم سرویس بهداشتی را حفظ می کنید، ولی در عین حال به دلیل نیمه بودن دیوار رطوبت نهفته نمی ماند.

جا رختی چوبی

جا رختی خود را هنری کنید

برای افرادی که علاوه بر داشتن فضای لازم برای نگهداری لباس، به زیبایی جا رختی هم اهمیت می دهند می توانید از شاخه چوبی مانند تصویر بالا استفاده کنید. به کمک بند و طناب شاخه چوبی را روی سقف نصب کنید و ریلی سنتی و روستیک را به دکوراسیون اتاق خواب خود بیاورید. مطمئن باشید که اتصال جا لباسی چوبی شما به سقف محکم و سفت باشد.

جالباسی در اتاق کودک

برای نصب جا لباسی، کودکان را فراموش نکنید

در دکوراسیون اتاق کودک به جای آنکه از کمد دیواری و جا رختی ساخته شده استفاده کنید، یک جا لباسی دیواری با تعدادی آویز به کار ببرید. به دلیل آنکه لباس کودکان کوچک تر است از این پتانسیل می توانید برای نصب جا لباسی دیواری استفاده کنید. در این حالت است که دیگر فرزندتان به سادگی می تواند به لباس های خود دسترسی داشته باشد. از فضای بالای جالباسی برای طبقه بندی و قرار دادن وسایل دیگری در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون با لباس و اکسسوری

همه وسایل خود را به دیوار نصب کنید!

برخی از افراد طرفدار مد دوست دارند از لباس و اکسسوری های خود برای دکوراسیون منزل استفاده کنند. در تصویر بالا می بینید که از کلاه و کروات برای طراحی دکوراسیون استفاده شده است.

طراحان داخلی آبنوس برای دکوراسیون کوچک منزل یاری رسان شما هستند. در بخش طبقه بندی و نظم دهی می توانید خانه مرتب و منظم را برای همیشه تجربه کنید. ما در قسمت افزودن دیدگاه پایین همین صفحه منتظر نظرات و پیشنهادات شما برای تولید محتوا هستیم.

منبع: houzz | نویسندهصدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه