Chidaneh.com placeholder image

تعمیر دراور کهنه: وسایل قدیمی را نو کنید!

تعمیر دراور کهنه: ما اخیرا با استفاده از رنگ گچی و تعدادی دستگیره مدرن این دراور چوبی کهنه و قدیمی را که از یک دسته‌دوم‌فروشی خریده بودیم بازسازی کردیم و به آن ظاهر جدیدی دادیم. باور این مسئله خیلی سخت است که این دراور همان دراور قدیمی است. برای کسانی که عاشق وسایل موجود در جمعه‌بازارها یا سمساری‌ها هستند و دوست دارند آن‌ها را بازسازی کنند پروژه‌ای که ما انجام دادیم بسیار آموزنده و راهگشا است.

دراورهای قدیمی و کهنه ظاهر ناامیدکننده‌ای دارند اما گاهی در آن‌ها پتانسیل‌های زیادی را می‌توان پیدا کرد. فقط کافی است که چند لایه رنگ به آن‌ها اضافه کنید و بخش‌هایی از آن‌ها را تعمیر کنید. این وسایل قدیمی را می‌توانید در جمعه‌بازارها، دسته‌دوم‌فروشی‌ها، و یا سمساری پیدا کنید و به قیمت نه چندان زیادی آن‌ها را خریداری کنید.

فیلیمو
سرویس خواب بالسا

در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که با استفاده از رنگ گچی چه قدر راحت می‌توان یک دراور کهنه و قدیمی و یا هر وسیله دیگری را که از دسته‌دوم‌فروشی خریده شده است بازسازی کرد و به آن ظاهر جدیدی داد.

اگر تا به حال در مورد رنگ گچی چیزی نشنیده‌اید خوب گوش کنید. این رنگ نوع جدید و جالب توجهی از رنگ است که کار با آن بسیار راحت است، نیاز به آماده‌سازی خاصی مانند استر زدن یا سنباده زدن ندارد، و در تمام پروژه‌های درون یا بیرون خانه و در مورد هر سطوحی می‌توان از آن‌ استفاده کرد. این رنگ‌ها به این امر معروف شده‌اند که مبلمان را به طرز زیبایی تبدیل به یک وسیله قدیمی و آنتیک می‌کنندو به شما دکوراسیونی تلفیقی می دهد. ما عاشق کار کردن با رنگ گچی هستیم اما قیمت نوع باکیفیت و مناسب آن بسیار زیاد است. به همین دلیل ما یاد گرفتیم که چگونه رنگ‌های خانگی، رنگ‌های گچی، و آب را با هم ترکیب کنیم و به رنگی برسیم که کیفیتی همانند رنگ‌های گچی باکیفیت دارد. در این مطلب دستور ساخت این نوع رنگ و تمام مراحل کار را با شما در میان می‌گذاریم.

وسایل و ابزار مورد نیاز برای تعمیر دراور کهنه:

  1. پیچ‌گوشتی
  2. دستمال یا یک لباس کهنه و قدیمی
  3. دستگاه سنباده‌زن برقی، کاغذ سنباده، و تخته سنباده
  4. سه لیوان یک‌بار مصرف پلاستیکی، 450 گرم
  5. یک سطل پلاستیکی برای ترکیب مواد، یک لیتر
  6. گچ مجسمه‌سازی، نصف لیوان
  7. آب، نصف لیوان
  8. رنگ لاتکس، رنگ مات، یک لیوان
  9. هم زن رنگ
  10. سینی رنگ
  11. غلطک رنگ زدن، چارچوب، 5/7 سانتی‌متر
  12. قلم‌موی کوچک رنگ زدن
  13. دستگیره دراور، اگر قصد تعویض دستگیره‌ها را دارید

برای تعمیر دراور کهنه، ما ابتدا تمام دستگیره‌ها را درآوردیم و بعد تمام سطوح موجود در دراور را با استفاده از یک دستمال تمیز و نم‌دار (یا یک تی‌شرت قدیمی) تمیز کردیم، سپس با استفاده از دستگاه سنباده‌زن برقی تمام سطوح را سنباده زدیم تا هر گونه گرد و خاک و ناصافی از دراور جدا شود (در جهت بافت سطوح سنباده بزنید). سپس دوباره تمام گرد و خاک موجود بر سطوح را تمیز کردیم و کشوها را خارج کردیم تا عمل رنگ زدن راحت‌تر شود. اکنون نوبت رفتن به مرحله بعدی کار است.

برای ساختن رنگ گچی برای این پروژه، با ترکیب گچ مجسمه‌سازی با آب در یک سطل یک لیتری آغاز کنید. وقتی این دو ماده با هم ترکیب شدند، داخل سطل را حسابی هم بزنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا دو ماده با هم مخلوط شوند.

پس از این‌که دو ماده به خوبی با هم ترکیب شدند، آن را داخل سینی رنگ بریزید و با استفاده از غلطک شروع به رنگ زدن تمام سطوح داخل دراور و کشوها بکنید. هنگام رنگ زدن غلطک خود را در جهت بافت سطح حرکت دهید. قسمت‌هایی را که نمی‌توانید با غلطک رنگ کنید با استفاده از یک قلم‌موی کوچک رنگ کنید.

به دلیل حالت گچی رنگ، هنگامی که آن را روی سطوح می‌گذارید مواد ریز و دانه‌دانه‌ای ظاهر می‌شوند. نگران نباشید، این حالت پس از خشک شدن سطوح از بین می‌رود و در پایان می‌توانید با سنباده زدن و تمیز کردن به نتیجه دلخواه برسید.

وقتی کل سطوح رنگ گرفت، دو ساعت صبر کنید تا رنگ‌ها حسابی خشک شوند (نگفته بودیم که رنگ گچی به سرعت خشک می‌شود)، و سپس با استفاده از دستگاه سنباده‌زن برقی به آرامی تمام سطوح را سنباده بزنید تا سطحی نرم و یکنواخت ایجاد شود. اگر از سطوح رنگ شده راضی هستید به مرحله بعد کار بروید. در غیر این‌صورت، لایه دوم رنگ را دوباره به تمام سطوح اضافه کنید (ما هم همین کار را انجام دادیم).

با استفاده از تخته سنباده‌زنی به گوشه‌ها، حاشیه‌ها، لبه‌ها، و قسمت‌های کوچک فشار آورید تا به ظاهری زیبا و آنتیک برسید.

تمام گرد خاک ایجاد شده به دلیل سنباده‌زنی را با استفاده از یک دستمال تمیز و نم‌دار تمیز کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به سطوحی پاکیزه و صیقلی برسید. این‌که ظاهر کلی دراور شما چگونه باشد کاملا به شما بستگی دارد. با تغییر در میزان سنباده زدن و هم‌چنین استفاده از تخته سنباده‌زنی می‌توانید ظاهر کلی را کمی تغییر دهید.

وقتی از ظاهر کلی دراور خود راضی شدید و تمام سطوح را تمیز کردید، می‌توانید دستگیره‌های جدید یا همان قدیمی‌ها را به کشوها پیچ کنید. اکنون یک دراور کاملا جدید روبه‌روی شما قرار گرفته است و می‌توانید آن را در محلی که برایش در نظر گرفته‌اید قرار دهید.

واقعا خیلی جالب است که با تعمیر دراور قدیمی، دراوری که روزی یک وسیله کهنه و از کارافتاده بود اکنون تبدیل به نقطه کانونی و وسیله اصلی این اتاق شده است.

دوستان و خویشاوندان که حالت قبلی دراور را ندیده بودند باور نمی‌کردند که این دراور بازسازی و تعمیر شده است. آن‌ها می‌گفتند این دراور شبیه یک وسیله آنتیک است که جزء میراث خانوادگی بوده است. این دراور اکنون تبدیل به وسیله مورد علاقه ما شده است.

 

منبع: ehow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه