Chidaneh.com placeholder image

چگونه موس پدی خلاقانه هماهنگ با اتاقتان بسازید؟

خودتان بسازید: ساختن موس پد (mouse pad ) با سلیقه خود روش سریعی برای ساختن وسایل مورد نیاز در اتاق کار است. البته این کار باعث می‌شود تا موس پد شما با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. این کار از آن چیزی که فکر می‌کنید بسیار راحت‌تر است. در کم‌تر از یک ساعت، با چند وسیله ساده، می‌توانید موس پد مورد نظر خود را طراحی کنید و بسازید. اگر به ساخت لوازم داخلی و هنرهای دستی علاقه دارید با چیدانه همراه باشید تا در این مطلب چگونگی ساخت موس پد را به شما نشان می‌دهیم.

فیلم نت

مواد و ابزار مورد نیاز برای ساخت موس پد:

فیلم نت

·        چوب پنبه (از یک صفحه چوب پنبه‌ای استفاده کنید)

·        الگوی نوشته، آن را در نرم‌افزار مورد نظر طراحی کرده و بر روی کاغذ 21 سانتی‌متر در 28 سانتی‌متر چاپ کنید.

·        کاغذ برچسب‌دار

·        قیچی

·        کاتر

·        خط‌کش

·        تخته برش

·        چسب نواری

·        رنگ اسپری (مات)
 

1. نوشته مورد نظر خود را در نرم‌افزار طراحی کنید: نرم‌افزارهایMicrosoft Word ، Adobe Illustrator، و TextEdit نرم‌افزارهای مناسبی برای این کار هستند. نوشته را بر روی کاغذ 21 سانتی‌متر در 28 سانتی‌متر چاپ کنید.
 

2. قطعه‌ای از کاغذ برچسب‌دار که اندکی بزرگ‌تر از کاغذ چاپ‌شده است را ببرید. سپس کاغذ چاپ‌شده را روی کاغذ برچسب‌دار قرار داده و هر دو را بر روی تخته برش بگذارید و با استفاده از چسب نواری آن‌ها به روی تخته برش بچسبانید.
 

3. در این عکس می‌بینید که چگونه دو کاغذ بر روی تخته برش قرار داده شده‌اند. 
 

4. وقتی کاغذ برچسب‌دار و کاغذ چاپ‌شده به درستی و به محکمی بر روی تخته برش قرار گرفتند، با استفاده از کاتر و خط‌کش حروف را از داخل کاغذ برش دهید.

نکته: ابتدا تمام خطوط عمودی و بعد خطوط افقی را برش دهید. در نهایت خطوط منحنی را به دقت برش دهید. این کار باعث افزایش سرعت و دقت در عمل برش می‌شود.
 

5. وقتی تمام حروف بریده شدند، کاغذ پشت کاغذ برچسب‌دار را جدا کرده و قسمت چسب‌دار را به صفحه چوب پنبه‌ای بچسبانید. 5/2 سانتی‌متر از هر طرف را خالی بگذارید. این قسمت بعدا بریده خواهد شد.

6. مطمئن شوید که کاغذ برچسب‌دار به درستی چسبیده است. روی آن را یک لایه نازک از رنگ اسپری کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا رنگ به خوبی خشک شود، سپس لایه دوم از رنگ را به روی سطح اسپری کنید.

7. کاغذ برچسب‌دار را جدا کنید.
 

8. وقتی رنگ به خوبی خشک شد، با استفاده از کاتر و خط‌کش سعی کنید حاشیه‌های اضافه که در نوشته مانده است را تمیز کنید.

چند روز صبر کنید تا رنگ به خوبی خشک شود. پس از این زمان موس پد شما آمده استفاده است.

من یک موس جادویی اپل (Apple Magic Mouse) دارم که روی این موس پد به خوبی کار می‌کند و به راحتی روی سطح آن حرکت می‌کند. من به شما پیشنهاد می‌کنم از صفحه چوب پنبه‌ای صاف و صیقلی استفاده کنید تا موس شما به راحتی روی سطح موس پد حرکت کند. هم‌چنین، من موس پدهای نازک‌تر را ترجیح می‌دهم، اما اگر شما به نوع ضخیم آن علاقه دارید، کافی است یک قطعه دیگر صفحه چوب پنبه‌ای را بریده و به سطح دیگر بچسبانید.

مطالب بیشتر: سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد

چگونه به سادگی سیم های مزاحم را پنهان کنید!

زیبایی دکوراسیون پاییزی در گوشه‌ و کنار خانه

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
آرزو در تاریخ 02 مهر 1393
مطلب خیلی خوب وکاربردی بود ممنون اززحمتتون

ثبت دیدگاه