Chidaneh.com placeholder image

تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب، خوب یا بد؟

به قلم: حدیث حقیقت

امروزه قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب جزو طراحی های لوکس محسوب می شود. داشتن تلویزیون در اتاق خواب کمک می کند تا بدون دغدغه و دور از دنیای شلوغ، در اتاق تان بنشینید و برنامه مورد علاقه تان را ببینید. اما آیا استفاده از تلویزیون در اتاق خواب درست است؟ برای آن که بتوانید تلویزیون را به درستی در اتاق خواب قرار دهید، حتما باید نکاتی را رعایت کنید. در این مطلب از چیدانه استفاده از تلویزیون در اتاق خواب را بررسی می کنیم.

مطلب مرتبط: انتخاب بهترین میز تلویزیون و پایه دیواری تلویزیون

قالیشویی ادیب

تلویزیون در اتاق خواب

به نظر خیلی از افراد، وجود تلویزیون در اتاق خواب به آرامش کمک کرده، حس آرامش و لذت بردن از زمان استراحت را در اتاق بیشتر می کند. به این ترتیب که هنگام آماده شدن به اخبار گوش کنند و یا دور از چشم کودکان برنامه هایی را ببینند.

اما با وجود نکات مثبت قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب، نباید از این نکته غافل شد که این کار بر سلامت اثرات منفی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: میز تلویزیون دیواری، انتخابی مناسب برای خانه های کوچک!

دکوراسیون منزل خانم ریحانی

معایب قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

همانطور که در بالا اشاره شد وجود تلویزیون در اتاق خواب بر روی افراد اثرات منفی می گذارد. مواردی که مشمول این اثرات منفی هستند عبارتند از:

  • سلامتی
  • روابط

مطلب مرتبط: لذت یک خواب آسوده…

تاثیر تلویزیون در سلامت

تلویزیون در اتاق خواب و سلامت

به گفته روانشناسان، استفاده از تلویزیون در اتاق خواب می تواند در طولانی مدت برای سلامتی خطر آفرین و مضر باشد. از معایب بارزی که وجود تلویزیون در اتاق خواب دارد این ست که اگر قبل از خواب تلویزیون تماشا کنید، مغز و چشمان تان تحریک می شوند و به همین دلیل نمی توانید خواب خوب و راحتی داشته باشید.

تماشای زیاد صفحه تلویزیون، با گذر زمان به مغز فشار آورده و زوال عقل ایجاد می کند. همچنین کمبود خوابی که به دلیل تماشای زیاد تلویزیون ایجاد می شود، می تواند در افراد چاقی و افسردگی به وجود آورد.  

نور آبی مصنوعی تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی، باعث ایجاد تمام مشکلات و مسائل مربوط به سلامتی می شود. این نور در خواب اختلال ایجاد می کند و در دراز مدت افراد دچار الگوهای نامنظم در خواب می شوند. همچنین به شبکیه چشم آسیب می زند و در شرایط بدتر و در سنین بالا ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود.

مطلب مرتبط: گیاهان خانگی ضد افسردگی، این ۱۱ گیاه معجزه گر!

تلویزیون در اتاق

تلویزیون در اتاق خواب و روابط

از  دیگر معایبی که وجود تلویزیون در اتاق خواب دارد، تاثیر آن بر روی صمیمیت زوج ها است. هنگامی که زوج ها در کنار یکدیگر تلویزیون تماشا می کنند، هیچگونه تعاملی با هم ندارند و این مسئله در طولانی مدت در روابط و زندگی مشترک آن ها تاثیرات منفی می گذارد.

قرار دادن وسایل و لوازمی همانند تلویزیون در اتاق خواب این اجازه را به زن و شوهر نمی دهد تا در فضای دنج و آرام اتاق به صحبت با هم بپردازند و در روابط آن ها اختلال ایجاد می کند. تنها کاری که روانشناسان در این زمینه پیشنهاد می کنند این است که زوج ها در کنار هم و با هم تلویزیون تماشا کنند. به گفته آن ها کتاب خواندن در کنار یکدیگر، بازی کردن و انجام کارهایی از این قبیل، آرامش بیشتری ایجاد می کند که بودن تلویزیون در اتاق و تماشای آن زمان انجام این چنین کارها را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: وسایل تزئینی کنار تلویزیون، تماشای یک صحنه خوش آب و رنگ!

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون منزل خانم رحیمی
رسا قوام شهیدی

اصول استفاده از تلویزیون در اتاق خواب

با تمام موارد گفته شده در بالا، در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید در اتاق خواب تان از تلویزیون استفاده کنید یا نه. در صورتی که استفاده از تلویزیون در اتاق را انتخاب کرده اید، پس باید اصول استفاده از آن را رعایت کنید. اصولی که بهتر است برای استفاده تلویزیون در اتاق خواب رعایت کنید عبارتند از:

  • زاویه مناسب قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب
  • صدای مناسب تلویزیون در اتاق خواب
  • روشنایی مناسب در اتاق خواب

مطلب مرتبط: دکوراسیونی برای زوج های جوان!

تلویزیون در دکوراسیون منزل

زاویه مناسب قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب

نحوه قرارگیری تلویزیون و زاویه آن برای راحتی لازم است. بنابراین، به هیچ عنوان نباید آن را در گوشه ای از اتاق قرار دهید. در عوض می توانید آن را روی کمدی بلند در پایین تخت بگذارید و یا آن را بر روی دیوار روبروی تخت خواب وصل کنید. پس باید توجه کنید که تلویزیون در مقابل و جلوی تخت قرار گیرد.

مطلب مرتبط: تزیینات رمانتیک برای دکوراسیون منزل زوج های جوان

استفاده از تلویزیون در دکوراسیون اتاق

صدای مناسب تلویزیون در اتاق خواب

مشكل تلویزیون هایی که در اتاق خواب قرار دارند این است كه چون شما با صفحه نمایش فاصله دارید، برای شنیدن خوب صدا محبور به زیاد کردن آن می شوید که در این صورت اگر اتاق خواب مشترکی داشته باشید برای فرد همراه تان مشکل ایجاد می کند و اجازه نمی دهد به راحتی بخوابد و همچنین باعث می شود برنامه خوابتان با هم هماهنگ نباشد. برای حل کردن این مشکل بهتر است از این موارد کمک بگیرید:

  • ساندبار یا سینمای خانگی
  • هدفون بی سیم

مطلب مرتبط: ایده های ساده برای دکوراسیون منزل زوج های جوان

تاثیر تلویزیون در روابط

ساندبار یا سینمای خانگی

ممکن است فکر کنید که اگر این وسایل را استفاده کنید صدا بلندتر می شود، اما در واقع شما می توانید کنترل بیشتری روی صدا داشته باشید. زمانی که بلندگو در نزدیکی گوش شما قرار بگیرد، دیگر نیاز نیست صدا را زیاد کنید. همچنین بهتر است بلندگوها را روی هر دو میز کنار تختی بگذارید تا هر دو نفرتان  بتوانید صدا را کنترل کنید.

مطلب مرتبط: تمیز کردن تلویزیون، دیگه فیلم ها رو تار نمیبینم!

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

هدفون بی سیم

استفاده از هدفون بی سیم نیز یکی دیگر از راه حل هایی است که در هنگام تماشای تلویزیون می توانید به کار بیرید. البته ممکن است کمی برایتان عجیب به نظر برسد، اما در این صورت شریک تان می تواند در حالی که شما در حال تلویزیون دیدن هستید، کتاب بخواند و یا بخوابد.

مطلب مرتبط: جای تلویزیون در خانه، کدوم قسمت بهتره؟

تاثیر تلویزیون در اتاق خواب

روشنایی مناسب در اتاق خواب

اکثر افراد در هنگام تماشای تلویزیون، تاریکی کامل را ترجیح می دهند. اما باید بدانید که تاریکی کامل بیشتر مناسب سالن سینما است و انجام آن در اتاق خواب می تواند باعث خستگی چشم شود و علاوه بر آن در خواب تان اختلال ایجاد کند

هنگامی که شما در تاریکی قرار می گیرید بدن تان بلافاصله آماده خواب می شود، اما با تماشای تلویزیون بدن تان مجبور می شود هوشیار بماند. سپس هنگامی که تلویزیون را خاموش می کنید، ممکن است نتوانید به دلیل این هوشیاری بخوابید. بنابراین سعی کنید همیشه هنگام تماشای تلویزیون کمی نور داشته باشید.

مطلب مرتبط: میز تلویزیون چوبی، مدرن یا کلاسیک؟

دکوراسیون اتاق خواب

پس سعی کنید در نزدیکی خودتان یک وسیله روشنایی داشته باشید تا نور کمتری در اتاق ایجاد شود. بهتر است در هر طرف تخت یک وسیله روشنایی قرار دهید تا هر کدام بتوانید دسترسی کامل داشته باشید.

بعلاوه ، می توانید یک چراغ مطالعه بر روی هدبرد تخت خواب قرار دهید تا نور کمی ایجاد شود و به چشمان تان فشار وارد نشود. همچنین به راحتی می توانید در تخت خواب تان مطالعه کنید.

همچنین می توانید برای کنترل سطح نور از لامپ کم نور استفاده کنید. لامپ های کم نور این امکان را به شما می دهند که اتاق تان را به خوبی نور پردازی  کنید.

“برای سفارش انواع مدل میز تلویزیون از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

اگر می خواهید در دکوراسیون اتاق خواب خود موفق تر عمل کنید با این مطالب همراه باشید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه